Automobilius nuo vagysčių saugos jutikliai Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilius nuo vagysčių saugos jutikliai

2008-10-15 09:00
Automobilius nuo vagysčių saugos jutikliai
Automobilius nuo vagysčių saugos jutikliai / Redakcijos archyvo nuotr.

Vienas šalia kito stovintys automobiliai gali patys apsisaugoti nuo ilgapirščių. Tokią originalią apsaugą nuo automobilių vagių sugalvojo Pensilvanijos universiteto (JAV) mokslininkai.

Netradicinės idėjos genialumas slypi įmontuojamuose monetos dydžio jutikliuose. Apsaugos sistemos pavadinimas – SVATS (Sensor network-based Vehicle Anti-theft System – angl.). Norint, kad ji veiktų, reikia sukurti savotišką mašinų tinklą.
Į automobilį įmontuotas SVATS jutiklis įsijungia tik sustojus stovėjimo aikštelėje, kurioje įrengtas komutatorius. Užrakinta mašina automatiškai specialiu signalu "pasisveikina" su gretimų automobilių SVATS sistemomis (jeigu tokių yra). Taip naujokas įtraukiamas į tinklą, kurio nariai nuolat apsikeičia signalais, reiškiančiais "aš vietoje".

Savininkui sugrįžus ir atrakinus transporto priemonę, automatiškai išsijungia ir apsaugos sistema, o SVATS jutiklis su aplinkiniais automobiliais "atsisveikina". Tačiau jei automobilis pavagiamas, SVATS jutiklis išsiunčia pranešimą savininkui, stovėjimo aikštelės sargui, policijai ir kitoms saugos tarnyboms, kurios sujungtos į bendrą tinklą.
Kam reikalingi kiti automobiliai? Mokslininkai pripažįsta, kad kartais stovėjimo aikštelėse stovinčios gretimos mašinos gali klaidingai nepriimti signalo "aš vietoje", todėl pavojaus signalas dėl vagystės siunčiamas, tik kai tai patvirtina daugiau negu trys greta palikti automobiliai.

Jeigu ilgapirščiams pavyksta nuvairuoti transporto priemonę, iš pavogto automobilio SVATS sistema nuolat siunčia signalą ir ieško artimiausių mašinų su tokiu pat jutikliu. Automobiliui vis prisijungiant prie kitų tinklų, panašiai kaip GPS sistema, galima sekti vagišių.

SVATS kūrėjai įsitikinę, kad jų sistema pranašesnė už GPS, nes pastaruosius prietaisus labai lengva tiesiog atjungti, o monetos dydžio jutiklio automobilyje aptikti beveik neįmanoma. Mokslininkai liko sužavėti išbandę, kaip veikia SVATS jutikliai: visais atvejais apie vagystę gretimi automobiliai pranešdavo po 4–9 sekundžių. Tačiau kol kas ši sistema išbandyta tik Pensilvanijoje ir toliau ją plėtoti reikia lėšų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų