- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių dujinių amortizatorių pardavimas rinkoje didėja. Kodėl ne tik tepaliniai, bet ir dujiniai amortizatoriai yra pavojingos atliekos, jų negalima ardyti ar priduoti į metalo supirktuves?
Automobilių amortizatoriai yra dviejų tipų – hidrauliniai (tepaliniai) ir vis labiau plintantys dujiniai amortizatoriai. Pastarieji akumuliatoriai yra pripildyti žemo slėgio azoto dujomis, kurių kamštis trukdo perpumpuojamai alyvai suputoti.
„Neretai vairuotojai nežino, kad dujiniuose amortizatoriuose taip pat yra alyvos. Panaudotas tepalas yra stipriai užterštas įvairiais metalais, todėl kiekvienas vairuotojas turi žinoti, kad pats negali ardyti ar priduoti į metalo laužą senų amortizatorių“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.
Pasak bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomosios direktorės Kristinos Štelmokaitienės, senų amortizatorių tvarkymu ir perdirbimu gali pasirūpinti tik pavojingų atliekų tvarkymo licenciją turinčios bendrovės.
„Atliekų tvarkymo įmonės specialia įranga iš senų amortizatorių pašalina alyvą, ji, kaip ir išgaunamas metalas, yra perdirbama“, – nurodo K. Štelmokaitienė.
Kasmet į Lietuvos rinką patiekiama daugiau kaip 2 tūkst. tonų amortizatorių ir filtrų, kurie vėliau tampa pavojingomis atliekomis. Amortizatorių, kaip ir kitų transporto priemonių atliekų (tepalo, degalų ir oro filtrų, akumuliatorių, padangų, alyvos, plastiko ir pan.) surinkimą ir tvarkymą finansuoja gamintojai ir importuotojai. Teisės aktai numato, kad per metus turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. visų į Lietuvos rinką patiektų amortizatorių.
Netinkamai tvarkomos, nerūšiuojamos ir bet kur numestos atliekos teršia aplinką bei kelia pavojų žmonių sveikatai. Alyvos atliekos yra itin pavojingos dėl jų degimo metu išsiskiriančių sunkiųjų metalų dalelių, nusėdančių ant žemės paviršiaus ir užteršiančių dirvą bei gruntinį vandenį. Iš alyvos atliekų gaminama bazinė alyva, o iš jos – alyva pardavimui ir tokiu būdu saugomi gamtos ištekliai.
„Seni amortizatoriai turi teigiamą vertę rinkoje: šiuo metu už amortizatorių atliekų toną rinkoje mokama iki 50 eurų. Tačiau teisės aktai draudžia neturintiems pavojingų atliekų tvarkymo licencijos supirkti senus amortizatorius“, – primena direktorė.
Tvarkingi amortizatoriai užtikrina transporto priemonės saugumą, stabilumą ir patogumą važiuojant, skirtingai nei netvarkingi ir sugedę automobilio amortizatoriai. Pastarieji ne tik nesušvelnina patiriamų smūgių, bet ir neužtikrina stabilaus automobilio ratų sukibimo su kelio danga.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį15
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...