- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Verdant diskusijoms dėl vairuotojų įspėjimo apie vadinamuosius trikojus, Seimo nariai Andrius Mazuronis ir Kazys Starkevičius kreipėsi į susisiekimo bei vidaus reikalų ministrus Jaroslavą Narkevičių ir Ritą Tamašunienę. Jie ragina papildyti Kelių eismo taisykles nuostatomis, kurios įpareigotų Kelių policiją informuoti eismo dalyvius apie tai, kad kažkurioje vietoje vyksta greičio stebėjimas mobiliaisiais prietaisais.
„Pagrindinis greičio stebėjimo tikslas yra ne baudų surinkimas, o tai, kad atitinkamuose kelio ruožuose būtų užtikrintas saugus eismas, tokiu būdu siekiant sumažinti avaringumą keliuose bei sužalotų asmenų skaičių keliuose. Todėl mobilių greičio matuoklių ženklinimas keliuose yra tiesiog būtinas. Šiuo metu, kai nėra tokių ženklinimų, kaip tik didėja avaringų situacijų skaičius, nes vairuotojai, pamatę mobilius matuoklius, skubiai stabdo ar keičia važiavimo kryptį, kas didina avaringumą ir prieštarauja pagrindinei tokių prietaisų naudojimo paskirčiai – saugus eismas“, – Eltai sakė Seimo narys Andrius Mazuronis.
Seimo narys, buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius mano, kad šiuo klausimu turėtų labai aiškiai pasisakyti teisininkai.
„Kai buvau susisiekimo ministru ir buvo skelbiamas „Stop – karui keliuose“, mes norėjome, kad prieš stacionarius greičio matavimo prietaisus nebūtų montuojami perspėjamieji kelio ženklai. Tada mums teisininkai išaiškino, kad tokie įspėjamieji ženklai turi būti pastatyti artėjant prie greičio matavimo prietaisų. Buvo argumentuota tuo, kad, jeigu vairuotojai bus nubausti ir kreipsis į teismą, jie greičiausiai teismą laimėtų. Aš linkęs pritarti, kad ir prieš tuos kilnojamus greičio matavimo prietaisus būtų įspėjamieji ženklai, bet į tą klausimą turėtų labai aiškiai atsakyti teisininkai. Teisininkų išvados yra būtinos“, – Eltai sakė A. Butkevičius.
Seimo vicepirmininkė Irena Šiaulienė mano, kad yra svarstytinas siūlymas kelio ženklais įspėti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus.
„Manau, kad toks siūlymas yra svarstytinas dalykas. Įspėti ar neįspėti – tai yra diskusijų objektas“, – sakė I. Šiaulienė.
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos (NSGK) pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas įregistravo Administracinių nusižengimo kodekso pataisą, kurioje siūloma kelio ženklais informuoti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus, primena ELTA.
Siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų, susijusių su transportu ir kelių ūkiu, įrodymai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis nedalyvaujant pareigūnui galėtų būti renkami tik esant Kelių eismo taisyklėse numatytam informaciniam ženklui „Automatinė eismo kontrolė“.
Šiuo metu pagal Kelių eismo taisykles informacinis kelio ženklas „Automatinė eismo kontrolė“ yra privalomas tik kelio ruožams, kuriuose yra įrengti (stacionarūs) nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...