Eksperimentuoja su alternatyviais varikliais
Praėjusių metų energetinė krizė daugelį pasaulio automobilių gamintojų paskatino suaktyvinti eksperimentus su alternatyviais energijos šaltiniais.
Tarp tų, kurie vėliau nei kiti įsitraukė į varžybas dėl „alternatyvių degalų“, specialistai nurodo Kiniją ir Rusiją. Šių šalių specialistai eksperimentuoja su alternatyviais degalais. Lenktynes tęsia tradiciniai varžovai iš JAV, ES ir Japonijos – bet jau dėl „alternatyvių variklių“.
Be pastaraisiais metais madingų hibridinių jėgainių, kuriose dyzelis veikia kartu su elektros varikliu, specialistai vėl grįžta prie „grynų“ elektromobilių. Firma „Kurage“ sukūrė EXE modelį – vamzdelinį karkasą su grindimis, prikimštą ličio ir jono baterijų, kurių bendroji talpa – 150 ampervalandų. Aparatas su priekiniais varomaisiais ratais gali įsibėgėti iki 160 km per valandą. Mašina pradeda startuoti žaibiškai, įsibėgėjimo dinamika – puiki. Eigos užtenka 450 km. Konstruktoriams liko tik sumažinti baterijų svorį, ir ateities mašina bus paruošta serijinei gamybai.
Firma „Michelin“ pristatė automobilį su įdomia jėgaine ir ne mažiau įdomia pakaba. Dviejų cilindrų oru aušinamas motociklo variklis suka generatorių, maitinantį rato variklį. Aktyvi pakaba turi šešis elektros variklius. Kiekvienas ratas tvirtinamas ant nejudrios svirties, pakabintas ant vidinės spyruoklės ir kreipiančiosios krumplinės lystelės su elektros varikliu. Pastarasis yra ir amortizatorius, gali keisti kelio prošvaisą. Dar yra du elektros varikliai, kurie pakelia ir nuleidžia abiejų bortų svirtis. Dėl aktyvios pakabos mašina posūkyje pasvyra kaip motociklas.
Kinai aktyviai diegia savo gamybos „Citroen Elisa“ su varikliu, galinčiu naudoti suskystintą metaną. Šių dujų Kinijoje labai daug, jos pigios. Neatsitiktinai kinų sitroenas su metaniniu varikliu kainuoja tik 12 tūkst. dol. Dar kinai nustebino automobiliais su varikliais, naudojančiais benzino ir bioetanolio mišinį (žemos rūšies augalinės kilmės spiritą).
Naujausi komentarai