- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„MEST Shipyard“ – tai keturių įmonių grupė, kurių seniausioji veiklos pradžią žymi dar 1898 metais. Tai gilias tradicijas puoselėjanti ir didelę patirtį turinti bendrovė, perduodanti žinias ir vertybes iš kartos į kartą.
-
„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ statomas mokslinių tyrimų laivas
-
„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ statomas mokslinių tyrimų laivas
-
„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ statomas mokslinių tyrimų laivas
-
„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ statomas mokslinių tyrimų laivas
-
„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ statomas mokslinių tyrimų laivas
UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) stato naują mokslinių tyrimų laivą, kurio užsakovas – Farerų Salose veikianti įmonių grupė. Rugsėjo 17 d. pažymėta oficiali šio laivo statybos pradžia.
Į simbolišką kylio padėjimo (ang. keel laying) ceremoniją atvyko ir užsakovų – įmonių grupės „MEST Shipyard“, ir būsimo laivo savininkų – Farerų Salų jūrinių tyrimų instituto (angl. The Faroe Marine Research Institute) atstovai.
„MEST Shipyard“ generalinis direktorius Mouritzas Mohras ir Farerų Salų jūrinių tyrimų instituto vadovas Eilifas Gaardas pabrėžė, kad ši diena ypač svarbi ne tik atvykusiems į ceremoniją, bet visiems Farerų Salų gyventojams.
„Pažymime mokslinių tyrimų laivo, kuris padės tirti vandenynus, išsaugoti turimas žuvų atsargas ateities kartoms – vaikams ir anūkams, statybos pradžią. Kiekvienas Farerų Salų gyventojas seka laivo statybos procesą. Šis projektas labai svarbus visiems – tiek gyventojams, tiek valdžios atstovams“, – tvirtino E.Gaardas.
Laivo užsakovai ir savininkai džiaugėsi sėkmingu bendradarbiavimu su VBLS, sklandžiai vykstančiais darbais: „Laivo statybai pasirinkome VBLS, nes ši statykla viena geriausių – turi ilgametę patirtį laivų korpusų statybos projektų įgyvendinime, puikią reputaciją, yra patikima“, – teigė M.Mohras. VBLS direktorius Vitalijus Frolovas dėkojo už pasitikėjimą ir pabrėžė, kad mokslinių tyrimų laivo korpuso statyba – išskirtinis projektas ir jam skiriamas ypatingas dėmesys.
VBLS sutartį su įmone „MEST Shipyard“ dėl mokslinių tyrimų laivo korpuso, kurio ilgis – 54 m, o plotis – 13,6 m, statybos ir dalinio įrengimo pasirašė šių metų vasarį. Numatoma, kad projektas bus baigtas iki 2019 m. vasaros. Mokslinių tyrimų laivo korpuso statybai numatoma panaudoti apie 800 tonų plieno, o antstato gamybai – apie 40 tonų aliuminio. Taip pat bus sumontuoti vamzdynai bei kiti įrenginiai, tokie kaip varikliai, generatoriai, vairavimo mechanizmai.
Farerų vyriausybės užsakymu statomas laivas bus skirtas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams. Jam keliami aukšti triukšmo lygio (angl. Silent-R) reikalavimai. Taip pat laivas privalės atitikti C ledo klasės kriterijus. Skiriamas ypač didelis dėmesys reikalavimams išpildyti. Klaipėdoje pastatytas korpusas bus transportuojamas į Farerų Salas galutiniams įrengimo darbams.
VBLS jau turi patirties mokslinių tyrimų laivų statyboje, kurios išsiskiria savo sudėtingumu, nes reikia sumontuoti daug įrangos. Prieš beveik ketverius metus buvo baigtas ir Klaipėdos universitetui perduotas laivas „Mintis“, pasižymintis daugiafunkcėmis jūrinių tyrimų galimybėmis. Šiame laive įrengtos trys stacionarios laboratorijos: hidrologinė-biologinė, geologinė ir hidroakustinė. Sumontuota įranga suteikia galimybę tirti visus pagrindinius jūros aplinkos komponentus. Laivo „Mintis“ paklausa pranoko lūkesčius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
GIPL rangovė „Alvora“ kaltina energetikos institucijų vadovus šmeižtu
Pagrindinė Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybos rangovė „Alvora“ šmeižtu kaltina energetikos ministrą, GIPL užsakovės „Amber Grid“ bei Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovus, ta...
-
„BaltCap“ afera: aiškėja, kas galėjo nutikti su dingusiais milijonais2
Buvęs „BaltCap Infrastructure Fund“ partneris Šarūnas Stepukonis į Estijos azartinių lošimų organizavimo kompanijos „OB Holding 1“ sąskaitą Lietuvoje galėjo pervesti 31,6 mln. eurų, praneša „Verslo ...
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla8
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė70
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...