Jau šeštą kartą klaipėdiečių kraują kaitino naktinės automobilių traukos (paprastai vadinamos "dragu") lenktynės. Naktinio šou "vinimi" turėjo tapti uostamiesčio meistrų sukonstruoto reaktyvinio automobilio pasirodymas. Deja, kelis kartus trasa pralėkęs monstras žadėto įspūdingo ugnies reginio nepademonstravo.
Gatvių lenktynių virusas
Klaipėdos oro uosto pakilimo take vykęs "Night Battery Drag Race" - penktasis Lietuvos traukos lenktynių etapas, kurį organizavo Klaipėdos traukos lenktynininkų sąjunga.
"Nelegalios traukos lenktynės vykdavo naktį. Todėl mūsų renginys primins, kaip atsirado vadinamieji "dragai". Žinoma, bus daug adrenalino",- dar prieš lenktynes žadėjo Klaipėdos traukos lenktynių sąjungos prezidentas Sergejus Kustovas.
Klaipėdietis renginių ir reklamos projektų koordinatorius Edmundas Dargis prognozavo, kad traukos lenktynės išliks populiarios, nesvarbu, kaip vystytųsi profesionalusis automobilių sportas.
"Ralio ar žiedinių lenktynių negalima lyginti su tuo, kas vyksta gatvėje. Tai dažniausiai net nebūna tikros traukos varžybos, o savotiški automobilių mėgėjų suvažiavimai. Tai tam tikra gyvenimo būdo ir bendravimo forma, todėl net legalizavus traukos lenktynes, nelegalios varžybos neturėtų išnykti",- samprotavo E.Dargis.
Naujokams nelengva
Traukos varžybose laimėti padeda labai gera lenktynininko reakcija. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui, reikia kuo greičiau spausti akceleratoriaus pedalą. Pergalę dažnai nulemia šimtosios sekundės dalys.
Tokio tipo lenktynėse Lietuvoje populiariausi "Honda" ir "Volkswagen" automobiliai. Adrenalino fanatikų teigimu, lyginant su kitomis, šių markių mašinos yra lengvesnės ir patikimesnės, jas paprasčiau perdaryti.
Uostamiestyje surengtos lenktynės sulaukė ir žiūrovų, ir dalyvių dėmesio. Iš viso naktinėse traukos varžybose padangas svilino apie 60 automobilių, o 200 m trasoje dalyviai pasiekdavo iki 170 km/val. greitį. Vienas organizatorių E.Dargis lenktynių lyderius nuspėjo iš anksto.
"Tai jau penktasis Lietuvos traukos lenktynių etapas, todėl daugumos vairuotojų sugebėjimai žinomi. Naujokams automobilių sporte ne taip lengva aplenkti patyrusius lenktynininkus. Net ir įspūdingas automobilis neužtikrina pergalės", - pastebėjo E.Dargis.
Sėkmė šypsojosi "Hondoms"
Lenktynių dalyviai buvo suskirstyti į penkias klases - A, B, C, D, SC . Visi kiti automobiliai, neatitinkantys nustatytų techninių parametrų, buvo priskirti OW klasei. A klasėje varžėsi daugiausia vairuotojų - 23. Čia geriausiai sekėsi važiavusiems "Honda Civic" automobiliais, jie klasėje užėmė pirmas tris vietas.
Galingesnių variklių B klasėje nepralenkiama buvo Modesto Marčiukaičio vairuojama "Honda Civic". Nors per kvalifikacinius važiavimus už jį greitesnis buvo Jonas Degutis, vairuojantis "Subaru Imprezą STI", po finalinių varžybų jis liko antras.
Trečią vietą bendroje įskaitoje iškovojo Algirdas Dargis. Jis lenktyniavo "Honda CRX". Šioje klasėje buvo daugiausia komandos "Degantys ratai" narių. Jie užėmė trečią, penktą, šeštą, septintą ir dvyliktą vietas. Aštuntą vietą užėmęs "Audi A4" vairuotojas Aurimas Virkūnas nustebino įspūdingu reakcijos laiku - 0,53 sek.
Ekologiško kuro vartotojas
C ir D klasėse dalyvavo po devynis lenktynininkus. C klasės finalą stebėję žiūrovai išvydo išties įspūdingą lygiaverčių varžovų kovą. Gintautas Laukys važiavo neišvaizdžia "Opel Corsa" ir nors sunkiai, bet išplėšė pergalę iš "Dragwars" klubo nario S.Kustovo, lenktyniavusio "Honda Civic" automobiliu.
Patys galingiausi automobiliai, kurių motorų galingumas viršija 400 AG, varžėsi D klasėje. Daug kas tikėjosi, kad čia pergalę iškovos greičiausiai trasą įveikęs Edmundas Savickis. Jo vairuojamas "Audi 90" 200 m ilgio trasą įveikė per 7,68 sek., tačiau lemiamame etape buvo pralenktas Audriaus Mockaus vairuojamo taip pat "Audi" markės automobilio.
Galutinėje įskaitoje antras liko Mykolas Tamašauskas, lenktyniavęs "Volkswagen Scirocco". Šioje klasėje varžęsis Giedrius Jurevičius išsiskyrė savo automobiliu "Audi E85". Jis vienintelis varžybose naudojo ekologišką spirito ir benzino mišinį. Sportinių automobilių klasėje SC dalyvavo tik keturi automobiliai, iš kurių geriausiai sekėsi Aleksandrui Savenkovui su "Lancia Delta Integrale".
Atomazga įsiutino minią
Paskutiniams dalyviams varžytis buvo sunku dėl prasidėjusio lietaus. Labiausiai tą pajuto dviem ratais varomų automobilių savininkai. Tačiau žiūrovai net ir per lietų kantriai laukė varžybų pabaigos, kurias turėjo vainikuoti įspūdingas reaktyvinio "Jet Car" pasirodymas.
Šis automobilis liepsnomis turėjo sudeginti "Opelį". Pirmasis "Jet Car" važiavimas praėjo be nesklandumų - skleisdama nežmonišką garsą, 200 m atstumą mašina praskriejo 140 km/val. greičiu. Dėl per trumpo stabdymo kelio Klaipėdos aerodrome, išvystyti didesnio greičio "Jet Car" nepavyko.
Važiuoti bandyta dar kartą, tačiau pastebėjus, jog variklis ėmė pavojingai kaisti, nutarta nerizikuoti. Sprendimas nerodyti žadėto šou, per kurį "Jet Car" variklio liepsnos turėjo sudeginti senutėlį "Opelį", įsiutino šio reginio laukusius žiūrovus. Jie apvertė sudeginti pasmerktą mašiną ir skirstėsi nelaukdami traukos lenktynių nugalėtojų apdovanojimo.
2008 m. Lietuvos traukos lenktynių čempionato IV- ojo etapo nugalėtojai:
A klasė:
Raimondas Debesys ("Honda Civic")
Arnoldas Kavaliauskas ("Honda Civic")
Mindaugas Baltramonis ("Honda Civic")
B klasė:
Modestas Marčiukaitis ("Honda Civic")
Jonas Degutis ("Subaru Impreza STI")
Algirdas Dargis ("Honda CRX")
C klasė:
Gintautas Laukys ("Opel Corsa")
Sergėjus Kustovas ("Honda Civic")
Andrius Bagdzevičius ("VW Scirocco")
D klasė:
Edmundas Savickis ("Audi 90")
Mykolas Tamašauskas ("VW Scirocco")
Martynas Kieras ("Ford Escort")
SC klasė:
Aleksandras Savenkovas "Lancia Delta Integrale"
Evaldas Kaliūnas ("Alfa Romeo America")
Vitalijus Ogživaila ("Audi 90 TQ")
Naujausi komentarai