Kursų kaina priklauso nuo automobilio tipo
Jau tampa prabanga mokytis vairuoti automobilį. Kursų kainos Lietuvoje kasmet didėja.
Įkainiai dažnai keičiasi
Kursų kainą lemia daugelis priežasčių, tarp kurių – nuolatinė vairavimo mokyklų tarpusavio konkurencija, brangstantys degalai, mašinų ir mokymo įrangos atnaujinimo išlaidos.
Pastaruosius metus ar dvejus kursų kainai įtakos turi dar du veiksniai – mokomojo automobilio tipas ir amžius, taip pat vairavimo mokyklos vieta.
Per pastaruosius dvejus metus keletą kartų keitėsi vairavimo kursų, kuriuose mokoma ir teorijos, ir praktinio vairavimo, kaina. Iš pradžių „B“ kategorijos (neprofesionalaus vairuotojo pažymėjimas) kursų kaina siekė maždaug 500 Lt, vėliau padidėjo beveik dvigubai, o dabar kaina sumažėjo maždaug iki 750 Lt.
Šios kategorijos vairuotojų mokymo kaina pradėjo mažėti maždaug 2004 metų spalį. Klaipėdoje veikia beveik penkiolika vairavimo mokyklų, mokančių pagal „B“ kategoriją.
Steigiamos naujos vairavimo mokyklos (paskutinė – spalį). Tai gana pelningas verslas. Skirtingai nei kitos vairuotojų kategorijos („C“, „D“, „E“) ar net „A“ kategorija (motociklininko pažymėjimas), ši kategorija – masiškiausia. Organizuojant „B“ kategorijos vairuotojų mokymą, nereikia didelių investicijų, kurios būtinos organizuojant profesionalių vairuotojų mokymą, kai perkami sunkvežimiai, priekabos, autobusai.
Pelnė baudą
Kai praėjusių metų pradžioje vairavimo mokyklose mokymo kainos nuo 500 Lt padidėjo iki 700-900 Lt, tokiais įkainių pokyčiais susidomėjo Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba. 2004 metų lapkričio 19 d. taryba priėmė sprendimą, kuriame mokymo kainas padidinusių vairavimo mokyklų veiksmus pripažino neteisėtais.
Atlikusi tyrimą, taryba pripažino, jog vairavimo mokyklų susitarimas bendrai didinti mokymo kainas prieštarauja konkurencijos normoms.
Vairavimo mokykloms, kurios padidino kainas, buvo skirtos 500-5000 Lt baudos. Daugelis vairavimo mokyklų nesutiko su tyrimo rezultatų išvadomis.
Mokyklų atstovai tvirtino, kad susitarimo nebuvo, o paslaugų kainos padidintos objektyviai padidėjus išlaidoms (mokymas pabrango padidėjus dyzelino ir benzino kainoms).
Rinka reagavo mažindama įkainius
Šiuo metu niekur mieste neimamas 900 Lt mokestis už mokymą. Vienos vairavimo mokyklos kursų kainas sumažino smarkiai, kitos – nedaug.
Vidutinė kursų kaina - 750 Lt. Pasak mokyklų vadovų, dabar ją lemia mokomojo automobilio tipas ir amžius.
„Jeigu automobilis naujas arba sąlygiškai naujas (iki 5 metų), kursai kainuos brangiau“, - tiems, kurie domisi įkainiais, sakė daugelyje mokyklų.
„B“ kategorijos vairuotojų mokymo kursai (su „teorija“ ir 20 praktinio vairavimo pamokų) įvairiose Klaipėdos mokyklose kainuoja 650, 690, 700, 720, 740, 750, 812 ir 850 Lt.
Kursų klausytojai važinėja „Audi“ 80 ir 100, „Ford Escort“, antros ir trečios kartos „Volkswagen Golf“, naujais „Volkswagen Polo“ ir „Opel Vectra“ automobiliais.
Čia pirmuoju smuiku griežia valstybinė įmonė „Regitra“, kurioje laikomi egzaminai vairuotojo pažymėjimui gauti. „Regitra“ turi naujų „Volkswagen Polo“ automobilių, kuriais būsimieji vairuotojai laiko praktinio vairavimo egzaminus.
Renkasi naujas mašinas
Pasak jauniausios mokyklos, pradėjusios veikti pernai lapkričio 1-ąją, vadovo Broniaus Zikaro, daugelis kursų lankytojų linkę mokytis konkrečia mašina: „Jie sako, kad nori tokio modelio automobilio, kuriuo vėliau važinės.
Daugėja mokinių, kurie renkasi tik naujus mokomuosius automobilius“.
Kursų kaina priklauso ir nuo vairavimo mokyklos vietos bei mokymo įrangos.
Daugelis vairavimo mokyklų neturi savų kompiuterių klasių, kursų lankytojai teorijos mokosi ir egzaminams ruošiasi tose mokyklose, kuriose tokios klasės yra.
Po baudų, gautų iš Konkurencijos tarybos, istorijos vairavimo mokyklų vadovai nenoriai komentuoja savo paslaugų rinkos kainodaros politiką.
„Apskritai kainos nesikeitė, jeigu už mokymą nauja mašina reikia mokėti apie 800 Lt, - sakė vienos vairavimo mokyklos vadovas. - Kaina orientuota į konkrečią rinkos situaciją, paklausą.
Kai mokyklose kursų lankytojų nedaug, mokymo kaina gali sumažėti.“
Vadovas spėjo, kad kursų kaina vėliau gali keistis, nes kainodaros proceso niekas nereguliuoja: „Kadangi mokyklų daug, jos konkuruoja.
Konkurento mokymo kaina – štai pagrindinis rodiklis, kuriuo remdamosi savo kainynus sudarinėja visos miesto vairavimo mokyklos“.
Naujausi komentarai