Ekologijos siekis: taršos mokestis ir nemokamas viešasis transportas

  • Teksto dydis:

Nuo kitų metų Lietuvoje planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais metais papildytų 10-15 mln. eurų, vėliau ši suma galėtų siekti iki 100 mln. eurų.

Aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos teigimu, dėl mokesčio dydžio kol kas nėra apsispręsta, tačiau preliminariai siūloma, kad už daugiau nei 130 g CO2 1 km išmetančius automobilius reikėtų mokėti 20 eurų per metus, o viršijus šį rodiklį, būtų taikomas koeficientas, tačiau dėl jo dar nėra apsispręsta.

"Dar nėra apibrėžta, bet modeliuojame ir žiūrime, kad tai būtų kuo efektyviau ir kad tai žmones paskatintų, o nebūtų kažkokia papildoma nereikšminga minimali rinkliava, kuri nesuteikia motyvacijos rinktis", – teigė K.Mažeika. Planuojama, kad apmokestinti bus naujai į Lietuvą įvežami automobiliai, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta virš 130 g CO2 1 km, tačiau K.Mažeika sako, kad šis rodiklis dar gali būti padidintas, jei tam bus politinės valios.

Pasak ministro, iš mokesčio gautomis pajamomis būtų finansiškai skatinama pirkti mažiau taršius automobilius. Vyriausybės balandį patvirtintame Nacionaliniame oro taršos plane numatoma, kad paskata vienam žmogui galėtų siekti 1 tūkst. eurų, o iš viso tam iki 2021 m. būtų skirta 30 mln. eurų. "Dabar svarbu įvertinti, kaip šis mechanizmas veiks, koks bus susidomėjimas, o tada galėsime pratęsti ir galbūt netgi ateityje padidinti sumą iš sumokamo taršos mokesčio", – sakė ministras.

Jei priemonė pasirodys neveiksminga, bus ieškoma kitų būdų, kaip paskatinti žmones persėsti į mažiau taršius automobilius. "Tada galbūt yra galimybė skatinti kompensuojant PVM, arba diegti elektromobilių pakrovimo stoteles, kad būtų patogu plėsti tinklą. Priemonių yra įvairių", – sakė K.Mažeika.

Ministras teigė, kad taršos mokesčio projektas Seimui bus pateiktas kartu su kitų metų biudžeto projektu. Premjeras Saulius Skvernelis liepą pareiškė, kad mokestis bus įvestas nuo 2020 m. Tarptautinės organizacijos ne vienus metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.

Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijos pirmininkas Virgilijus Poderys pažymėjo, kad sprendžiant klimato kaitos problemas jau gerokai pasistūmėta žaliosios energetikos sektoriuje, o "kita sritis, su kuria kaip visuomenė turime dirbti, tai yra transportas". "Kaip žinia, šalys yra prisiėmusio įsipareigojimus sumažinti transporto taršą, tai pagrįsta ir finansinėmis baudomis, kitaip sakant, taršos mažinimas transporte yra ne tik vertybinis dalykas, bet ir ekonominis-finansinis", – kalbėjo komisijos pirmininkas. Seimo narys Tomas Tomilinas teigė, kad kalbant apie klimato kaitą, darnų vystymąsi, svarstytinas klausimas dėl perėjimo prie nemokamo viešojo transporto.

"Visa XX a. politikos viešojo valdymo istorija yra tam tikrų socialinių paslaugų tapimo nemokamomis istorija. Jei XIX a. sveikata buvo susijusi su pinigais, tai XX a. beveik neliko šalių, ir anksčiau ar vėliau JAV prieis prie to, kad sveikata taps visuotine teise, tai nebus mokama paslauga, kaip švietimas ir t.t.", – kalbėjo T.Tomilinas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

idomu

idomu portretas
kaip jie(,,PROTINGIEJI VALDZIOS ZMONES'') tais surinktais mokesciais saugos ir gelbes aplinka nuo uztestumo-biudzetas pasipildys apie 100mln.tik idomu kur tie pinigai nuplauks.Maziau BEZDEKIT TEN AUKSTAI SEDEDAMI,tai irAPLINKA BUS SVARESNE...

Rinkėjas

Rinkėjas portretas
O bus kaip visada: taršos mokestis ir mokamas transportas. Ekologiškas, beje už mūsų pinigus.

rrr

rrr portretas
stai daugiausiai terse sostines autobusu parko 'naujieji' raudoni dyzeliniai autobusai! ypac ilgieji! kai varineja tai didelius juodus dumu debesis palieka! stai nuo ju ir pradekit rinklevas rinkti,nes kiek daug nuodingu medzegu tuose dumuose! ir kaip nuodija aplinka,ir pilieciai gauna kvepuoti ta tarsa!
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti
    Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti

    Prieš penkerius metus regėjimo netekęs nutrūktgalvis Sigitas Sinkevičius rugsėjo 5-osios, kai turėtų įvykti su motociklininkų bendruomenės žmonėmis suplanuotas susitikimas "Mane veža", laukia labiau nei Kalėdų, Velykų ir Jonini...

  • Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?
    Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?

    Praėjusio šimtmečio pabaigoje pirkėjai, rinkdamiesi, kuo bus varomas jų automobilis, turėjo du variantus: benziną ir dyzeliną. Dabar prie šių variklių tipų prisijungė ir elektrinis, tačiau jo savybės tenkina ne kiekvieną, tad nemenk...

    2
  • Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?
    Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?

    Automobilio švara reikia rūpintis, tuomet jis ne tik labiau džiugins akį, bet ir bus malonesnis ilgesnėse kelionėse. Galiausiai parduodant didesnę vertę turės išsaugotos kėbulo ir salono apmušalų spalvos. Tad dalinamės keliais p...

    1
  • Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų
    Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų

    Lietuvos gatvėse daugėjant paspirtukų, daugėja ir su jais susijusių traumų. Ypač daug darbo vasarą turi vaikų traumatologai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad incidentus sukeliantys paspirtukų vairuotojai dažnai ne tik nukenčia patys, bet ir apgadi...

    1
  • Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“
    Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“

    Šeštadienio rytą prasidėjo didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, skirtas tik moterims, „Moterų ralis“. Į Vilniaus gatves išvažiavo per 260 ekipažų. Laikantis Vyriausybės nustatyto atvirose erdvėse vyksta...

    3
  • Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos
    Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos

    Paskutinę liepos savaitę įvyko neeilinis Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) suvažiavimas, kuriame buvo išrinktas naujas prezidentas. Juo tapo Egidjus Janavičius. "Kauno dienos" pokalbis su juo apie tai, kokią federaciją jis...

  • Rinks geriausią automobilį verslui
    Rinks geriausią automobilį verslui

    2020-aisiais jau ketvirtąjį kartą renkamas geriausias Lietuvos komercinis automobilis. Lietuvos Žurnalistų Autoklubo kas antrus metus organizuojami rinkimai yra vienas geriausių orientyrų, norintiems atnaujinti savo įmonių transporto parkus. ...

  • Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę
    Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę

    "Per lenktynes daugiausia dėmesio skiriama automobiliui, jo variklio ir kitoms techninėms galimybėms, važiavimo strategijai, o kokius fizinius krūvius patiria lenktynininkas ir kokią įtaką tai turi jo rezultatams – ligi šiol nėra i&s...

  • Su šeima – ant dviejų ratų
    Su šeima – ant dviejų ratų

    Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais ...

  • Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos
    Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos

    Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) liepos 31 d. patvirtino Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką. ...

    5
Daugiau straipsnių