- Gabrielė Grigošaitytė/lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, tai gali reikšti daugiau užsakymų iš lietuviškų įmonių. Automobilių ekspertai teigia, kad jau krenta ir vokiškų automobilių kainos.
„Visi kolegos pyksta. Kas šiuo metu vyksta – nebenormalu. Mes nieko nežinome, labai liūdna“, – šnekėjo pašnekovas.
„Šiuo metu „Volkswagen“ valdyba veikia taip, kad žlugdo verslą. Tai viskas“, – kalbėjo kitas pašnekovas.
Pirmą kartą per 87 metus didžiausias Vokietijos darbdavys „Volkswagen“ grasina uždaryti dvi gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų. Tamsa virš „Volkswagen“ – signalas ir visai šalies ekonomikai.
„Svarbu suvokti, kad automobilių pramonė yra 5 procentai visos Vokietijos ekonomikos“, – nurodė automobilių rinkos ekspertas Laurynas Bogusevičius.
BMW, „Mercedes“, „Renault“, „Volkswagen“ jau gamina perpus mažiau automobilių nei galėtų. Stabdyti apsukas visą Europos automobilių pramonę verčia konkurencija su Kinija ir kaina.
LNK stop kadras.
„Dėl aukštų palūkanų vartotojai tiesiog nebenori pirkti tų brangių mašinų“, – aiškino ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.
„Dabar ateina pagirios, kai Vokietijos automobilių gamintojai supranta, kad vakarėlis bus nei labai lengvas, nei linksmas. Dabar, kai Vokietijos gamintojai suprato, kas atsitiko, ateina vyriausybė, pasiraitojusi rankoves juos gelbėti, bet vakarėlio pasekmės jausis ilgai“, – nurodė automobilių rinkos ekspertas.
Lietuva pasekmes jau jaučia, lengvųjų automobilių importas iš Vokietijos nukritęs. Pernai į Lietuvą atvežta beveik 20 tūkstančių automobilių. Šiemet per aštuonis mėnesius – pusė tiek.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Antrą pusmetį tikrai pardavimai nedidės, o bus mažesni nei pernai, tikrai ir gamyklos gamins mažiau ir žmonės vangiau keis automobilius, nebus labai daug pardavimų, ypač šiemet“, – pabrėžė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Kai krenta pardavimai, iš to išlošia pirkėjai. Ekspertai mato, kad Vokietijos gamintojai jau mažina naujų automobilių kainas. Kai kurie modeliai atpigo ir po 20 tūkstančių eurų.
Lietuviams tai gali būti aktualu. Anot „Regitros“, būtent vokiškų naujų automobilių registruojama daugiausiai. Vien šiemet dvigubai daugiau nei „Tesla“, „Volvo“ ar „Cupra“.
Kas šiuo metu vyksta – nebenormalu.
„Dabar vokiečių gamintojai, susizgribę dėl sumažėjusios rinkos dalies, bus labai konkurencingi ir tikrai pasirodys daug įvairiausių akcijų, siekiant pritraukti naujų automobilių pirkėjus“, – šnekėjo automobilių rinkos ekspertas L. Bogusevičius.
Naudotų automobilių rinkoje, tikina, reikia laukti to paties. Kas norės parduoti naudotą vokišką automobilį, turės nusileisti, kas ieškos – galės sutaupyti.
Trumpuoju laikotarpiu Lietuvos įmonės gali sulaukti ir daugiau užsakymų iš Vokietijos. Lietuviai ir dabar vokiečiams eksportuoja duslintuvus, stabdžių kaladėles, metalo gaminius.
LNK stop kadras.
„Vokietijos smulkūs tiekėjai nebegalės mažinti produkcijos kainų, vokiečiai ieškos pigesnių variantų Rytų Europoje, įskaitant Lietuvą, kur turime pakankamai stiprią automobilių pramonę kalbant apie komponentus“, – pabrėžė A. Izgorodinas.
Anot A. Izgorodino, Vokietijos pramonei krentant, lietuviškų automobilių dalių gamyba didėja kone 20 procentų.
Bet yra ir rizikų, kad visi šie užsakymai iš Vokietijos bus atšaukti.
„Tiesiog gali būti, kad mūsų pramonė dar nespėjo sureaguoti į Vokietijos pramonės problemas“, – sakė ekonomistas.
Skaudžiau automobilių pramonės krizė smogė investuotojams. Vien per šešis mėnesius Europos automobilių kompanijų akcijų indeksas čiuožė žemyn 24 procentus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?2
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...
-
Į uostą elektromobiliais – lyg traktoriais5
Kadenciją baigianti valdžia ateinančiai projektuoja vieną iš „vinių“ – duobėtų kelių Lietuvoje pastatyti tūkstančius elektros įkrovimo stotelių. ...
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės9
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...