Dakaro ralio favoritams – lietuvio ir esto iššūkis

Lenktynininkas Benediktas Vanagas legendiniame Dakaro ralyje startuos visureigiu „Toyota GR DKR Hilux“ – tokiu pačiu modeliu, kokiu šiemet šį bekelės maratoną Saudo Arabijoje laimėjo katarietis Nasseras Al-Attiyah.

Revoliuciniai pokyčiai

„Iš išorės jis identiškas kaip ankstesnės versijos, bet viduje – visiškai kitoks“, – taip naują automobilį, vadindamas jį „Black Hawk VII“, apibūdino B.Vanagas.

Visureigyje „Toyota GR DKR Hilux“, be daugybės evoliucinių pokyčių, yra ir du esminiai revoliuciniai sprendimai.

Automobilio jėgainė gerokai pajėgesnė – šešių cilindrų benzininis variklis su dviem turbinomis. Variklio darbo tūris sumažėjo nuo 5 000 iki 3 500 kub. cm, tačiau jo galia ir sukamasis momentas išaugo dėl gerokai didesnio turbininio efektyvumo.

Kitas svarbus pokytis – nauja „monoshock“ pakabos sistema. Iki šiol Dakaro ralyje dėl patikimumo didžioji dalis automobilių turėdavo du amortizatorius vienam ratui.

A. Lauciaus nuotr. 

„Toyotos“ inžinieriai sukūrė naują, patikimą sistemą – vienam ratui naudojamas tik vienas amortizatorius. Toks sprendimas leidžia pakabai išgauti daugiau efektyvumo kopijuojant kelią ir sugeriant milžiniškus smūgius.

Šturmanas – iš Estijos

B.Vanagas pripažino, kad naujasis „Hilux“ yra vienas brangiausių sprendimų gyvenime.

„Grįžęs iš 2022-ųjų Dakaro ralio sakiau, kad netrukus prasidės T1+ klasės automobilių medžioklė. Taip ir nutiko. Tuo metu mes buvome ramūs, nes sprendimą dėl naujo automobilio patvirtinome dar Saudo Arabijoje, kitą dieną po didžiosios avarijos“, – pasakojo B.Vanagas.

Į šturmano kėdę šalia B.Vanago sės prie „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos šiemet vasarą prisijungęs estas Kuldaras Sikas.

Klasikinio ralio meistrui šis „Cross ountry“ sezonas buvo pirmas, tačiau naujam duetui tai nesukliudė būti konkurencingam Europos „Cross Country“ bajų taurės etapuose. Rugpjūtį Vengrijoje vykusiose lenktynėse „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ ekipažas buvo greičiausias ir užėmė pirmą vietą.

Startas – gruodžio 31-ąją

„Kuldaro pasirinkimas – investicija į ateitį. Esu tikras, kad šis sprendimas pasiteisins, jei ne šiame, tai kituose Dakaro raliuose. Jis – vienas labiausiai patyrusių klasikinio ralio šturmanų, be visa ko, trokšta tobulėti. Per vasaros sezoną, kuris buvo skirtas pasiruošti dirbti drauge, įveikėme ne vieną tūkstantį kilometrų. Tai, kiek mums viskas pavyko, vertinu labai gerai“, – sakė B.Vanagas.

„Dėl būsimo rezultato lūkesčių būsiu atviras: atsakomybė – labai didelė. Tačiau tai, kad didžiausias pasaulio automobilių gamintojas pasitiki privačia komanda, leidžia jaustis užtikrintai. Net ir būdami iš nedidelių valstybių galime generuoti labai gerų rezultatų ir konkuruoti su stipriausiais lyderiais. Tai matau iš šios komandos istorijos”, – teigė K.Sikas.

45-asis Dakaro ralis startuos šiemet gruodžio 31-ąją. Sportinė ir techninė personalo technika iš Marselio uosto Prancūzijoje į Saudo Arabiją išplauks paskutinėmis lapkričio dienomis.

„Nemėgstu neperšokęs griovio sakyti: op! Esame savo likimo kalviai ir ambicijų niekada nestokojame“, – apie galimus užmojus būsimose lenktynėse kalbėjo B.Vanagas.

 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

iš Vanago lenktyninikas

iš Vanago lenktyninikas portretas
toks pat kaip iš Minedo dainininkas

Vėl \\\\\.../////

Vėl  \\\\\...///// portretas
tą nevykėlį koncervą,moterų "boksininką",padugnę reklamuoja.

na

na portretas
na ta vanaga visur kisa nors jis nieko nelaimi,ar nera daugiau sportininku kurie tikrai vertesni uz ta vanaga,pvz Zydrunas Savickas,ar boksininkas Stanionis,o cia kazkokia 20 vieta uzima ir visos beretes myza is laimes,eikit jus n......
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių