„Chevrolet Spark“: netikėtumas ribotoje erdvėje
Koncernas „General Motors“, greta kompanijos „Adam Opel“ valdantis dar ir Pietų Korėjos koncerną „DAT“, Frankfurto automobilių salone pristatė naują A klasės automobilį. Tai – mažylis „Chevrolet Spark“, kurį sukūrė italų dizaineriai. Jis pagamintas Pietų Korėjoje.
Naujas miniatiūrinis 5 durelių automobilis pasaulyje pristatytas su skirtingais prekiniais ženklais. Pietryčių Azijos šalyse jis parduodamas senuoju pavadinimu „Daewoo Spark“, Meksikoje – kaip „Pontiac Spark“.
Mini varikliukas
Mažalitražiam automobiliui skirti du benzininiai varikliai: 0,8 l tūrio 52 AG 3 cilindrų arba 1 l tūrio 66 AG 4 cilindrų. Abu varikliai baziniame variante montuojami su mechanine 5 pavarų dėže. Konstruktoriai žada po kiek laiko „Spark“ aprūpinti ir 4 pavarų „automatu“.
Maksimalus greitis, kurį gali pasiekti automobilis su 3 cilindrų varikliu, - 145 km per valandą, su 4 cilindrų – 155 km per valandą. Abu „Spark“ variantai iki 100 km per valandą įsibėgėja per 14,1 ir 18,2 sek.
Didžiulis greitis ir greitas įsibėgėjimas – ne „Spark“. Mažalitražiam „Spark“ nekeliant tokių reikalavimų, kaip „golfo klasės“ automobiliui, galima teigti, kad automobilis pakankamai gerai valdomas. „Spark“ stichija – miesto gatvės, grūstys ir ribota erdvė mašinai pastatyti. Čia jis jaučiasi lyg žuvis vandenyje. Mašinos apsisukimo skersmuo – 9 m. Automobilio ilgis – vos 3,5 metro, plotis – 1,5 m, aukštis be bagažinės – 1,5 m.
Testas kalnuose
Lietuvos žurnalistams automobilius „Spark“ su įvairiais varikliais teko išbandyti neįprastomis sąlygomis Vengrijoje. Teko važiuoti ne tik mieste, bet ir automagistralėje. Miesto sraute „Spark“ elgiasi neblogai, lengvai persirikiuoja. Išvažiuojant į autostradą, teko įsukti į pirmąją juostą – kaip ir Lietuvoje, mažą automobilį aplenkė netgi pagyvenę ir gerokai padėvėti „ponai“ - „Audi 100“ ir „Mercedes 123“.
Automobilis neblogai pasirodė ir kalnų serpantine, kai tekdavo kas minutę vairą sukioti į kairę ir į dešinę. 0,8 l tūrio variklis stačią įkalnę įveikė antrąja pavara, įtemptai riaumojo, bet tvirtai važiavo viršun. Kalnų viršūnėje žibintai perrėžė tirštą rūką, o leidžiantis stabdžiai garbingai atlaikė nuolatinį stabdymą.
Techniniu požiūriu mažalitražis nėra primityvus. „Spark“ kėbului panaudotas atsparus plienas, gana aštri važiuoklė. Kėbule kruopščiai apskaičiuoti smūgio išsidėstymo per susidūrimą taškai. Saugos elementai sukurti pagal bičių korių technologiją – deformuodamiesi jie sugeria smūgį. „Spark“ vienas pirmųjų savo klasėje gavo daugiausiai „žvaigždučių“ vairuotojo ir pėsčiojo apsaugos per avariją kategorijose.
Ne tik Korėjos produktas
Naujieji „Spark“ pradėti gaminti Pietų Korėjos Čangvono mieste, šiuolaikinėje gamykloje „General Motors DAT“. Per metus planuojama pagaminti iki 200 tūkst. automobilių.
Korėjos komanda, kuriai vadovavo italų dizaineriai, automobilį kūrė „General Motors“ dizaino centre Pietų Korėjoje, Inčeno mieste. Todėl galima sakyti, kad automobilis ir iš išorės, ir iš vidaus yra europietiškas. Mašina išsaugojo „linksmus“ bruožus, būdingus pirmajam „Daewoo Matiz“, kurį Džordžeto Džudžaro studijoje sukūrė italų dizainerių komanda. Ir mašinos priekyje, ir gale išsaugoti apvalūs žibintai. Galiniai – neįprastai dideli, individualūs, todėl „Spark“ išsiskiria iš kitų mašinų.
Įdomiai atrodo masyvaus bamperio ir didelio oro ėmiklio derinys, taip pat dvi V formos briaunos ant variklio gaubto.
Moterys vairuotojos
Rinkodaros specialistai automobilį įvardija kaip antrą šeimos mašiną, labiau skirtą moterims. Tai lemia jo kaina (Lietuvoje kainuoja nuo 23 tūkst. Lt). Vakarų Europoje vidutiniškai 65 procentai „Spark“ vairuotojų – moterys. Mažyliu „Spark“ ypač žavimasi Vokietijoje ir Italijoje – čia moterys sudaro 69 proc. jo vairuotojų. Moteris traukia nedideli matmenys, šiuo automobiliu jos mielai važiuoja parsivežti vaikų ir pirkinių.
„General Motors“ Europos padalinio prekybos skyriaus vadybininkė Sindi Devis sakė, kad tarp pirkėjų dominuoja dvi amžiaus grupės: 29-44 metai ir 49-59 metai. Ispanijoje „Spark“ dažniau renkasi jaunesni vairuotojai, o Vokietijoje ir Šveicarijoje – pagyvenę. Vakarų Europos šalyse „Spark“ - beveik visada antroji ar trečioji šeimos mašina, Vengrijoje – dažniausiai pirmasis ir vienintelis šeimos automobilis.
Koncerno rinkodaros specialistai tikisi, kad pirkėjai įvertins „Spark“ ekonomiškumą – priklausomai nuo greičio ir vairavimo stiliaus 100 kilometrų automobilis sunaudoja vidutiniškai 5-6 l benzino.
Naujausi komentarai