Dakaro metamorfozė Pereiti į pagrindinį turinį

Dakaro metamorfozė

2008-12-31 09:00
Dakaro metamorfozė
Dakaro metamorfozė / Redakcijos archyvo nuotr. Legendinėse ištvermės lenktynėse sausio 3 d. Argentinos sostinėje startuos 7 lietuviai.

Po praėjusių metų nesėkmės, kai dėl terorizmo grėsmės jubiliejinis 30-asis Dakaro dykumų maratonas buvo atšauktas, šiemet sportininkai susikaus tuo pat prekės ženklu pasipuošusiose, tačiau iš esmės kitokiose lenktynėse. Ralis "Dakaras 2009" pirmą kartą vyks ne Afrikoje, o Pietų Amerikoje. Jau šį šeštadienį startavę Buenos Airėse, per dvi savaites lenktynių ekipažai pervažiuos žemyną iki Ramiojo vandenyno Čilėje ir grįš atgal į Argentinos sostinę.

Balys Bardauskas

Šarūnas Paliokas

Aurelijus Petraitis ir Antanas Juknevičius

(foto parašą perkelsiu atskiruoju būdu:)

*

Lietuviški akcentai

Su senuoju Dakaru šį projektą sieja du dalykai. Pirma, automobilių sporto žinovai tvirtina, kad Lotynų Amerikos greičio ruožai bus ne mažiau pavojingi, ilgi ir sunkūs, nei lig šiol matyti Sacharoje. Antra, kaip ir kasmet nuo 2001-ųjų, čia jėgas išbandys sportininkai iš Lietuvos. Šįkart rekordiškai gausus būrys, nes su finišą Afrikoje rengtame ralyje jau pasiekusiais Aurelijumi Petraičiu ir Antanu Juknevičiumi (kurie važiuos latvišku "Oscar" visureigiu) bei Arūnu Lekavičiumi ir Ramūnu Kručkausku ("Mitsubishi") į lenktynes iškeliavo trys motociklininkai: Balys Bardauskas, Šarūnas Paliokas (abu vairuos "Yamahas") ir Mindaugas Slapšys (KTM).

"Nors lenktynių logotipe tas pats stilizuotas beduinas, keista kalbėti apie Dakaro maratoną ispaniškai kalbančioje Pietų Amerikoje. Galima tik spėlioti, kaip kas atrodys ten nuvykus, tačiau neabejoju, kad organizatoriai ištesės pažadus surengti sudėtingiausią ralį pasaulyje", – išleistuvių proga surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo A.Juknevičius.

Apžvelgęs būsimą maršrutą (trasos ilgis – 9500 km, o bendras penkiolikos greičio ruožų ilgis – 5650 km) Antanas teigė, jog vienas neįprasčiausių ir pavojingiausių dalykų būsimose lenktynėse – Andų kalnų serpantinai.

Stengdamiesi pateisinti legendinį Dakaro pavadinimą varžybų organizatoriai taip pat žada surengti akistatas su kilometro aukščio palaido smėlio kopomis, Atakamos dykuma, kaktusų giraitėmis ir panašiomis kliūtimis. Dabar Pietų Amerikoje pats vidurvasaris. Dienomis temperatūra pakyla iki 50 laipsnių karščio, o naktimis kalnuose būna apie nulį.

Neabejojama, kad finišą pasieks tik profesionaliausi, pajėgiausi ir ištvermingiausi sportininkai.

Tikslai ir taktika skirtingi

Š.Paliokas, Dakaro ralyje buvęs A.Petraičio šturmanas, sakė tikįs, kad dykumų maratone įgyta patirtis labai pravers. Pirmą kartą tokio lygio varžybose startuojantis motociklu Šarūnas tikino: kokią vietą užims – nesvarbu.

"Pagrindinis uždavinys – finišuoti sveikomis kojomis ir rankomis. Tai būtų reikšmingiausias laimėjimas per mano karjerą", – sakė Š.Paliokas.

Panašiai apie būsimą startą kalbėjo ir B.Bardauskas. Pedagogo specialybę turintis vyras sakė esąs gerai pasirengęs varžyboms, tačiau didelių tikslų sau nekelia – svarbiausia finišuoti. Šarūno ir Balio motociklus būsimose lenktynės prižiūrės Prancūzijos "Yamahos" komandos mechanikai.

Š.Paliokas ir B.Bardauskas jokio specialaus rengimosi ištvermės lenktynėms recepto neturėjo, o M.Slapšys būsimam startui intensyviai ruošėsi daugiau nei pusę metų.

"Tokio tipo varžybose fizinis krūvis milžiniškas – kasdien teks nuvažiuoti maždaug 800 km, ant motociklo praleisti po 12–15 valandų. Trasa bus sudėtinga ne tik dėl specifinio grunto, smėlio, žvyro, kalnų kelių, bet ir dėl to, kad nemaža jos dalis yra puspenkto kilometro virš jūros lygio, tai nėra palanku nei žmogui, nei technikai. Žinodamas šiuos dalykus treniravausi kasdien tam tikru režimu iki 4 valandų. Sakau "ačiū" man tikrai daug padėjusiam fizinio rengimo treneriui Arūnui Balčiūnui", – kalbėjo 28 metų sportininkas.

Nepaisydamas gero pasirengimo Mindaugas apie aukštas vietas nesvaičioja ir tikina, kad labiausiai nori išbandyti save, patirti "gerąjį košmarą" ir tiesiog kirsti finišo liniją.

"Turint galvoje, kad paprastai Dakaro trasa per sunki būna maždaug 60 proc. startuojančių motociklininkų, pasiekęs finišą tikrai būsiu laimingas", – tikino M.Slapšys, bendradarbiausiantis su Latvijos "Vinters Moto" komanda.

Dievo dovana

Lenktynėms besirengiantys sportininkai prisipažino kiek skirtingai suprantantys konkurenciją. Motociklais važiuosiantys vyrai tikino, kad tarpusavyje tikrai nekovos. O tris kartus Dakaro ralyje dalyvavęs A.Petraitis teigė, jog ankstesnių metų patirtis suformavo kiek kitokį požiūrį į šias varžybas.

"Kadangi man tai jau ketvirtas startas, žinau, kam reikia skirti daugiau dėmesio ir ko vengti. Čia mažiau mistikos, nei mėgstama pateikti. Dakaras – asmeniškai tau skirta Dievo dovana, o ralis – ne komandinis žaidimas. Nuvažiavus į dykumą atsisakyti tos dovanos ir aukotis gelbstint klaidose klimpstančius kitus vairuotojus galima, bet aš tai jau dariau praėjusiose lenktynėse. Dabar manau, kad sustoti ir padėti kitiems būtina tada, jei pavojus kyla žmonių gyvybei", – dėstė A.Petraitis.

Prieš dvejus metus A.Petraičio ekipažas padėjo keliems įstrigusiems varžovams, tačiau netrukus nesulaukė pagalbos iš tų pačių konkurentų ir buvo priverstas iš lenktynių pasitraukti. Šiais metais A.Petraitis ir A.Juknevičius sėkmingai startavo ralyje Tunisas–Libija ir lenktynėse Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

"Mechaninių naujovių automobilyje nėra, o visos mūsų naujovės – elektronikoje. Mes dar negalime lygiuotis į ralio lyderius, bet esame modernūs ir sieksime kuo geresnio rezultato", – aiškino A.Petraitis.

Istorinis įvykis

Tiek "Dakaro 2009" maratono organizatoriai, tiek adrenalino fanatikų armiją priimsiantys Argentinos ir Čilės vadovai prestižinių lenktynių metamorfozę vadina itin svarbiu įvykiu, padėsiančiu pristatyti Pietų Amerikos gamtą, kultūrą, žmones, viską, ką geriausio šis kraštas gali pasiūlyti.

2009 m. Dakaro maratono dalyvių techniką iš viso sudaro 820 transporto priemonių: 710 lenktyninių automobilių, motociklų ir juos lydinčių techninės pagalbos mašinų, 60 organizatoriams ir 50 žurnalistams skirtų automobilių.

Prie starto linijos šiemet pasirengę stoti 517 lenktynių ekipažų. Kaip visada, didžiausia dalis yra motociklininkai ir keturračių motociklų lenktynininkai – jų iš viso 251. Net pusė dalyvių (125) važiuos KTM motociklais. Lengvųjų automobilių klasėje – 183 ekipažai. 42 iš jų važiuos "Toyotos", 35 – "Mitsubishi", 19 – "Nissan" visureigiais, 53 – specialiai raliui pagamintais dykumų bagiais. Pagrindinės kovos vėl tikimasi iš profesionalių gamyklinių komandų – "Mitsubishi", "Volkswagen" ir BMW. Sunkvežimių kategorijoje startuos 83 ekipažai ir tie patys dykumose užsigrūdinę varžovai – KAMAZ, MAN, "Tatra", GINAF.

Į lenktynes susirinks ekipažai iš 48 valstybių. Maratonas finišuos sausio 18 d. Buenos Airėse.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų