- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp maždaug 150 pasaulyje vadovaujančiųjų legendinės britų kompanijos „Land Rover“ instruktorių dirbs ir lietuvis: aukščiausios kvalifikacijos licencija suteikta Karoliui Raišiui.
Nuolat tikrina įgūdžius
Išmanyti prekių ženklo istoriją, žinoti viską apie naujausius siūlomus produktus, bendrauti su klientais, vesti renginius ir nepriekaištingai valdyti automobilį net sudėtingiausiomis sąlygomis – skamba lyg pretenzingas darbdavio reikalavimų sąrašas.
Tačiau būtent tai ir dar daugiau turi sugebėti bet kuris vadovaujantysis kompanijos „Land Rover Experience“ instruktorius. Baltijos šalyse iki šiol tokių specialistų dar nebuvo, pirmuoju akredituotu aukščiausios kvalifikacijos instruktoriumi (angl. Lead instructor) tapo lietuvis Karolis Raišys.
„Land Rover“ instruktoriais pretendentai tampa ne per vienus metus.
Dėl didžiulio informacijos kiekio ir privalomo mokymo apimties licencijuotais, visame pasaulyje galinčiais dirbti kompanijos „Land Rover“ instruktoriais pretendentai tampa ne per vienus metus. Jų žinios ir įgūdžiai nuolat tikrinami įvairiais teorijos ir praktikos testais.
Vyresniojo instruktoriaus kvalifikaciją turėjusiam K. Raišiui pirmu rimtu išbandymu tapo pavasario pradžioje Druskininkų apylinkėse vykę visureigio modelio „Defender“ 75-ajam jubiliejui skirti renginiai.
Konsultavo kolega
Lietuviui tai buvo pašėliškai įtemptas laikotarpis: jis padėjo sudaryti maždaug 80 km bekelės maršrutą, o renginio metu supažindino žiniasklaidos atstovus, nuomonės formuotojus ir įmonės klientus su kompanijos „Land Rover“ istorija ir išsamiai paaiškino, kaip naudotis vairavimą bekelėje palengvinančiomis sistemomis.
Taip pat atidžiai prižiūrėjo, kad net ir bekelės naujokams naujųjų visureigių „Defender“ vairavimas parengtu maršrutu suteiktų vien pačių geriausių įspūdžių.
Dažniausiai tomis dienomis K. Raišį lydėjo vadovaujantysis pasaulinės kompanijos „Land Rover Experience“ programos instruktorius Bruno Arnoud.
Patyręs specialistas dalijosi žiniomis ir naudingais patarimais, kuriuos ne visuomet galima rasti net geriausiose metodikos knygose. Prancūzas taip pat tikrino, kaip lietuviui pavyksta viską įsisavinti: dienomis stebėjo, kaip šis valdo visureigį ant asfalto dangos ir bekelėje, o vakarais – skirdavo žinių patikrinimo testus.
„Labai norėjau tapti licencijuotu instruktoriumi, tačiau, kai man suteikė šią galimybę, iš pradžių netgi nežinojau, kaip turėčiau tam ruoštis. Vaizdas tapo gerokai aiškesnis į šalį atvykus pasaulinės „Jaguar Land Rover“ komandos vadovaujančiajam instruktoriui – tuomet pamačiau, kokia iš tiesų sudėtinga yra pasirengimo šiam darbui programa. Mokymo dienos buvo įtemptos, tačiau per jas sužinojau labai daug“, – kalbėjo K. Raišys.
Patirtis: „Land Rover Defender“ 75-ajam jubiliejui Druskininkuose skirto renginio bekelės maršrutą padėjo sudaryti K. Raišys. / landrover.lt nuotr.
Išsami akreditavimo sistema
B. Arnoud atkreipė dėmesį, kad išsami instruktorių akreditavimo sistema buvo parengta siekiant užtikrinti, jog, lankydamiesi bet kurioje pasaulio šalyje esančiame „Land Rover Experience“ centre arba dalyvaudami jo specialistų koordinuojamuose renginiuose, žmonės gautų vienodai aukštos kokybės paslaugas.
Akreditavimo programos metu tikrinamos net devynios pagrindinės pretendento kompetencijos: darbo komandoje, bendravimo su svečiais, skirtingose šalyse klientams siūlomų „Land Rover Experience“ centrų paslaugų specifikos žinojimo, produkto išmanymo, mokomųjų įgūdžių, saugumo taisyklių laikymosi, renginių planavimo ir gebėjimo vairuoti ant kietos dangos ir bekelėje.
„Land Rover“ instruktoriai renginiuose dirba su kolegomis, todėl jiems būtini puikūs darbo komandoje įgūdžiai.
Įvairiose pasaulio šalyse veikia „Land Rover Experience“ aktyvių pramogų centrai. Jie įkurti labai skirtingų klimato sąlygų, geografijos ir kultūros regionuose. Pavyzdžiui, Švedijoje veikia gamintojo įsteigta Ledo akademija, Afrikoje klientams organizuojami safariai, o JAV siūlomos kruopščiai parengtos kelionės bekele. Instruktoriui dera žinoti viską apie šias ir kitas paslaugas.
Keitė senus įpročius
B. Arnoud pažymėjo, kad, norėdamas pristatyti „Land Rover“ automobilius renginio svečiams, instruktorius privalo nepriekaištingai išmanyti net smulkiausias technines subtilybes.
Vairavimo įgūdžiai ant kietos dangos – papildomo paaiškinimo nereikalaujanti kompetencija. Ralio ir žiedinių lenktynių trasose savo jėgas ne kartą išbandžiusiam K. Raišiui tai nebuvo didelis iššūkis.
Visai kitokia yra važiavimo bekele specifika – ji pareikalavo iš lietuvio ryžto keisti nusistovėjusius vairavimo įpročius. Jis bematant išmoko kompanijos „Land Rover“ instruktorių mėgstamą ir jau mantra tapusį posakį: „Važiuoti reikia taip lėtai, kaip tik įmanoma, bet taip greitai, kaip yra būtina.“
„Galimybė riedant nedideliu greičiu įveikti sudėtingas atkarpas mane nustebino labiausiai, tačiau kai kuriais atvejais netgi vairą sukti reikia kitaip, nei aš buvau įpratęs dalyvaudamas ralio varžybose. Tai yra bene geriausias pavyzdys, kai man tenka tarsi atrasti save iš naujo ir keisti senus įpročius. Bendrieji fizikos dėsniai bekelėje taip pat galioja, tačiau teko mokytis juos kiek kitaip taikyti“, – komentavo K. Raišys.
Itin daug dėmesio „Land Rover“ skiria renginių saugumui, o šiuo atveju didžiausia atsakomybė tenka vadovaujančiajam instruktoriui.
B. Arnoud teigimu, kaip ir bet kuriame darbe, čia taip pat reikia kaupti patirtį ir kryptingai siekti užsibrėžto tikslo. Visame pasaulyje dirba tik apie 150 vadovaujančiųjų „Land Rover“ instruktorių, aukščiausia kvalifikacija suteikiama tik tikrai tokiam darbui visapusiškai pasiruošusiems žmonėms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...