„Fiat“ grįžo prie „parketinių“ visureigių Pereiti į pagrindinį turinį

„Fiat“ grįžo prie „parketinių“ visureigių

2005-06-14 09:00

„Fiat“ grįžo prie „parketinių“ visureigių

Vėl gaminamas vienas rečiausių serijinių koncerno „Fiat“ modelių - „Panda 4x4“. Koncernas nori šiuo įdomiu automobiliu (ir jo broliu su priekiniais varomaisiais ratais) susigrąžinti devintąjį-dešimtąjį dešimtmečius prarastą pirkėjų palankumą.

Ankstesnis „Panda 4x4“ modelis su visais varomaisiais ratais buvo labai populiarus Italijos, Austrijos ir net Šveicarijos kalnų rajonuose. Lengvas kėbulas ir visų ratų pavara automobiliui suteikė neblogą pravažumą. Modelis buvo gaminamas daugiau kaip dvidešimt metų. Gamybą nutraukė tik todėl, kad buvo rengiama nauja „Panda“ karta. Visureigį „Panda“ daugelį metų gamino po to, kai buvo nutraukta pirmos kartos „Panda“ su priekiniais varomaisiais ratais gamyba.

Naujos kartos mažųjų klasės visureigis „Fiat Panda 4x4“ 55 mm aukštesnis už versiją su priekiniais varomaisiais ratais, turi karterio apsaugą. Variklis – toks pat, 1,2 l tūrio benzininis. „4x4“ modelis turi nuolatinę priekinių ratų pavarą. Prie visų varomųjų ratų pereinama automatiškai, įjungus žemesnę pavarą. Testuojamas automobilis tvirtai įsiropštė į smėlingą šlaitą vienoje miesto statybvietėje. Smėlis buvo sausas, automobilis neklimpo, važiavo lengvai pariedėdamas atgal ir vėl puldamas pirmyn. Neblogą pravažumą lėmė nedidelis jo svoris – tik 900 kg.

Ne itin galingas variklis užmiestyje drausmino vairuotoją. Komfortas jaučiasi važiuojant tik 80-90 km per val. greičiu. Nors mašina galima „išspausti“ ir 140 km per val. greitį, bet tada salone jaučiamas didelis triukšmas.

Abejotina, kad „Panda 4x4“ pranoktų „bendraklasių“ – koncernų „Toyota“, „Honda“, „Hyundai“, „Suzuki“ parketinių visureigių – rodiklius. „Fiat“ jiems nusileidžia variklio galingumu, galimybe reguliuoti pavarą, talpumu. Pagrindinis naujojo „Fiat“ visureigio privalumas – nedidelė kaina. Lietuvoje jis kainuoja nuo 37 tūkst. Lt.

Atsiradus visureigiams „Panda 4x4“, galbūt galima kalbėti apie naują „parketininkų“ klasę – „miniparketininkus“?

Jo nėra su kuo palyginti, nors atmintyje išplaukia septintojo dešimtmečio pabaigos kaimo „visureigis“ LUAZ, kurio gamybai naudoti zaporožiečio variklis ir kiti agregatai. Maži ratai, silpnas variklis ir... populiarumas kaimuose. Laikas parodys, ar naujasis „parketinis fiatas“ pakartos pirmtako laimėjimus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų