Negali įkvėpti oro ir kutena gerklę. Taip pasivažinėjimą Lietuvoje gatvės bomba vadinamu "Mercedes Benz CL 600-65 AMG KLEEMANN" apibūdina keleiviai. Stebėtis neverta – patobulintas vilniečio automobilis turi net 742 arklio jėgas!
Sklinda legendos
Apie vardiniu "Svobis" numeriu pažymėtą automobilį senokai sklinda legendos ir diskusijos įvairiuose interneto forumuose.
"Mačiau tą žvėrį, kai lenktyniavo daug galingų mašinų. Buvo ir "M3", ir naujas "Lexus ISF", ir "MB SL 65 AMG" ir kitos. Pravažiavo, kaip pro stovinčius. Startavo 20 metrų už jų, bet po kokių 2 sekundžių jau aplenkė. Stovėjo kiti ant tilto ir juokėsi, kad mašina taip gali važiuoti", – rašo vienas internautas.
"Kažkaip nenormaliai važiuoja tas CL. Spidometras būna 260 km/val., o čia turbūt su visu AMG paketu. Tai jaučiu spidometras rodo 360 km/val. greitį", – pastebi kitas.
"Mačiau "youtube", kaip įsibėgėja ši mašina. Kažkas neįtikima. Tikrai patobulintas variklis, nes "CL 600" su 517 arklio jėgų taip nevažiuoja", – priduria dar vienas forumo dalyvis.
Kas ta dažniausiai Vilniaus gatvėmis važinėjanti "bomba" – tai patobulintas "Mercedes Benz CL"?
Tobulino kitose šalyse
"Mercedes Benz CL 600-65 AMG KLEEMANN", pripažino jo savininkas – 31 metų interjerus ir dizainą kuriančios bendrovės "Moderni valda" savininkas Marius Svobutas, išties smarkiai patobulintas.
2006 m. pabaigoje Frankfurto parodoje pristatyto automobilio variklis – "V 12 biturbo". Iš pradžių Mažeikiuose gimęs verslininkas vokiečių kompanijoje "Kicherer" automobilį patobulino iki 650 arklio jėgų.
Dabar 2200 kilogramų sverianti gatvės bomba, taip ją vadina kai kurie vairuotojai, turi net 742 arklio jėgas! Sukimosi momentas – 1150 Nm!
"Elite Motors" savininkas Robertas Kundrotas suderino, kad jo kolegos Danijoje dar patobulins mano automobilį", – teigė M.Svobutas. – Ten, laukdamas, kol dirbo meistrai, užtrukau tik tris dienas."
Greičio niekas neriboja
Buvo perprogramuotas lietuvio automobilio variklio valdymo blokas, nes jis turbinoms sukelia papildomą slėgį: tuomet automatiškai reikia daugiau oro, suvartojama daugiau benzino.
Gamyklinė pavarų dėžė blokuoja arklio jėgas: anksčiau jos pakildavo iki 656 ir sustodavo. Perprogramavo ir kompiuterį, kad jis galėtų priimti papildomas apkrovas, todėl arklio jėgų galingumas jau siekė daugiau nei 700.
"Pakeitė mašinos sportinius oro filtrus "K&N", nes nuo gamyklinių, smarkiai padidinus arklio jėgas, susidarydavo oro nepakankamumas ir filtrai neduodavo norimo efekto, – M.Svobutas gerai išmano mašinos techninius niuansus. – Nuo turbinų iki galinių išmetimo bakelių pakeista išmetimo sistema. Dabar abiem blokams įmontuoti net du 7,6 cm pločio išmetamieji vamzdžiai."
"Mercedes Benz 600 V12 biturbo" turi ir visą "AMG 65" paketą. Nuimtos greitį ribojančios plombos. Spidometro greičio rodyklė rodo iki 360 km/val. padalos.
Rekordą pasiekė Vokietijoje
Automobilius, dažniausiai "Mercedes Benz" ir "Maybach", perdaranti Klauso Brackmanno ir Bodo Buchmanno kompanija "Brabus" užregistravo ir 800 AJ turintį automobilį, o JAV "SL" modeliui kuriamas 1000 AJ variklis.
Tačiau kol kas, vilniečio "Mercedes Benz" – vienas galingiausių pasaulyje "Mercedes Benz 600 V12 biturbo" gatvės automobilių pagal savo svorį: "Aš jo nelyginu su 16 cilindrų variklį turinčiu "Bugatti Veyron". Tačiau jam neprilygsta nei "Bentley", nei Maserati", nei juolab "Rolls Royce". Net ir galingas "Porsche GT" išvysto iki 330 km/val. greitį. Tačiau jis sveria beveik toną mažiau! Jei maniškis būtų dar lengvesnis, jo neįmanoma būtų suvaldyti."
Kokį didžiausią greitį M.Svobutas išvystė su savuoju "Mercedes". Vilnietis nesipuikuoja, bet konstatuoja faktą: Vokietija, greitkelis – 342 km/val.!
"Tačiau net važiuodamas ketvirtąja juosta ir už kilometro atstumo horizonte pamatęs kitą mašiną trečioje juostoje, privalau stabdyti", – prisipažino verslininkas. Jo automobilyje papildomai integruotas galios kompiuteris, kuris 3 kartus greičiau, nei įmontuotame gamykloje, atidaro sklendę. Todėl paspaudus greičio pedalą arklio jėgos iškart dirba beveik maksimaliai.
Dar žada tobulinti
Kai vilniečio 2200 kilogramų svorio "Mercedes Benz" dar turėjo 650 arklio jėgų, 100 km/val. greitį jis išvystydavo per 4,1 sek., o 200 km/val. – per 11,8 sek.!
"Dabar greičio nematavau, nes tik gruodį mašina buvo papildomai patobulinta, – neslėpė Marius. – Dar greičiau įsibėgėti trukdo didelis sukimosi momentas ir ratų nesukibimas. Pavasarį ketinu jį dar labiau patobulinti ir sumontuoti "Renntech" JAV "Mercedes Benz" automobilių tobulinimo kompanijoje japonų pagamintą "OS Giken" sankabos principu dirbančią LSD – galinio reduktoriaus blokiruotę. Tuomet blokiruotė ratus surakins 100 proc. ir 100 km/val. pasieksiu per 3,5 sek., o 200 – per 10,8–10,5 sek.".
Beje, šis M.Svobuto monstras mieste ryja 18, o važiuojant 100–110 km/val. – 10–11 litrų benzino.
Marius patenkintas ir automobilio teikiamu komfortu, ir jo dizainu.
Daug privalumų
Automobilyje yra DVD, televizorius, klimato kontrolė, galinės vaizdo kameros su nakties matymo režimu bei "asistentais".
Sportinės sėdynės neleidžia išvirsti ir tarsi įsiurbia keleivį, per posūkį į jas pučiamas oras, o diržai surakina itin smarkiai.
Mašinoje patobulinta amortizacija "Kleemann" automobilių tobulinimo kompanijoje: per posūkį ji pažemėja, susitraukia ir tampa tarsi kaulu. Puiki funkcija – distronikas. Signalizuoja, reaguodama į artėjančius automobilius, itin patogi esant rūkui, kai gatve eina praeiviai. Ji perspėja ir automatiškai pristabdo mašiną.
Į užsakytą išskirtinį "Designo" paketą, kur salonas aptraukiamas aukščiausios kokybės itališka oda, į kainą įskaičiuota ir išskirtinė automobilio spalva, pavadinta "Designo Smaragd".
Lietuvoje registruota kaip juoda, išties tai – trijų spalvų mišinys: įprastu oru juoda, saulei šviečiant – tarsi chameleono, apsiniaukusiu oru – tamsiai mėlyna.
Vyks į Ženevą
Kam reikėjo tokio galingo automobilio Lietuvoje? Marius šypsosi: "Čia turbūt tas pats, jei paklaustumėte Brundzos, kam jam tiek daug automobilių? Pamenu, kaip jis kalbėjo, kad nuo vaikystės džiaugdavosi mašinėlėmis. Man labai patinka galingos mašinos. Taip, tai – vyrų liga."
Daugiau nei 30, beveik visos itin galingos, mašinų pakeitęs verslininkas neslepia, kad tai pirmoji, kurią turi dvejus metus.
Turbūt todėl jis neturi naujo svajonių automobilio, nes svajonė yra šalia jo. Tiesa, verslininkas laukia, kai 2012 m. "Mercedes Benz" pristatys nauja SL modelį, kabrioletą: "Turėtų būti itin įspūdingas."
M.Svobutas pavasarį vyks į automobilių parodą Ženevoje ir kartu apsilankys MKB automobilių tobulinimo kompanijoje.
"Jie turi aukščiausios kokybės galios matavimo stendą. Išmatuos galią ir siūlo naują, galingą aušinimo sistemą. Šaltu oru su ja galima laimėti 20, o vasarą – net 50 arklio jėgų!" – pasakojo vilnietis.
Naujausi komentarai