Į gatvę ant paspirtuko – su ausinukais ar šalmu?

  • Teksto dydis:

Jaunųjų elektrinių paspirtukų vairuotojų gretos šalyje auga žaibo greičiu. Vis dėlto vaikai dažniausiai linkę pamiršti, kad ši transporto priemonė yra ne vien pramoga, bet ir visavertė eismo dalyvė.

Eismo įvykių daugėja

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet eismo įvykių, kuriuose dalyvavo paspirtukininkai, jau užfiksuota 40 proc. daugiau nei per 2019 m. pirmą pusmetį.

Dėl šios priežasties geras Kelių eismo taisyklių (KET) mokėjimas būtinas kiekvienam paspirtuko vairuotojui, o ypač – šią transporto priemonę vairuojantiems vaikams ir paaugliams.

Jaunieji vairuotojai dažnai būna išsiblaškę, naudojasi ausinukais, išmaniaisiais telefonais. Visos dėmesį, susitelkimą blaškančios priemonės tik didina nelaimių riziką.

Elektrinių paspirtukų naudojimą reglamentuoja KET. Jos nurodo, kad ši transporto priemonė priskiriama motoriniams dviračiams, todėl paspirtukininkai privalo laikytis reikalavimų, taikomų dviračių vairuotojams.

Tėvai turėtų prisiminti: vaikiškų paspirtukų galia neturėtų viršyti 1 kW, o didžiausias leistinas greitis – 25 km per val. Kitaip transporto priemonė bus ir per daug galinga, ir pavojinga.

Shutterstock nuotr.

Kitas svarbus aspektas – leistinos judėjimo vietos, kurių paspirtukininkai neretai linkę nepaisyti, pavyzdžiui, išriedėdami į gatves. Elektriniu paspirtuku galima važiuoti šaligatviais, dviračių takais arba dviračiams skirtomis juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu arba viena eile važiuojamosios kelio dalies dešine eismo juosta.

Perėja – ypatinga vieta

Eismo įvykių, susijusių su paspirtukininkais, Lietuvoje per dvejus metus padaugėjo pusšešto karto.

Prižiūrint suaugusiesiems, važiuoti važiuojamąja kelio dalimi paspirtuku leidžiama vaikams nuo aštuonerių metų.

Viena iš esminių pamokų – judėjimas paspirtuku per perėją. Kirsdamas ją, vaikas privalo nulipti nuo transporto priemones ir pastarąją vestis šalia. Tačiau neretai perėjos kertamos važiuojant, taip sudarant sąlygas eismo įvykiams – staigus išriedėjimas į gatvę mažina galimybę kitiems vairuotojams sustoti laiku.

Lietuvos kelių policijos tarnybos statistika skelbia, kad iki šių metų rugpjūčio pradžios buvo užfiksuoti 38 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo paspirtukininkai. Vienas žmogus žuvo, 38 buvo sužeisti.

Pareigūnų duomenimis, eismo įvykių, susijusių su paspirtukininkais, per dvejus metus Lietuvoje padaugėjo pusšešto karto. 2018-aisiais užfiksuoti vos septyni nelaimingi atvejai.

Apsaugoti ir ugdyti

Kaip užsitikrinti ramybę, vaikus išleidus važinėtis paspirtukais?

Pirmiausia ypač svarbu pasirūpinti tinkamomis apsaugos priemonėmis. KET nurodo, kad važiuodamas važiuojamąja dalimi paspirtukininkas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai. Visiems vaikams ir paaugliams iki aštuoniolikos metų privalomas saugos šalmas. Tokios apsaugos priemonės leidžia kitiems vairuotojams pastebėti paspirtukininką ir užtikrina, kad, įvykus nelaimei, sunkių traumų bus išvengta.

Reikšmingas ir sąmoningumo ugdymas: jaunieji paspirtukininkai, kelyje elgdamiesi atsakingai, saugos ne vien save, bet ir kitus eismo dalyvius. Tinkamai vairuodami paspirtukus vaikai kartu mokosi KET ir etikos, kurių prireiks vėliau sėdant ir prie automobilio vairo.

Požiūriai: vaikams ir paaugliams (iki aštuoniolikos metų), važiuojantiems elektriniu paspirtuku, privalomas saugos šalmas, tačiau dažniausiai šio reikalavimo nepaisoma.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Siūlau

Siūlau portretas
Siūlau su ausinukais važiuojantį paspirtuku priversti iškasti bent vieną kapo duobę žuvusiam avarijoje.

Anonimas

Anonimas portretas
debiliukai su ausinem ir vazineja
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių