Dyzeliną reikia saugoti nuo užšalimo Pereiti į pagrindinį turinį

Dyzeliną reikia saugoti nuo užšalimo

2004-12-28 09:00

Važiuojame žiemą

Dyzeliną reikia saugoti nuo užšalimo

Automobilį žiemai reikia ruošti iš anksto. Liudo Dambrausko nuotrauka

Automobilis su dyzeliniu varikliu savininkui žiemą gali pateikti nemalonių siurprizų.

Dvi pastarąsias žiemas automobiliai su dyzeliniais varikliais savininkams įrodė, kad mažmeninėje rinkoje parduodamas dyzelinas ne visada atitinka gamtos sąlygas. Tuomet dauguma automobilių „sustoja“.

Degalai stingsta

Kai temperatūra nukrenta žemiau 25 laipsnių, paaiškėja, jog dauguma dyzelinių variklių neįsijungia. Įprastas dyzelinas sustingo. Vieni vairuotojai laukė, kol prekyboje pasirodys kitokių degalų. Kiti, atvirkščiai, prisiminę praėjusių laikų patirtį, „patobulino“ įsigytus degalus.

Kai kurie vairuotojai tą žiemą pirmą kartą sužinojo, kad, be vasarinio ir žieminio dyzelino, dar yra šiaurinis ir arktinis, skirti eksploatuoti esant atitinkamai minus 30 ir 50 laipsnių temperatūrai.

Kai temperatūra neigiama, dyzeline esančios parafino molekulės pradeda stingti, sudarydamos kristalus, kurie pamažu didėja. Pablogėja filtravimas. Kristalai nusėda ant degalų filtro, kuro padavimo vamzdelių, aklinai užkimšdami degalų tiekimo sistemą. Dėl organinių rūgščių ir dervos junginių dyzelinas per neilgą laiką virsta į želė panašia mase.

Naudoja priedus

Žieminiai ir arktiniai degalai sukuriami pridedant specialių priedų, neleidžiančių užšalti kuro molekulėms. Naftos perdirbimo įmonės priedų deda pagal mažmeninių kompanijų užsakymą. Arktiniame dyzeline priedų yra daugiau negu žieminiame. Su parduotuvėse parduodamais priedais galima pačiam pasigaminti „arktinių“ degalų.

Tačiau paruošti „Mannol“, „Anti Gel“, „Diesel Flies“ tipo priedai netinka vasariniam dyzelinui paversti žieminiu, juolab šiauriniam – arktiniu. Pradėjus brangti kurui, kai kurie vairuotojai, ypač žemdirbiai, įsigijo nemažai degalų. Kol lapkritis ir gruodis buvo šilti, problemų nekilo. Ką daryti su tomis atsargomis, jeigu temperatūra netikėtai nukristų?

Seni metodai

Kai kurių specialistų patarimai vasarinių degalų atsargas palaikyti iki gegužės, o dabar pirkti „arktinį“ - nerimti. Vairuotojams vasarinį kurą reikia naudoti jau dabar. Neverta dėti paruoštų priedų – jie neefektyvūs. Į degalų bakus juos reikia pilti prieš dyzeliną, maždaug 1:500 santykiu. Be to, degalų temperatūra turi būti teigiama.

Efektyvesnis ir laiko išmėgintas būdas – į dyzeliną įpilti žibalo. Kai temperatūra minus 20-30 laipsnių, į žieminius degalus reikia įpilti 10 proc. žibalo. Jeigu neturite žieminių degalų, laikinai žibalo galite įpilti ir į vasarinius. Jeigu oro temperatūra 0 – minus 5 laipsniai, reikalingas 10-20 proc. žibalas, žemesnė nei 5-15 laipsnių – 50 proc. žibalas, žemesnė nei 15 laipsnių – 60-70 proc. žibalas. Šių normų laikėsi kai kurių valstybių kariuomenės. Karo specialistai dyzelino skiedimą žibalu laiko laikina, nors ir veiksminga praktika.

Mūsų sąlygomis, kai žibalas brangesnis už dyzeliną, tokia priemonė taip pat yra laikina. Dauguma degalinių šiuo metu prekiauja dyzelinu, skirtu naudoti esant iki minus 32 laipsnių temperatūrai. O žibalą galima laikyti atsargai, jeigu šaltis netikėtai paspaustų daugiau nei 30 laipsnių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų