- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių gamintojai visame pasaulyje intensyviai permąsto kompanijų strategijas ir vysto naujas sritis, padėsiančias jiems tęsti veiklą sugriežtėjus aplinkosauginiams transporto priemonių reikalavimams. Vienas iš būdų tai pasiekti – masinė gaminamų transporto priemonių elektrifikacija, kuri įgauna pagreitį ir nesiruošia sustoti.
„Volkswagen“ (VW) komercinio transporto prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Maris Zoltnersas pažymi, kad 2019 m. – pasiruošimo dideliems pokyčiams laikotarpis, kurio metu bus judama link komercinių automobilių elektrifikacijos.
„Griežtėjantys aplinkosauginiai reikalavimai automobilių gamintojams yra viena iš masinio automobilių elektrifikavimo, kurį šiuo metu stebime visame pasaulyje, priežasčių. 2019-ieji yra pasirengimo metai startui, kuris bus duotas 2020 m., kai įsigalios baudos už nustatyto išmetamųjų dujų kiekio viršijimą“, – teigia M. Zoltnersas.
Vienas pirmųjų VW komercinio transporto elektrifikavimo žingsnių 2019 m. – tai bendradarbiavimo projektas su Baltijos šalyse veikiančia siuntų tarnyba, kurio metu kurjeriai testavo elektra varomą furgoną „e-Crafter“ kasdienėje veikloje. M. Zoltnerso teigimu, furgoną jau ištestavus Lietuvoje bei Latvijoje, gauti rezultatai nuteikia itin pozityviai: siuntų tarnybos darbuotojai įvertino patogų ir greitą įkrovimą, nulinę transporto priemonės emisiją, visiškai tylų veikimą. Taip pat pastebima, kad „e-Crafter“ modelis kelia vis didesnį susidomėjimą įvairiems Baltijos šalių verslo sektoriams.
Maris Zoltnersas
Pasak M. Zoltnerso, Europos Sąjungos (ES) šalyse naujų komercinių automobilių prekybos segmente jau kurį laiką bręsta revoliucija. Prognozuojama, kad maždaug 2025-2030 m. didžioji dalis naujų automobilių bus elektriniai. Nors vartotojų susidomėjimas elektriniu transportu Baltijos šalyse jau taip pat yra didelis, tokių transporto priemonių pasirodymas šio regiono keliuose didžiąja dalimi priklauso nuo valstybių politikos ir paramos.
„Daugelis ES šalių jau parengė paramos programas ir strategijas, kurios netolimoje ateityje numato draudimą vidaus degimo variklį turintiems automobiliams įvažiuoti į miestų centrus. Baltijos regiono šalims taip pat atėjo laikas pradėti svarstyti apie pažangią valstybių strategiją, užtikrinančią, kad judėsime viena kryptimi su pažangiausiomis ES narėmis ir netapsime senų vidaus degimo variklių sąvartynu“, – aiškina M. Zoltnersas.
„Volkswagen“ duomenimis, kompanijos komercinio transporto segmento augimas numatomas ir visus 2019 m. Didžiausią paklausą 2018 m. ir 2019 m. pradžioje turėjo „Crafter“ bei „Amarok“ modeliai, sėkmingai startavo ir „Transporter T6“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...