- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekdama mažinti šalies vairuotojų patiriamą pyktį keliuose, draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ vakar vakare surengė pirmąją pykčio valdymo pamoką. Geriausia pripažintoje Kauno vairavimo mokykloje „ARV-Auto“ savanoriškai susirinkę vairuotojai mokėsi, kaip pastebėti kylantį pyktį, jį kontroliuoti ir tinkamai reaguoti į kitus agresyviai nusiteikusius vairuotojus.
„Su pykčiu kelyje tenka susidurti nuolat, ypač dažnai – automagistralėje: vairuotojai čia mėgsta važiuoti labai greitai, mirksi atlėkdami, kad greičiau pasitrauktum. Todėl pykčio valdymo pamokų galėtų būti daugiau, ypač pradedantiesiems vairuotojams, kurie išsilaikę vairuotojo teises „spaudžia iki dugno“, nors dar nežino, kas tame kelyje kartais darosi, kad kelyje yra ne vieni – yra ir kiti eismo dalyviai. Šioje pykčio valdymo pamokoje psichologė labai tiksliai paaiškino kaip pyktis atsiranda, kaip jį valdyti, nukreipti ir neutralizuoti. Tokių pamokų turėtų būti daugiau“, – sakė vienas iš pirmosios pamokos dalyvių, vairuotojas Juozas.
„Vairuotojų psichologijos sričiai turėtume skirti daugiau dėmesio, nes emocinė būsena turi didelę įtaką eismo saugumui. Kiekvienam vairuotojui gebėjimas valdyti pyktį kelyje pravers, ypač – stresinėse situacijose, kurių eisme apstu, – sakė „ARV-Auto“ mokymo vadovas Valdas Šlepikas. – Ši pykčio valdymo pamoka buvo savanoriška, tačiau matyčiau prasmę įtraukti emocijų valdymo discipliną į vairavimo kursus. Tiesa, besimokantiems vairuotojams dažnai ši sritis neatrodo verta dėmesio, daugelis mūsų galvojame, kad pikti kelyje esame ne mes, o kiti vairuotojai, tačiau pokyčius visų pirma turime pradėti nuo savęs.“
Pirmoji pykčio valdymo pamoka Kaune pritraukė apie 30 dalyvių, kurie siekia įgyti vairuotojo profesiją – teisę vairuoti autobusus ar krovinines transporto priemones.
„Šioje bandomojoje pamokoje norėjome sužinoti, kaip būsimi profesionalūs vairuotojai vertina pykčio keliuose problemas ir kiek jiems naudinga sužinoti apie pykčio valdymo būdus. Buvo įdomu pastebėti, kad visiems be išimties pamokos dalyviams teko susidurti su piktais vairuotojais ar patiems patirti pykčio emocijas kelyje. Labai tikiuosi, kad bent trečdalis pamokoje sudalyvavusių vairuotojų pabandys taikyti pateiktus patarimus, kaip elgtis užplūdus pykčio bangai – tai laikyčiau itin geru pirmosios pamokos pasiekimu“, – sakė mokymus vedusi psichologė, „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantė Eglė Masalskienė.
Per vasario mėnesį analogiškas pamokas „Lietuvos draudimas“ surengs bendradarbiaudamas su geriausiomis Vilniaus ir Klaipėdos vairavimo mokyklomis. Vilniaus vairavimo mokykloje „Draiveris“ bus surengtos dvi pamokos – vasario 11 ir 19 dienomis, o Klaipėdos „Kerulis ir Partneriai” vairavimo mokykloje pamoka įvyks vasario pabaigoje.
„Labai laukiu susitikimų Vilniuje bei Klaipėdoje, nes šiuose miestuose apie pyktį kalbėsime su pradedančiaisiais, dar nepatyrusiais vairuotojais. Jie nekantrauja gauti vairuotojo pažymėjimą ir savarankiškai išvažiuoti į gatves. Daugeliui jų dėl menkos vairavimo praktikos teks dažniau patirti ne tik pyktį, bet ir kitas neigiamas emocijas – išgąstį, susierzinimą, stresą, galbūt įtampą dėl baimės pasirodyti kvailai ir supykdyti kitus eismo dalyvius. Todėl labai svarbu, kad šie vairuotojai prieš išvažiuodami į kelią žinotų, kad emocijos gali paklūsti protui“, – sakė E. Masalskienė.
„Lietuvos draudimo“ pradėtos pykčio mažinimo iniciatyvos „Nulis pykčio“ ambasadorius ir bendrovės valdybos narys Raimondas Geleževičius teigia, kad pirmosios pykčio valdymo pamokos – tai bandomasis projektas. „Kaip rodo užsienio šalių patirtis, vairuotojų ugdymas yra labai svarbi priemonė sprendžiant pykčio keliuose problemą. Kai kuriose šalyse tokios pamokos ar savo emocijų pažinimo testai yra sudėtinė privaloma vairuotojų parengimo dalis“, – sakė „Lietuvos draudimo“ atstovas.
Bendrovė „Lietuvos draudimas“ „Nulis pykčio“ iniciatyvą įgyvendina bendradarbiaudama su LR Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija. Su šiomis institucijomis, įtraukiant ir visuomenę, bendrovė sukūrė kelio informacinį stendą „Įsijunk šypseną“, kuris jau įrengtas keturiose šalies vietose – trijuose šalies užmiesčio keliuose ir įvažiuojant į Birštono kurortą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių12
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau6
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs1
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...
-
Elektromobilių gamintojai suprato: teks prisitaikyti prie realijų55
2025-aisiais lietuviai vis labiau jaus naujas elektromobilių rinkos tendencijas. Dar neseniai dideliais šuoliais elektrifikuoti mūsų šalies rinką žadėję jų gamintojai koreguoja ambicingus planus. Dabar potencialūs pirkėjai viliojami nuo...
-
Perspėja: 70 tūkst. vairuotojų gali turėti rimtų problemų
Sveikatos nepasitikrinus apie 70 tūkst. vairuotojų, policija specialių reidų neplanuoja, ketvirtadienį paskelbė „Regitra“. ...