- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Susisiekimo ministerija parengė rekomendacijas, kaip organizuoti transporto priemonių valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo egzaminus bei teorinius ir praktinius mokymus.
Tokį sprendimą pasirašė valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas, sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga. Sprendimas įsigalioja 2020 m. gegužės 11 d.
Sprendimu nurodyta įpareigoti visų transporto priemonių valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo egzaminus bei teorines ir praktines paslaugas teikiančias įmones, įstaigas ir asmenis riboti paslaugų vartotojų srautus.
Taip pat įpareigojama užtikrinti, kad vietose, kuriose susidaro vairuotojų eilė, būtų pažymėti atstumai tarp eilėje stovinčių vairuotojų ir būtų užtikrintas šio reikalavimo laikymasis. Rekomenduojama užtikrinti, kad laukdami eilėse vairuotojai laikytųsi saugaus, ne mažesnio kaip 2 metrų atstumo vienas nuo kito.
Vykdant transporto priemonių valdymo įgūdžių ir gebėjimų teorinius mokymus, nurodoma prioritetą teikti nuotolinių mokymų organizavimo būdui. Vykdant mokymus paslaugų teikimo vietoje, turi būti užtikrinta, kad vienoje patalpoje mokymai būtų organizuojami ne didesnei kaip 10 asmenų grupei ir kiekvienam vartotojui tektų ne mažesnis kaip 10 kvadratinių metrų plotas. Jeigu nėra galimybės užtikrinti 10 kvadratinių metrų ploto vienam vartotojui, turi būti užtikrinta, kad tarp jų būtų ne mažesnis kaip 2 metrų atstumas.
Sprendimu taip pat nurodoma užtikrinti, kad į paslaugos teikimo vietą būtų įleidžiami tik nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones) dėvintys vairuotojai ir būtų užtikrinta, kad jos būtų dėvimos visos paslaugos teikimo metu.
Vykdant transporto priemonių valdymo įgūdžių ir gebėjimų praktinius mokymus ir vertinimo egzaminus, kai vairuotojas ir paslaugos teikėjo darbuotojas sėdi vienos transporto priemonės salone, turi būti užtikrinta, kad prieš praktinius mokymus ar egzaminą vairuotojas užsidėtų naują paslaugos teikėjo išduotą apsauginę kaukę. Jeigu pažeidžiami šie reikalavimai, turi būti nutrauktas paslaugos teikimas.
Paslaugų teikėjai taip pat yra įpareigojami matuoti visų vairuotojų kūno temperatūrą prie įėjimo į paslaugos teikimo vietą ir neaptarnauti asmenų, kuriems pasireiškia karščiavimas (37,3 °C ir daugiau) ar kurie turi ūmių viršutinių kvėpavimo takų ligų požymių (pvz. sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas).
Paslaugas teikiančios įmonės ir įstaigos turi užtikrinti, kad dirbtų tik darbuotojai, neturintys viršutinių kvėpavimo takų ligų, ūmių žarnyno infekcijų ir kt. susirgimų požymių (pvz., karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas) ir darbuotojų sveikata būtų nuolat stebima.
Darbuotojai turi būti informuoti, kad turint ūmių viršutinių kvėpavimo takų ligų ir kitų susirgimų požymių, jie turėtų nedirbti.
Darbdaviai įpareigojami užtikrinti darbuotojų kūno temperatūros matavimą atvykus į darbo vietą. Darbuotojus, kuriems pasireiškia karščiavimas (37,3 °C ir daugiau), būtina nedelsiant nušalinti nuo darbo.
Darbdaviai turi drausti dirbti darbuotojams, kuriems privaloma izoliacija, izoliacijos laikotarpiu ir rekomenduoti nedirbti darbuotojams, priklausantiems rizikos grupei.
Taip pat privalu užtikrinti, kad darbuotojai, organizuodami transporto priemonių valdymo egzaminus bei teorinius ir praktinius mokymus, dėvėtų asmens apsaugos priemones.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volvo Cars“ nuo 2030-ųjų gamins tik elektromobilius
Kinijos bendrovei priklausanti automobilių gamintoja „Volvo Cars“ paskelbė ketinanti nuo 2030 m. gaminti tik elektromobilius, taip siekdama gauti pelno iš sparčiausiai augančio automobilių rinkos segmento – prabangių elektromobil...
-
Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to v...
-
Į Lietuvą veržiasi automobiliai iš Kinijos: randa ir landų2
Lietuvoje jau nieko nebestebina Kinijos gamintojų mobilieji telefonai, pamažu, bet nuosekliai atsiriekiantys savo rinkos dalį iš žinomiausių pasaulio prekės ženklų. O kiniški automobiliai mūsų šalyje itin reti, visi ligšio...
-
Automobilis – finansinė našta? Yra alternatyvų3
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų. ...
-
Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir tar&...
-
Žiema priminė, kada reikia ruošti roges
2021-ųjų sausis nebuvo šaltesnis nei 2019-aisiais, tačiau techninės pagalbos lietuvių automobiliams šiemet prireikė gerokai dažniau. ...
-
Artėja motociklų sezonas: kuo svarbu pasirūpinti, kad pirma kelionė nesibaigtų nelaime1
Vis ilgiau šviečiant saulei motociklininkai su nekantrumu laukia kovo mėnesio ir pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės į gatves išvažiuoti su „plieniniais žirgais“. ...
-
Lietuviai snieguotoje Estijoje – be nuostolių
"Pradžia buvo sunki, bet įsibėgėjome. Pasaulio čempionato etapui Laplandijoje esame pasiruošę!" – po automobilių ralio Estijoje pareiškė Lietuvos lenktynininkas Vladas Jurkevičius. ...
-
Paskui bėglius – su kino kamera
Holivudo technikos arsenale yra automobilių, kurie patys neatlieka kvapą gniaužiančių triukų, tačiau prisideda prie režisierių, operatorių ir aktorių pastangų, kad vėliau žiūrovai aikčiotų iš nuostabos. ...
-
Televizijos operatoriui elektromobilis – ir nauda, ir rūpesčiai6
Naujas automobilis – užprogramuotas džiaugsmas. O jei tai dar ir elektromobilis, savininkui pasisekė dvigubai, nes greta ramios galvos dėl variklio bei kitų sistemų aptarnavimo ir remontų, gausite ir krūvą technologinių inovacijų bei neįtik...