Jaunimą traukia automobilių puošyba Pereiti į pagrindinį turinį

Jaunimą traukia automobilių puošyba

2005-06-21 09:00

Jaunimą traukia automobilių puošyba

Praėjusį savaitgalį Klaipėdos lengvosios atletikos manieže buvo galima išvysti nestandartinių automobilių, kurie skiriasi nuo parduodamų automobilių salonuose. Ten vykusią parodą „Automobilių mada ir tiuningas“ galima vadinti tradicine – ji rengiama jau antrą kartą.

Parodos dalyviai tvirtino, kad transporto priemonių pertvarkymo šalininkų šalyje kasmet daugėja, ypač tarp techniką išmanančių ar pasiturinčių jaunų žmonių. Tačiau, pasak vienos Kauno automobilių pertvarkymo ir puošybos ateljė atstovo Gražvydo Sakalausko, Lietuvoje beveik nebesteigiamos naujos specializuotos dirbtuvės, tarp įmonių nėra konkurencijos. Šalyje veikia iki 10 automobilių pertvarkymo įmonių: po 2-4 Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, taip pat 20-30 įvairaus lygio pavienių meistrų.

Automobilių pertvarkymas ir toliau lieka brangus užsiėmimas. Tai matyti ir iš parodos eksponatų. Tik pusės automobilių pakeista ir išorė, ir vidus – pertvarkyti variklis, pakaba, salonas. Dauguma puošybos mėgėjų apsiriboja išvaizdos keitimu, pasiekdami neįtikėtinų rezultatų. Kartais automobilio išorė pakeičiama taip, kad sunku pažinti jo markę. Automobilių pertvarkymo ir puošybos meistras klaipėdietis Rytis Zenkevičius sakė, jog pertvarkytą automobilį laiko meno kūriniu. Jis nėra sukūręs dviejų vienodų automobilių. Pasak R. Zenkevičiaus, galima pertvarkyti bet kokį automobilį, net ir sunkiai „pasiduodančius“ E klasės mersedesus ir audi. Meistras pademonstravo pertvarkytus pirmos kartos „Golf“, „keturakį mersą“, „Toyota Picnic“.

Pirmąją parodos dieną buvo pristatyti 44 pertvarkyti ir 3 serijiniai, bet gana reti, nors nerestauruoti automobiliai (1974 metų „Chevrolet Camaro“). Lankytojai išvydo tuziną motociklų ir motorolerių. Svečiai pristatė įdomius „Audi Coupe“ su „Audi S2“ varikliu ir iki 300 AG padidintu galingumu, „Toyota Celica“, „Peugeot 206“, „Honda Civic VTI“ su 250 AG forsuotu varikliu, „Audi S3“ su 320 AG varikliu, trečios kartos „Golf“ su varikliu, turinčiu dvi turbinas ir greitėjimo sistemą, naudojančią suboksidą. Šie automobiliai buvo gaminami pagal užsakymą, gautą iš užsienio. Pasak meistrų, kai kurių egzempliorių variklio ir pakabos pertvarkymas kainavo 9-17 tūkst. eurų. Kėbulo pertvarkymas kainavo apie 5 tūkst. eurų, sėdynių, grindų, salono lubų pertraukimas, priekinio skydo sutvarkymas, namų kino sistemos įrengimas salone – dar apie 6-8 tūkst. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų