Aktualijos: taršos mokestis pirkėjų įpročių beveik nepakeitė

  • Teksto dydis:

Didžiausias Baltijos šalyse "Kauno automobilių turgus" dėl pandemijos šiek tiek sumažėjo, tačiau automobiliai aikštelėse per daug neužsibūna net ir aprimus pirkimams, o pirkėjų įpročių įsigaliojęs taršos mokestis beveik nepakeitė.

Veikia saviizoliacija

"Žinoma, norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga", – konstatavo "Kauno automobilių turgų" administruojančios UAB "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.

Pasak jo, pastaruoju metu pirkėjų sudėtis beveik nesikeitė – lietuviai, ukrainiečiai, latviai, lenkai.

Vis dėlto latviai dabar nebeatvažiuoja, kai pablogėjus situacijai dėl COVID-19 saviizoliacija grįžusiems iš Lietuvos yra privaloma.

"Turgaus prekybininkai, važiuodami pirkti automobilių į Vakarų Europos šalis, visada tikrina, kokia epidemiologinė situacija. Izoliavimasis porai savaičių jiems itin nepalankus", – sakė V.Naujanis.

Norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga.

Pasikliauja tarpininkais

Automobilių pirkėjai ir pardavėjai ieško įvairių išeičių. Antai ukrainiečiai nupirktus automobilius krauna į automobilvežį, kuris transporto priemones nugabena iki Lenkijos ir Ukrainos sienos, o iš ten jau perveža kiti asmenys.

Kauno automobilių turguje dirbantys lietuviai džiaugiasi ukrainiečiais, nors dabar mažiau atvyksta tų, kurie ieškosi transporto priemonės sau.

Valentinas Naujanis. UAB „Varanas“ nuotr.

"Laukiami visi pirkėjai, tačiau žmogus, atvažiuojantis pats nusipirkti automobilio sau, nėra tas, kuris suteiks prekybininkui didesnių galimybių uždirbti, nes kitąkart į turgų sugrįš mažiausiai po trejų metų. Tačiau tokių pirkėjų vis mažėja. Dažniausiai pasikliaujama tarpininkais, jiems pateikiami konkretūs užsakymai. Nemažai ukrainiečių įsikūrę Lietuvoje ir rūpinasi automobilių paieška bei išsiuntimu į savo gimtąją šalį", – tvirtino V.Naujanis.

Lietuviai – neišlaidūs

Prieš įvedant taršos mokestį aktyviau automobilius pirko ir lietuviai, tačiau dabar, kaip ir anksčiau, daugiausia automobilių nuperka ukrainiečiai.

"Šiuo metu vidutinė automobilio kaina turguje – maždaug trys keturi tūkstančiai eurų. Tiek kainuoja dauguma aikštelėse esančių automobilių. Tokia yra ir daugumos lietuvių perkamoji galia. Daugiau išleisti automobiliui jie negali", – sakė V.Naujanis.

Automobilių pasirinkimas taip pat labai nepasikeitė.

"Taršos mokestis pirkimo įpročių beveik nepakeitė. Jeigu įsigyjamas taršesnis automobilis, kurį registruojant reikės sumokėti didesnį mokestį, pirkėjas stengiasi tokia pat suma sumažinti ir automobilio kainą. Mažiau taršūs automobiliai, už kuriuos nereikėtų mokėti taršos mokesčio, dažnai kainuoja ne vienu tūkstančiu daugiau, tad pirkėjui pora šimtų eurų registracijos mokesčio yra mažesnis nuostolis nei pirkti brangesnį automobilį", – įvardijo tendencijas UAB "Varanas" vadovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rinkėjas

Rinkėjas portretas
Tai kad tas mokestis gavosi visuotinis. Gal nemoka tik kur iki 1000m3 variklis. O šiaip - tiesiog apiplėšė eilinį kartą ir tiek. Geradariai su*isti.

Anonimas

Anonimas portretas
Mieste vazinejant jokio skirtumo koks kuras.

klaipeda

klaipeda portretas
vietoje dyzelio pirkau benzina dabar gailiuosi nes benzinas brangesnis ir ryja daugiau negu dyzelis buciau geriau sumokejes vadinama tarsos mokesti tai buciau turejes daug mazesnes islaidas masinos islaikymui negu dabar tikraisiai reikes vel pirkti dyzeli tdy
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių