Nauja kryptis – Suomija
Populiariausia kryptis iš Lietuvos šiemet buvo Varšuva, kiek mažiau dėmesio sulaukė Ryga, o trečioje vietoje pagal populiarumą – Talinas.
Tarptautinės tolimųjų reisų autobusais paslaugas teikiančios įmonės „FlixBus“ duomenimis, Latvijos gyventojai autobusais dažniausiai rinkosi vykti į Taliną, Vilnių ir Kauną, o Estijos – į Rygą, Varšuvą ir Vilnių.
„Liepos mėnesį taip pat pradėjome rengti keliones iš Varšuvos per įvairius Baltijos šalių miestus į Suomiją – ši kryptis per itin trumpą laiką taip pat spėjo susilaukti didelio keliautojų dėmesio. Šios kelionės maršrutas driekiasi nuo Varšuvos iki Vasos, į jį taip pat įtraukta ir kelionė laivu iš Talino į Helsinkį, – sakė „FlixBus“ generalinis direktorius Baltijos šalims Michalas Lemanas. – Plėsdami kelionių kryptis ne tik siekiame gerinti susisiekimą tarp Europos šalių, norime didinti suvokimą apie aplinkosaugos svarbą ir prisidėti prie to, kad autobusais keliaujantys žmonės jaustų atsakomybę už juos supančios aplinkos išsaugojimą.“
Kainos ir tvarumas
M. Lemano teigimu, augantį keliaujančiųjų autobusais skaičių lemia dvi priežastys: žmonės ieško prieinamesnių kelionių kainų ir ekologiškesnių alternatyvų skrydžiams lėktuvu.
Populiariausia kryptis iš Lietuvos šiemet buvo Varšuva, kiek mažiau dėmesio sulaukė Ryga ir Talinas.
„Sudėtinga ekonomikos situacija lemia, kad žmonių keliavimo įpročiai keičiasi ir pradedama ieškoti pigesnių alternatyvų, nes noras keliauti niekur neišnyko. Žmonės nori turėti galimybę bendrauti su pasauliu ir pažinti naujas kultūras nepriklausomai nuo to, kur jie gyvena ir kokia jų ekonominė padėtis“, – tikino jis.
Pasirinkimas į ilgesnes keliones leistis autobusu atspindi ir pasaulinę kovą su klimato kaita ir aplinkos tarša: tvarumas pastaruoju metu yra vienas svarbiausių kelionės aspektų jaunajai kartai, kuri keliones autobusu laiko ekologiškesne ir labiau jų vertybes atitinkančia alternatyva lėktuvams.
„Būtent todėl tvarumas itin svarbus mums. Norime įrodyti, kad tarptautinės kelionės taip pat gali būti ekologiškos, todėl aktyviai testuojame ilgus atstumus galinčius įveikti vandenilinius autobusus, ant transporto priemonių stogų įrengiame saulės baterijas ir kuriame 100 proc. elektrinius tolimojo susisiekimo autobusus“, – teigė M. Lemanas.
Keleivių nuopelnai
2022-aisiais „FlixBus“ autobusais ir „FlixTrain“ traukiniais vykę keleiviai prisidėjo, kad į aplinką būtų išmesta 800 tūkst. t mažiau anglies dioksido.
Per pastaruosius septynerius metus įmonė kompensavo apie 98 tūkst. t anglies dioksido, prie to stipriai prisidėjo ir keleiviai.
„Mūsų duomenimis, kelionės autobusu yra bent penkis kartus draugiškesnės aplinkai nei kelionės automobiliu ir bent aštuonis kartus – nei kelionės lėktuvu. „FlixBus“ autobusai naudoja itin mažai degalų ir išskiria labai nedaug šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Šiuo metu dar sunku keliauti visiškai neišskiriant anglies dioksido, todėl keleiviams suteikiame galimybę pasirinkti, ar jie nori kompensuoti kelionės metu padarytą žalą klimatui, o jiems sutikus, prie bilieto kainos pridedame automatiškai apskaičiuotą mokestį už išmetamo anglies dioksido kiekį. Gautą sumą investuojame į sertifikuotus aplinkosaugos ir klimato kaitos projektus“, – reziumavo M. Lemanas.
Naujausi komentarai