Nepasitiki auksarankiais meistrais

Keturi penktadaliai lietuvių pirktų importuotą ir mūsų šalyje dar neeksploatuotą automobilį, parodė portalo Autoplius.lt gegužės mėnesį atlikta apklausa.

Pasak portalo plėtros vadovo Viktoro Daukšo, apklausos rezultatai patvirtino, kad lietuviams mūsų šalyje neeksploatuoti automobiliai atrodo patikimesni ir kokybiškesni už jau naudotus Lietuvoje.

"Net 73 proc. apklausos dalyvių teigia, kad geriau pirkti užsienyje eksploatuotą automobilį. Jų manymu, tuomet mažesnė tikimybė, kad informacija apie automobilio būklę yra suklastota", – apklausos rezultatus vertino V.Daukšas.

Jis pastebi, kad į Lietuvą importuojami ir automobiliai, kurie užsienyje buvo priskirti prie netinkamų eksploatuoti.

"Lietuvių auksarankiai meistrai juos įsigyja kaip atliekas, prikelia antram gyvenimui ir parduoda už mažesnę kainą nei normalių automobilių. Kaina tiesiogiai priklauso nuo automobilio būklės, tad rinkdamiesi pigiausius, rizikuojate kartu įsigyti ir abonementą į autoservisą", – pastebėjo V.Daukšas.

Net 63 proc. lietuvių rinktųsi automobilius, kuriais prieš tai buvo važinėjama Vokietijoje. Lietuvos keliais važinėjančioms transporto priemonėms pirmenybę teiktų tik 12 proc.

Pasak Autoplius.lt plėtros vadovo, daugelį metų vokiški automobiliai Lietuvoje siejami su kokybe ir patikimumu.

"Automobiliai iš Vokietijos turi keletą pranašumų. Vokiečiai transporto priemones prižiūri kur kas atsakingiau nei prancūzai ar italai. Vokietijos keliai kur kas geresni nei Lietuvoje, nuvažiuojami didesni atstumai. Tai leidžia automobilio varikliui dirbti optimaliau", – apklausos rezultatus komentavo lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.

Autoplius.lt duomenimis, senesni, 16–20 metų, Lietuvoje eksploatuoti automobiliai yra net trečdaliu pigesni, nei įvežti iš užsienio. Priešinga situacija su naujesniais automobiliais. Importuoti 6–10 metų automobiliai yra pigesni negu tie, kurie eksploatuojami Lietuvoje.

"Importuotojai, pirkdami užsienyje eksploatuotą senesnį automobilį, ieško tik labai gero varianto. Prastos būklės transporto priemonės atvežti neapsimoka. O naujesnių – 6–10 metų automobilių kainos tik nurodytos mažesnės, tačiau pridėjus mokesčius jie gerokai pabrangsta", – pastebėjo ekspertas.

Autoplius.lt ir valstybės įmonės "Regitra" duomenimis, į Lietuvą dažniausiai įvežami 11–15 metų automobiliai. Daugiausia jų importuojama iš Vokietijos. Populiarios ne tik šioje šalyje eksploatuotos, bet ir gamintos transporto priemonės. Šiuo metu vien tik "Volkswagen", "Audi" ir "Opel" markės automobilių šalyje yra daugiau nei 780 tūkst., o tai sudaro du trečdalius Lietuvos automobilių parko.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių