Menka konkurencija - prasti vairuotojai Pereiti į pagrindinį turinį

Menka konkurencija - prasti vairuotojai

2007-02-20 09:00

Menka konkurencija - prasti vairuotojai

Geriausių Lietuvos vairavimo mokyklų šimtuke klaipėdiečiai gerokai atsiliko nuo lyderių.

Vairavimo mokyklos buvo vertinamos pagal tai, kiek mokyklą baigusių asmenų išlaikė egzaminą iš pirmo karto.

Neįtikėtinas atsilikimas

Geriausiai tarp klaipėdiečių pernai pasirodė Klaipėdos darbo rinkos mokymo centras su 51,2 procento išlaikiusių praktikos egzaminą iš pirmo karto.

Tačiau toks rezultatas geriausių vairavimo mokyklų šimtuke lėmė tik 22-ąją vietą.

Nuo pirmąją vietą užėmusios V.Norkeliūno vairavimo mokyklos „Autojuosta“ iš Marijampolės atsilikta 13,5 procento.

Net 64,7 procento šios vairavimo mokyklos mokinių praktikos egzaminą išlaikė iš pirmo karto.

24-ąją vietą iš Klaipėdos apskrities užėmė vairavimo mokykla „Particula“, 25-ąją – A.Strižal individuali įmonė. Toliau staigiai krentama net į 39-ąją vietą.

Šimtuko pabaigoje esančios vairavimo mokyklos iš Klaipėdos apskrities negalėjo pasigirti nė 40 procentų išlaikiusiųjų.

Toks Klaipėdos apskrities vairavimo mokyklų atsilikimas stebina. To negalima pateisinti ir sunkiomis vairavimo sąlygomis uostamiesčio gatvėse.

Antrąją ir trečiąją šimtuko vietas iškovojo vilniečiai. Kauniečiai iškopė į 6-ąją ir 8-ąją vietas, Panevėžys pelnė 7-ąją vietą.

Iš didžiųjų miestų už klaipėdiečius blogiau vairavimo praktikos egzaminus laikė tik šiauliečiai.

Staigus nuopuolis

Tokius prastus rezultatus lėmė labai stipriai suprastėjusios egzaminuojamųjų žinios.

2005 metais geriausiai Klaipėdoje praktikos egzaminus laikė Klaipėdos darbo rinkos mokymo centro mokiniai.

Net 71,04 procento šios mokyklos mokinių praktikos egzaminą išlaikė iš pirmo karto.

Su tokiu rezultatu šiemet Klaipėdos darbo rinkos mokymo centras būtų buvęs geriausias Lietuvoje.

Tačiau pernai, palyginti su 2005 metais, šios vairavimo mokyklos mokinių išlaikymo procentas smuko beveik 20 procentų.

Dešimt ir daugiau procentų egzaminų išlaikymas suprastėjo ir kitose Klaipėdos apskrities vairavimo mokyklose.

Menka konkurencija

Vairuotojus egzaminuojančios bendrovės „Regitra“ Klaipėdos filialo vyresnysis specialistas Gintautas Nagelė teigė, kad uostamiesčio vairavimo mokyklų egzaminų išlaikymo lygis niekada nebuvo geras.

Palyginti su šalies vidurkiu, Klaipėdos vairavimo mokyklos atsilieka nedaug.

„Tendencijos visur yra tos pačios. Praėjusių metų antrąją pusę vairavimo mokyklose buvo norinčių mokytis antplūdis. Konvejeris eina ir išryškėjo prastas paruošimas“, - pastebėjo G.Nagelė.

Anot jo, tarp mokyklų neliko konkurencijos, į viską pradėta žiūrėti liberaliai. Privalomos valandos „atvažiuojamos“ ir mokiniai paleidžiami.

„20 akademinių vairavimo valandų yra privalomos, bet jų yra labai mažai. Kiek reikia mokytis papildomai, turi spręsti pats žmogus ir vairavimo instruktorius“, - mano G.Nagelė.

Pasenę automobiliai

Aukščiausią vietą geriausių vairavimo mokyklų šimtuke iš uostamiesčio užėmusio Klaipėdos darbo rinkos mokymo centro direktorė Birutė Dirmontienė sakė, kad 51 procento išlaikymas nėra džiuginantis.

Tačiau B.Dirmontienė džiaugėsi, kad centras yra tarp lyderių

Ji mano, kad vairavimo egzamino sėkmė priklauso nuo mokinio ir jo instruktoriaus sąžinės. Svarbu, kokį indėlį instruktorius įdeda į kursantą.

„Nereikia turėti labai daug mokinių. Geriau išmokyti mažiau, bet pasiekti geresnių rezultatų“, - mano B.Dirmontienė.

Nors ši mokykla vis dar išlaiko lyderio pozicijas, bet, palyginti su 2005 metais, rezultatai pablogėjo.

„Bandėme analizuoti, kodėl taip galėjo atsitikti, juk dirbo tie patys instruktoriai. Viena iš galimų priežasčių galėjo būti pernelyg seni mokymo automobiliai. Egzaminus laikyti reikia su naujos kartos „Regitros“ automobiliais, ir mūsų mokiniams tai galėjo sutrukdyti“, - svarstė B.Dirmontienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų