- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Verdant diskusijoms dėl vairuotojų įspėjimo apie vadinamuosius trikojus, Seimo nariai Andrius Mazuronis ir Kazys Starkevičius kreipėsi į susisiekimo bei vidaus reikalų ministrus Jaroslavą Narkevičių ir Ritą Tamašunienę. Jie ragina papildyti Kelių eismo taisykles nuostatomis, kurios įpareigotų Kelių policiją informuoti eismo dalyvius apie tai, kad kažkurioje vietoje vyksta greičio stebėjimas mobiliaisiais prietaisais.
„Pagrindinis greičio stebėjimo tikslas yra ne baudų surinkimas, o tai, kad atitinkamuose kelio ruožuose būtų užtikrintas saugus eismas, tokiu būdu siekiant sumažinti avaringumą keliuose bei sužalotų asmenų skaičių keliuose. Todėl mobilių greičio matuoklių ženklinimas keliuose yra tiesiog būtinas. Šiuo metu, kai nėra tokių ženklinimų, kaip tik didėja avaringų situacijų skaičius, nes vairuotojai, pamatę mobilius matuoklius, skubiai stabdo ar keičia važiavimo kryptį, kas didina avaringumą ir prieštarauja pagrindinei tokių prietaisų naudojimo paskirčiai – saugus eismas“, – Eltai sakė Seimo narys Andrius Mazuronis.
Seimo narys, buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius mano, kad šiuo klausimu turėtų labai aiškiai pasisakyti teisininkai.
„Kai buvau susisiekimo ministru ir buvo skelbiamas „Stop – karui keliuose“, mes norėjome, kad prieš stacionarius greičio matavimo prietaisus nebūtų montuojami perspėjamieji kelio ženklai. Tada mums teisininkai išaiškino, kad tokie įspėjamieji ženklai turi būti pastatyti artėjant prie greičio matavimo prietaisų. Buvo argumentuota tuo, kad, jeigu vairuotojai bus nubausti ir kreipsis į teismą, jie greičiausiai teismą laimėtų. Aš linkęs pritarti, kad ir prieš tuos kilnojamus greičio matavimo prietaisus būtų įspėjamieji ženklai, bet į tą klausimą turėtų labai aiškiai atsakyti teisininkai. Teisininkų išvados yra būtinos“, – Eltai sakė A. Butkevičius.
Seimo vicepirmininkė Irena Šiaulienė mano, kad yra svarstytinas siūlymas kelio ženklais įspėti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus.
„Manau, kad toks siūlymas yra svarstytinas dalykas. Įspėti ar neįspėti – tai yra diskusijų objektas“, – sakė I. Šiaulienė.
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos (NSGK) pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas įregistravo Administracinių nusižengimo kodekso pataisą, kurioje siūloma kelio ženklais informuoti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus, primena ELTA.
Siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų, susijusių su transportu ir kelių ūkiu, įrodymai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis nedalyvaujant pareigūnui galėtų būti renkami tik esant Kelių eismo taisyklėse numatytam informaciniam ženklui „Automatinė eismo kontrolė“.
Šiuo metu pagal Kelių eismo taisykles informacinis kelio ženklas „Automatinė eismo kontrolė“ yra privalomas tik kelio ruožams, kuriuose yra įrengti (stacionarūs) nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volvo Cars“ nuo 2030-ųjų gamins tik elektromobilius
Kinijos bendrovei priklausanti automobilių gamintoja „Volvo Cars“ paskelbė ketinanti nuo 2030 m. gaminti tik elektromobilius, taip siekdama gauti pelno iš sparčiausiai augančio automobilių rinkos segmento – prabangių elektromobil...
-
Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to v...
-
Į Lietuvą veržiasi automobiliai iš Kinijos: randa ir landų2
Lietuvoje jau nieko nebestebina Kinijos gamintojų mobilieji telefonai, pamažu, bet nuosekliai atsiriekiantys savo rinkos dalį iš žinomiausių pasaulio prekės ženklų. O kiniški automobiliai mūsų šalyje itin reti, visi ligšio...
-
Automobilis – finansinė našta? Yra alternatyvų3
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų. ...
-
Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir tar&...
-
Žiema priminė, kada reikia ruošti roges
2021-ųjų sausis nebuvo šaltesnis nei 2019-aisiais, tačiau techninės pagalbos lietuvių automobiliams šiemet prireikė gerokai dažniau. ...
-
Artėja motociklų sezonas: kuo svarbu pasirūpinti, kad pirma kelionė nesibaigtų nelaime1
Vis ilgiau šviečiant saulei motociklininkai su nekantrumu laukia kovo mėnesio ir pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės į gatves išvažiuoti su „plieniniais žirgais“. ...
-
Lietuviai snieguotoje Estijoje – be nuostolių
"Pradžia buvo sunki, bet įsibėgėjome. Pasaulio čempionato etapui Laplandijoje esame pasiruošę!" – po automobilių ralio Estijoje pareiškė Lietuvos lenktynininkas Vladas Jurkevičius. ...
-
Paskui bėglius – su kino kamera
Holivudo technikos arsenale yra automobilių, kurie patys neatlieka kvapą gniaužiančių triukų, tačiau prisideda prie režisierių, operatorių ir aktorių pastangų, kad vėliau žiūrovai aikčiotų iš nuostabos. ...
-
Televizijos operatoriui elektromobilis – ir nauda, ir rūpesčiai6
Naujas automobilis – užprogramuotas džiaugsmas. O jei tai dar ir elektromobilis, savininkui pasisekė dvigubai, nes greta ramios galvos dėl variklio bei kitų sistemų aptarnavimo ir remontų, gausite ir krūvą technologinių inovacijų bei neįtik...