- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Oficialus motociklų sezonas Lietuvoje prasideda kovo 1-ąją. Tad, jei oro sąlygos tinkamos, kelio danga neapledėjusi ir nėra sniego, galima balnoti plieninius žirgus jau patyrusiems motociklininkams, o dar neturintiems A kategorijos vairuotojo pažymėjimo – apie jį pagalvoti.
Populiarumas auga
"Regitros" duomenimis, prie aktyvių motociklininkų kasmet prisijungia vis daugiau naujų narių. Vis dažniau motociklą renkasi dėl mobilumo, pigesnės, lyginant su automobiliu, eksploatacijos ir žinoma, teikiamo kitokio važiavimo malonumo.
"Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas sako, kad yra kelios grupės asmenų, kurie laiko egzaminus A kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, – tie, kurie jau sulaukė 24 metų ir gali vairuoti bet kokio galingumo motociklą, ir tie, kuriems sukanka apie 40 metų. Kodėl taip yra, sunku pasakyti, galbūt žmonės jau turi stabilesnį finansinį pagrindą po kojomis ir gali leisti sau įsigyti dar vieną transporto priemonę. Kitas dalykas, ūgteli vaikai ir, jeigu anksčiau juos į ugdymo įstaigas reikėdavo vežti tėvams, dabar jie į jas nukanka patys, tad tėvams atsiranda platesnės galimybės rinktis transporto priemonę. Gal net tą, apie kurią svajojo ne vienus metus.
Kad auga susidomėjimas A kategorijos vairuotojų kursais, pastebi ir "ARV-Auto" vairavimo mokyklos instruktorius Edvardas Vanagas. "Jau nebe pirmus metus pastebime, kad keičiasi požiūris į motociklus Lietuvoje. Motociklą ar galingesnį motorolerį, kurio vairuotojui reikia A kategorijos vairuotojo pažymėjimo, nusprendžia pasirinkti vis daugiau žmonių, o į mokyklą jie renkasi keliomis bangomis. Vienas norinčiųjų antplūdis vairavimo mokyklose būna pavasarį – čia tie, kurie ilgai laukė, nekantravo, trypčiojo, ir vos tik suprato, kad oro sąlygos tinkamos, užsiregistravo į kursus, antros bangos laukiame prasidedant vasarai, nes tai daug kam laisvesnis laikas, o ir motociklų romantika tuomet ryškesnė. Žinoma, rudeniop dar būna ir bandančių suspėti į nuvažiuojantį sezono traukinį grupė, kurie važiavimu motociklu susižavėjo vasarą", – sako vairavimo instruktorius.
Beje, tarp norinčiųjų ir nemažai merginų – apie 10 proc. Ir kasmet jų skaičius didėja.
Reikia ruoštis ne egzaminui
E.Vanagas atvirauja, kad į vairavimo mokyklas susirenka ir tie, kurie niekuomet nebuvo sėdėję nei ant motorolerio, nei ant motociklo ir tie, kurie pagrindus gavo motociklu važinėdami nelabai legaliai. "Dažniausiai tokiems asmenims nekyla problemų dėl motociklo valdymo, tačiau jis būna ydingas, tad tas klaidas tenka ištaisyti, tačiau paprastai tokie žmonės jaučiasi drąsiau ir užtikrinčiau pradėdami mokytis", – pasakoja pašnekovas.
Jau nebe pirmus metus pastebime, kad keičiasi požiūris į motociklus Lietuvoje.
Vis dėlto tokius savamoksliams mokiniams reikalingus patobulinimus E.Vanagas vadina menkniekiu, palyginti su darbu, kurį reikia padaryti bandant perauklėti jau turėjusius AM kategoriją – važinėjusius mopedais / motoroleriais iki 49 kubinių centimetrų. Ši vairuotojų grupė labai konfliktuoja su galiojančiomis Kelių eismo taisyklėmis. "Neslėpsiu, kad neretai tenka kviestis ir tokių būsimų vairuotojų tėvus, nes jie siekia įgyti, pavyzdžiui, A1 ar A2 kategoriją. Mes norime parodyti, kaip neatsakingai, o neretai ir pavojingai savo ir kitų gyvybei elgiasi būsimasis motociklininkas", – apie kylančius iššūkius pasakoja jis.
Tam, kad būtų galima laikyti praktikos egzaminą "Regitroje", pirmiausia reikia išmokti teorinę dalį. Yra du būdai – kursai vairavimo mokykloje arba mokymasis eksternu. Šiuo atveju praktiniai vairavimo užsiėmimai pradedami vykdyti tik tuomet, kai išlaikomas teorijos egzaminas "Regitroje". Motociklo valdymo pamokos dažniausiai būna penkios. Iš viso dešimt valandų. Per jas mokoma reikalingų pratimų aikštelėje – pagreitėjimo, stabdymo, lėto važiavimo, apsisukimo ribotame plote, lėtos ir greitos gyvatėlės bei kliūties apvažiavimo, tuomet laukia ir kelios pamokos viešajame eisme.
"Neretai praktikos egzaminas išlaikomas ir po penkių važiavimo kartų vairavimo mokykloje, tačiau mūsų tikslas paruošti vairuotoją saugiam dalyvavimui eisme, o ne egzaminui "Regitroje", tad, jeigu matome, kad mokiniui dar trūksta įgūdžių, siūlome jam pasitobulinti papildomai dar vieną ar dvi pamokas. Yra žmonių, ir ne tokia jau maža dalis, apie 20 proc., kurie tik pradėję važiavimus jau būna nusiteikę mokytis papildomai, tačiau būna ir priešingai, kai instruktoriams reikia mokinį bandyti įtikinti pasipraktikuoti papildomai ir pasirengti dalyvavimui eisme ir egzaminui tinkamiau", – pasakojo E.Vanagas.
Žinoma, nei instruktorius nei kitos gamtos jėgos neprivers nenorinčio mokytis pasirinkti papildomų pamokų, tačiau viską į vietas sustato praktikos egzaminas "Regitroje". Susikirtę jame mokiniai grįžta ir tuomet pasirenka ne vieną ir ne dvi papildomas vairavimo pamokas tam, kad netektų vėl perlaikyti egzamino, žinant, kad sezono metu "Regitroje" A kategorijos egzamino laukiančiųjų eilės netrumpos.
Lėtos ir greitos pamokos
Išsilaikiusiems egzaminą ir įsigijusiems savo pirmąjį motociklą E.Vanagas pataria nebūti išdidiems ir dar kartą apsilankyti vairavimo mokykloje, kur su vairavimo instruktoriumi visus reikiamus pratimus galės pasikartoti su jau nuosava transporto priemone.
"Ne visi nusiperka tokius pačius motociklus, kokiais važinėja vairavimo mokykloje. Kiekvienas motociklas turi savo valdymo specifiką, prie kurios reikia priprasti. Tad, net jeigu nebenorite grįžti į vairavimo mokyklos aikštelę, tuos pačius pratimus, kuriuos darėte per vairavimo praktikos pamokas, galite pabandyti atlikti patys nuošalioje aikštelėje. Gero ir tinkamo motociklo valdymo pamokų niekuomet nebus per daug", – pabrėžia motociklininkų rengimo profesionalas.
E.Vanagas pasakoja, kad sugrįžtančiųjų su savo motociklu nėra jau taip mažai. Vieni, A kategorijos vairuotojo pažymėjimą įgiję prieš kelerius metus, tik dabar nusiperka motociklą, tad nori atgaivinti įgūdžius, sulaukiama ir tokių, kurie motociklu nuvažiuoja ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų ir nori sužinoti ką nors naujo.
"Patikėkite jie sužino. Čia net neturi reikšmės motociklo klasė – ar vairuoji sportinį, ar kelioninį, ar didelį čioperio stiliaus motociklą, visuomet gali išmokti ką nors naujo. Ne kartą esu išgirdęs iš jau ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų nuvažiavusių užkietėjusių harlistų, kad papildomos pamokos ganėtinai sunkaus motociklo valdymą padarė itin lengvą", – patirtimi dalijasi E.Vanagas.
Tiems, kam motociklo valdymo pamokos vairavimo mokykloje atrodo per lėtos ir nuobodžius, visuomet galima rinktis greitesnes. Motociklininkų klubai organizuoja vadinamuosius track day "Nemuno žiedo" trasoje, kur vienoje vietoje susirenka ir patyrę motociklininkai, ir naujokai, tad pasisemti patirties ir išgirsti ne vieną patarimą tikrai galima.
Daugiau informacijos galite rasti čia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“2
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...