- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pagal registruotų eismo įvykių skaičių, tenkantį tūkstančiui gyventojų, šiais metais išsiskiria poilsiautojų ir turistų pamėgti Trakų bei Molėtų rajonai, tačiau didmiesčiai taip pat išlieka rizikingos zonos. Besibaigiančių metų duomenis išanalizavę draudimo specialistai griauna stereotipą, kad tarp didmiesčių avaringiausia sostinė.
Kentėjo kurortai
Pagal absoliučius avaringumo skaičius rizikingiausias miestas Lietuvoje – sostinė, čia įvyksta daugiausiai eismo įvykių. Tačiau tai natūralu – čia intensyviausi transporto srautai, daugiausiai automobilių, jau neminint parkavimo ypatybių daugiabučių kiemuose ar prie didžiųjų prekybos centrų.
"Todėl nusprendėme apskaičiuoti santykinį avaringumo rodiklį tūkstančiui gyventojų, ir duomenys atskleidė, kad daugiausia eismo įvykių šiemet buvo fiksuota turistų ir poilsiautojų pamėgtuose Trakų bei Molėtų rajonuose. Tuo metu Vilnius net nepatenka į rizikingiausių savivaldybių penketuką", – sakė įmonės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis, įvardijęs rizikingiausių savivaldybių penketuką. Be sostinės, Draudimo bendrovės duomenimis, Trakuose tūkstančiui gyventojui šiais metais teko 57 eismo įvykiai, o Molėtuose – 38. Toliau rizikingiausių savivaldybių penketuke rikiuojasi Tauragė, Kaunas ir Raseiniai.
"Į akis krenta faktas, kad penketuke nėra tradiciškai avaringiausia teritorija laikomo Vilniaus, o abi "lyderiaujančios" savivaldybės – itin pamėgtos šalies ir užsienio turistų. Vasara buvo šilta, daug žmonių laiką leido prie ežerų, gamtoje, tad tikimybė patekti į eismo įvykį čia buvo didžiausia. Džiugu, kad absoliuti dauguma fiksuotų įvykių – smulkūs ir nepareikalavę aukų", – aiškino A.Žiukelis. Toliau santykinai rizikingiausių savivaldybių penketuke rikiuojasi Tauragė, Klaipėda ir Raseiniai. Čia atitinkamai šiais metais tūkstančiui gyventojų teko 24 ir 23 eismo įvykiai. Tuo metu sostinėje tūkstančiui gyventojų teko vos 17 eismo įvykių.
Iš esmės didžiausios problemos kelyje prasideda nuo skubėjimo, bandymo būti gudresniam už kitus eismo dalyvius.
Problemos dėl atnaujinimo
"Klaipėdos avaringumas taip pat gali būti paaiškinamas išaugusiais prie jūros keliaujančių poilsiautojų srautais, taigi nulemtais sezoniškumo. Tuo metu Raseinių ir Tauragės situacija kelia nerimą – atrodo, kad ryškėja teritorijos, kuriose vairuotojų kultūra dar atsilieka nuo šalies vidurkio, o kelių eismo taisyklių paisymas bei pagarba aplinkiniams eismo dalyviams pamirštama pernelyg dažnai", – įsitikinęs specialistas.
Tai, kodėl tarp santykinai avaringiausių miestų nėra nei Vilniaus, nei Kauno, specialisto teigimu, galima paaiškinti ir infrastruktūriniais veiksniais.
"Didmiesčių gatvės, sankryžos nuolat tobulinamos ir pritaikomos dideliems eismo srautams, siekiant užkirsti kelią eismo įvykiams. Mažesniuose miestuose tendencija priešinga – beveik visus metus ten eismas mažas, gatvių, sankryžų pralaidumas apskaičiuotas ir paruoštos gana nedideliam transporto srautui. Bet štai, kai kelis mėnesius tie srautai staiga išauga kelis kartus, pasipila eismo įvykių", – aiškino A.Žiukelis.
Vairuodami vairuokite
A.Žiukelio teigimu, bendrai avaringumo tendencijoms daug įtakos turi sezoniniai veiksniai bei vairuotojų išsiblaškymas.
"Sezoniškumas tikrai svarbus veiksnys. Štai ir dabar matome, kad žiemą, ypač prieš didžiąsias metų šventes, gatvėse prasideda chaosas, vairuotojai ne tik stringa spūstyse, bet ir, atrodo, pameta galvas. O tada pasipila ir avarijų, smulkių eismo įvykių.
Vasarą tokia situacija persikelia į pajūrį, prie ežerų. Tai žinant visiems vairuotojams patarčiau apsišarvuoti kantrybe ir pakantumu vieni kitiems", – sakė Ekspertizių skyriaus vadovas. Pasak jo, daug įtakos avaringumui mažinti didžiuosiuose miestuose turi ir eismo reguliavimo pakeitimai, bet absoliučios daugumos eismo įvykių būtų galima išvengti pasirinkus saugų greitį bei atstumą nuo kitų transporto priemonių ir daugiau dėmesio skiriant kelionių planavimui.
"Iš esmės didžiausios problemos kelyje prasideda nuo skubėjimo, bandymo būti gudresniam už kitus eismo dalyvius. O labai daug nelaimių galima išvengti tiesiog atidžiau planuojant laiką, galvojant ne tik apie save, bet ir apie kitus bei visą dėmesį koncentruojant į pagrindinę veiklą prie vairo – vairavimą", – įsitikinęs A.Žiukelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...