- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausias Baltijos šalyse "Kauno automobilių turgus" dėl pandemijos šiek tiek sumažėjo, tačiau automobiliai aikštelėse per daug neužsibūna net ir aprimus pirkimams, o pirkėjų įpročių įsigaliojęs taršos mokestis beveik nepakeitė.
Veikia saviizoliacija
"Žinoma, norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga", – konstatavo "Kauno automobilių turgų" administruojančios UAB "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.
Pasak jo, pastaruoju metu pirkėjų sudėtis beveik nesikeitė – lietuviai, ukrainiečiai, latviai, lenkai.
Vis dėlto latviai dabar nebeatvažiuoja, kai pablogėjus situacijai dėl COVID-19 saviizoliacija grįžusiems iš Lietuvos yra privaloma.
"Turgaus prekybininkai, važiuodami pirkti automobilių į Vakarų Europos šalis, visada tikrina, kokia epidemiologinė situacija. Izoliavimasis porai savaičių jiems itin nepalankus", – sakė V.Naujanis.
Norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga.
Pasikliauja tarpininkais
Automobilių pirkėjai ir pardavėjai ieško įvairių išeičių. Antai ukrainiečiai nupirktus automobilius krauna į automobilvežį, kuris transporto priemones nugabena iki Lenkijos ir Ukrainos sienos, o iš ten jau perveža kiti asmenys.
Kauno automobilių turguje dirbantys lietuviai džiaugiasi ukrainiečiais, nors dabar mažiau atvyksta tų, kurie ieškosi transporto priemonės sau.
Valentinas Naujanis. UAB „Varanas“ nuotr.
"Laukiami visi pirkėjai, tačiau žmogus, atvažiuojantis pats nusipirkti automobilio sau, nėra tas, kuris suteiks prekybininkui didesnių galimybių uždirbti, nes kitąkart į turgų sugrįš mažiausiai po trejų metų. Tačiau tokių pirkėjų vis mažėja. Dažniausiai pasikliaujama tarpininkais, jiems pateikiami konkretūs užsakymai. Nemažai ukrainiečių įsikūrę Lietuvoje ir rūpinasi automobilių paieška bei išsiuntimu į savo gimtąją šalį", – tvirtino V.Naujanis.
Lietuviai – neišlaidūs
Prieš įvedant taršos mokestį aktyviau automobilius pirko ir lietuviai, tačiau dabar, kaip ir anksčiau, daugiausia automobilių nuperka ukrainiečiai.
"Šiuo metu vidutinė automobilio kaina turguje – maždaug trys keturi tūkstančiai eurų. Tiek kainuoja dauguma aikštelėse esančių automobilių. Tokia yra ir daugumos lietuvių perkamoji galia. Daugiau išleisti automobiliui jie negali", – sakė V.Naujanis.
Automobilių pasirinkimas taip pat labai nepasikeitė.
"Taršos mokestis pirkimo įpročių beveik nepakeitė. Jeigu įsigyjamas taršesnis automobilis, kurį registruojant reikės sumokėti didesnį mokestį, pirkėjas stengiasi tokia pat suma sumažinti ir automobilio kainą. Mažiau taršūs automobiliai, už kuriuos nereikėtų mokėti taršos mokesčio, dažnai kainuoja ne vienu tūkstančiu daugiau, tad pirkėjui pora šimtų eurų registracijos mokesčio yra mažesnis nuostolis nei pirkti brangesnį automobilį", – įvardijo tendencijas UAB "Varanas" vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...