- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp labiausiai laukiamų naujo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ projekto naudų – turizmo pagyvėjimas ir geresnis susisiekimas su Europa – to tikisi 59 proc. gyventojų. Tai 3 proc. punktais daugiau, palyginti su prieš metus atliktu tyrimu. Padaugėjo ir ketinančių dažniau keliauti traukiniais – jų dalis padidėjo iki 54 procentų.
Sociologinių tyrimų bendrovės „Spinter Research“ tyrimas atskleidė, kad toliau daugėjo manančių, kad „Rail Baltica“ yra reikalingas Lietuvai projektas – net 77 proc. Lietuvos gyventojų manė, jog naujas tarptautinis geležinkelis „Rail Baltica“ yra Lietuvai reikalingas projektas, arba 4 proc. punktais daugiau, palyginti su prieš metus atliktu tyrimu.
„Susisiekimas su Europa ir pats grįžimas į senojo kontinento geležinkelių žemėlapį yra vienas pagrindinių „Rail Baltica“ tikslų. Apie tai šių dienų geopolitiniame kontekste aktyviai kalbama ir Briuselyje – siekiama užbaigti ne tik Baltijos jūros transporto žiedą, bet užtikrinti transporto koridorių nuo Baltijos iki pat Juodosios ir Egėjo jūrų. Pažymėtina ir tai, kad gyventojai vis dažniau mini ir saugumo aspektą – daugėja manančių, kad projektas padidins tiek saugumą keliuose, tiek šalies saugumą“, – apklausos rezultatus vertino Lietuvoje projektą įgyvendinančios įmonės „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Tyrimas atskleidė, kad 33 proc. gyventojų mano, jog naujas geležinkelis padidins eismo saugumą, dar 10 proc. tikisi, kad „Rail Baltica“ padidins ir visos šalies saugumą. 46 proc. respondentų tikisi didesnio krovinių srauto per Lietuvą, dar 31 proc. manė, kad projektas sukurs daugiau darbo vietų ir paskatins Lietuvos ekonomikos augimą.
Dauguma gyventojų tikisi ne tik asmeninės naudos, bet ir mato galimybes visos šalies ekonomikai ir verslui.
„Dauguma gyventojų tikisi ne tik asmeninės naudos, bet ir mato galimybes visos šalies ekonomikai ir verslui – tarp galimų naudų valstybei gyventojai ekonominę naudą minėjo dažniausiai. Laukiama ne tik turizmo suaktyvėjimo, bet ir didesnio krovinių srauto per Lietuvą. Visai Europai siekiant pereiti prie ekologiškesnio ir tvaresnio transporto, tarp dažniausiai minėtų „Rail Balticos“ naudų buvo minėta ir tai, kad projektas užtikrins ir ekologišką, ir aplinkai draugišką transportą“, – pastebėjo V. Žalimas.
Net trys ketvirtadaliai gyventojų (74 proc.) manė, jog „Rail Baltica“ projektas prisidės prie Lietuvos, kaip modernios valstybės įvaizdžio gerinimo. Mažiausia buvo skeptikų dalis – tik 6 proc. manė, kad projektas yra greičiausiai arba tikrai nenaudingas šaliai. Dar 17 proc. gyventojų buvo neapsisprendę dėl projekto naudos.
„Spinter Research“ tyrimą atliko 2023 metų pabaigoje, jo metu apklausta 1015 respondentų nuo 18 iki 75 metų.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Populiariausios lietuvių atostogų kryptys per šventes: dažnas Kalėdas ar Naujuosius sutiks saulės atokaitoje1
Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, lietuviai intensyviau dairosi atostogų krypčių svetur. Dauguma tautiečių kelionių paketus suskumba įsigyti iš anksto ir renkasi Kalėdas ar Naujuosius metus pasitikti kepinant saulei. ...
-
Veterinarijos tarnybos ir „InnoForce“ ginče paskelbtas verdiktas
Informacinių technologijų (IT) įmonei „InnoForce“ nepavyko įrodyti, kad Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) neteisėtai nutraukė IT sistemų diegimo sutartis, bei prisiteisti iš jos skolą. ...
-
Kėbulo geometrijos atstatymas: kodėl jis svarbus?
Po avarijos ar kitokio poveikio automobilio kėbului, geometrijos pažeidimai gali likti nepastebėti, tačiau jų pasekmės – rimtos. Tokie pažeidimai ne tik turi įtakos važiavimo komfortui, bet ir kelia pavojų saugumui. Automobilio geometrijos atst...
-
Ekspertai ir valdžia skirtingai aiškina SEB sprendimą: kas iš tiesų vyksta13
SEB bankas planuoja į vieną sujungti visus Baltijos šalyse veikiančius SEB, o būstinę iš Vilniaus perkelti į Taliną. Banko vadovė tikina, kad prie tokio sprendimo prisidėjo nestabili mokestinė aplinka Lietuvoje. Investuotojai ir verslin...
-
Brangs „Vilniaus vandenų“ paslaugos1
Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų gyventojai už geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą nuo kitų metų vasario per mėnesį mokės vidutiniškai 58 centais (su PVM) daugiau, penktadienį prane&scaron...
-
VERT: ESO dalį vystytojų blogai informavo
Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dalį komercines saulės elektrines siekusių įrengti vystytojų netinkamai informavo apie jiems nesuteiktus prisijungimus prie tinklo, penktadienį pranešė patikrinimą atlikusi Valstybin...
-
Tvarumo idėja keičia mokslo pasaulį
Kauno technologijų mokymo centras (KAUTECH) drauge su Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacija į diskusiją sukvietė mokymo įstaigų ir verslo atstovus. Dalyviai diskutavo tema „Tvari verslo ir mokslo įstaigų partnerystė: kokie ...
-
„Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos byloje bus apklausiami užsienio specialistai
Artimiausiuose bendrovės „Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos bylos posėdžiuose bus apklausiami specialistai iš užsienio, penktadienį pranešė Šiaulių apygardos teismas. ...
-
Šventiniu periodu „Kauno švara“ dirbs įprastai3
Šventiniu periodu UAB „Kauno švara“ dirbs įprastai. Prašoma gyventojų pasirūpinti važiuojamosios dalies priežiūra – neužstatyti šiukšlių konteinerių. ...
-
Kaunas veža Kalėdas į apkasus: Ukrainos kariams – vilkikas paramos
Kaunas dar kartą susitelkė gerumui. Per šešias paramos akcijos „Kalėdos keliauja į apkasus“ dienas surinktas artipilnis vilkikas paramos Chersono, Pakrovsko, Torecko ir Sumų apskrityse kovojantiems Ukrainos kariams, sužeistiesie...