- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau antrus metus iš eilės tvariausiu prekės ženklu šalyje išrinkta „Lidl Lietuva“ parengė ir paskelbė pirmąją tvarumo ataskaitą. Ji suteikia galimybę pirkėjams ir partneriams stebėti prekybos tinklo progresą, o prekybos tinklas tikisi žengti dar tvirtesnius žingsnius tvarumo srityje. „Lidl Lietuva“ yra daugiau nei mažmeninės prekybos įmonė. Esame svarbi Lietuvos verslo aplinkos dalis, daranti teigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, darbo rinkai ir bendruomenėms“, – sako „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostinas Roussevas-Peine.
Išskirta 12 socialinės atsakomybės sričių
Tvarumas versle susideda iš daugybės dalių – aplinkos apsaugos, pagarbos darbuotojams, partneriams ir pirkėjams, paramos bendruomenėms, aukštų etinių ir verslo standartų. Visa tai savo kasdienėje veikloje stengiasi diegti ir „Lidl Lietuva“ – visuose departamentuose, skirtinguose bendrovės lygmenyse. Prekybos tinklas įsipareigojo komunikuoti apie savo pažangą tvarumo srityje kas dvejus metus rengdamas tvarumo ataskaitą, kuri ne tik informuos visuomenę, bet ir padės pačiai bendrovei įvertinti savo pasiekimus.
„Lidl Lietuva“ kartu su suinteresuotomis šalimis išskyrė dvylika skirtingų įmonės socialinės atsakomybės sričių, kuriose bendrovė siekia veikti tvariau. Svarbiausios temos suinteresuotoms šalims yra produktų kokybė ir saugumas, sudėtis ir informacija apie produktų maistingumą, taip pat atlygis darbuotojams bei sąžiningi verslo santykiai. Ataskaitoje apžvelgiamos žiedinės ekonomikos, biologinės įvairovės, atitikties, įsitraukimo į vietos bendruomenę temos ir keturios prekybos tinklui strategiškai svarbios temos – tvarūs produktai, maisto švaistymas, klimato tausojimas ir tvari nekilnojamojo turto plėtra.
„Lidl Lietuva“ sėkmės garantas – visų pirma komanda, kur svarbus kiekvienas narys.
„Lidl Lietuva“ yra daugiau nei mažmeninės prekybos įmonė. Esame svarbi Lietuvos verslo aplinkos dalis, daranti teigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, darbo rinkai ir bendruomenėms. Kartu, kaip prekybininkai, darome didelį poveikį ir aplinkai, todėl tvarumas mums labai svarbus įvairiose srityse. Šioje ataskaitoje visuomenei pristatome pagrindinius mūsų įmonės pasiekimus, turėjusius reikšmingą socialinį, ekonominį ar aplinkosauginį poveikį. Praėjusiais metais, apklausus skirtingas suinteresuotų šalių grupes ir atlikus vidinę veiklos poveikio analizę, buvo išskirtos tiek mums, tiek bendruomenei svarbiausios įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) temos, kurios sudaro pagrindą šiai visiškai naujai „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitai. Peržiūrėję šią tvarumo knygą sužinosite, ką nuveikėme per ataskaitinį laikotarpį ir ką darome, kad mūsų veikla būtų tvaresnė kiekviename žingsnyje“, – sako „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius R. Roussevas-Peine.
Atitiko pasaulinius kriterijus
„Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitos laikotarpis – dveji finansiniai metai, apimantys laikotarpį nuo 2018 m. kovo 1 d. iki 2020 m. vasario 29 d. Ši tvarumo ataskaita buvo parengta vadovaujantis Visuotinės ataskaitų teikimo iniciatyvos (angl. Global Reporting Initiative – GRI) standartais.
GRI yra nepriklausoma tarptautinė organizacija, kartu su įvairių sričių ekspertais kurianti tvarumo ataskaitų standartus, padedančius įmonėms objektyviai atskleisti savo poveikį ir aiškiai bei palyginamai komunikuoti apie savo socialinę atsakomybę suinteresuotoms šalims. Šie standartai yra plačiausiai pasaulyje naudojami tvarumo ataskaitų standartai.
„Tvarumo ataskaitos kūrimas buvo ilgas ir sudėtingas procesas, kurio metu perėjome daug skirtingų etapų – nuo suinteresuotų šalių identifikavimo ir apklausos vykdymo iki detalaus kiekvienos temos aprašymo bei ataskaitos suderinimo su tarptautiniu „Lidl“ padaliniu ir GRI. Tik įgyvendinę visus reikalavimus galėjome gauti GRI patvirtinimą, kad „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaita yra parengta tinkamai pagal pasauliniu mastu pripažįstamus standartus“, – paaiškino „Lidl Lietuva“ įmonės socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.
Anot jos, tvari ir socialiai atsakinga veikla yra vienas pagrindinių prioritetų, kuriam įmonė skiria ypač daug dėmesio.
„Siekdami, kad tvarumo ataskaita atitiktų standartus ir būtų aktuali mūsų suinteresuotoms šalims, 2020 m. atlikome reikšmingumo analizę. Siekėme suprasti, kaip atskiras temas vertina ir kokių lūkesčių turi mūsų suinteresuotos šalys, – teigia R. Didjurgytė. – Tai ne tik didina bendrovės skaidrumą – taip mūsų klientai ir partneriai galės stebėti prekybos tinklo progresą, o mes turėsime dar vieną paskatą žengti tvirtesnius žingsnius tvarumo srityje.“
Rūpinimasis darbuotojais
„Lidl Lietuva“ sėkmės garantas – visų pirma komanda, kur svarbus kiekvienas narys. Prekybos tinklas siekia ne tik mokėti konkurencingą darbo užmokestį, bet ir pasirūpinti kuo patogesnėmis darbo sąlygomis, skirti papildomų naudų, skatinti darbuotojų įsitraukimą. Sklandžiam bendradarbiavimui užtikrinti įmonėje dirba darbuotojų patikėtiniai – neutralūs asmenys darbuotojų interesams ginti.
Įmonėje dirba jau daugiau kaip 2,5 tūkst. darbuotojų, kuriems prekybos tinklas siūlo vieną didžiausių atlyginimų rinkoje. Tokio dydžio komandai sąžiningą atlyginimą užtikrinti padeda aiški personalo departamento prižiūrima darbo užmokesčio sistema, darbuotojų ir aukščiausio lygio vadovų įsitraukimas. Be to, pastebima, kad po „Lidl“ įžengimo į Lietuvos rinką reikšmingai augo viso mažmeninės prekybos sektoriaus atlyginimai.
Sąžiningi verslo santykiai
Šioje ataskaitoje visuomenei pristatome pagrindinius mūsų įmonės pasiekimus, turėjusius reikšmingą socialinį, ekonominį ar aplinkosauginį poveikį.
Bendradarbiaudamas su tiekėjais ir kitais partneriais prekybos tinklas laikosi aukščiausių verslo ir etikos standartų bei to paties tikisi iš jų. Bendrovė siekia ilgalaikių, tvarių santykių ir atitinkamai suteikia savo partneriams galimybę žengti į platesnes rinkas.
„Mūsų prekių tiekėjai auga drauge su mumis: suteikiame galimybę lietuviškai produkcijai atsidurti „Lidl“ parduotuvių lentynose ir kitose šalyse. Be to, pandemijos metu parodėme išskirtinį dėmesį mažiesiems Lietuvos gamintojams, papildydami savo lentynas jų produktais“, – sako prekybos tinklo atstovė.
Išskirtinis dėmesys kokybei
Vienas svarbiausių prekybos tinklo klientams duodamų pažadų – geriausias produktų kainos ir kokybės santykis, todėl bendrovė itin didelį dėmesį skiria aukštiems produktų standartams ir kokybei užtikrinti.
„Lidl“ kokybės užtikrinimo sistema prasideda nuo tiekėjų vertinimo. Privačių prekės ženklų gamintojus bendrovė renkasi ypač atidžiai: jie privalo turėti numatytus tarptautiniu mastu pripažintus sertifikatus, o papildomai atitiktis „Lidl“ reikalavimams tikrinama reguliarių auditų metu.
Ne ką mažiau dėmesio skiriama ir pačių produktų kokybei užtikrinti. Visi privačių prekės ženklų produktai yra reguliariai tikrinami akredituotose tyrimų laboratorijose, o privačių prekės ženklų šviežia mėsa, žuvis ir pieno produktai papildomai tikrinami kokybės tyrimų lyderių „Eurofins“ laboratorijose.
Augantys vartotojų poreikiai
Didėjant sąmoningumui, pirkėjai kelia ne tik vis aukštesnius reikalavimus produktų kokybei, bet ir nori vis daugiau žinoti apie jų gamybą, sudėtį, kilmę. Didžiąją dalį prekybos tinklo asortimento sudaro privačių prekės ženklų produktai, kurių ne tik kokybe, bet ir pakuotėmis bei ženklinimu rūpinasi „Lidl“.
Be visų teisinių produktų ženklinimo reikalavimų įgyvendinimo, ant pakuočių pateikiama ir papildoma informacija. Pavyzdžiui, norint padėti vartotojams greičiau rasti Lietuvos tiekėjų produkciją, prekės yra ženklinamos tai rodančiu logotipu arba norint atkreipti dėmesį į tvariau išgautas žaliavas (tokias kaip žuvis, kava, kakava), pakuotės ženklinamos tarptautiniais tvarumo sertifikatais (pavyzdžiui, „Fairtrade“ ar MSC). Siekiant atkreipti dėmesį į papildomą šviežių produktų kokybės kontrolę, jie ženklinami „Eurofins“ kokybės ženklu.
Kur rasti?
„Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitą galite rasti https://www.lidl.lt/kampanijos/tvarumas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos oro uostai pristatė, kaip augs Kauno oro uosto pajėgumai
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 metų numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų model...
-
„Ipanema“ avalynė – tobulas stiliaus ir patogumo derinys kiekvienai progai1
Ar teko girdėti apie prekinį ženklą „Ipanema“? Tai žinomas prekės ženklas, kuris specializuojasi gaminant paplūdimio batelius, paplūdimio šlepetes ir kitus pliažo aksesuarus. Šis prekės ženklas yra labai mėgstamas daugely...
-
Patarimai, kaip įmonėms efektyviai valdyti laisvas lėšas2
Manau, didžiajai daliai sėkmingų verslų anksčiau ar vėliau iškyla dilema, ką daryti su laisvomis įmonės lėšomis? Šis klausimas ypač aktualus šiuo metu, kai globali ekonominė situacija nėra aiški. Dėl to kai kuri...
-
Seną keičia naujas? Skausmo gydymas dabar1
Lėtinis skausmas yra neatskiriama gyvenimo dalis, su juo susiduria milijonai žmonių visame pasaulyje. Nuo senovės civilizacijų su pradiniais ir primityviausiais gydymo metodais iki šiuolaikinės inovatyvios medicinos pagrindinė problema išl...
-
„Megoje“ perki – „Dyson“ prizus kasdien laimi!2
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ skelbia, kad dabar – pats metas stiliaus ir interjero pokyčiams. Naujos pavasario kolekcijos jau atvyko! O su jomis ir išskirtinis žaidimas, kuriame kiekvieną dieną galima laimėti inovatyviu...
-
Ankstyvųjų bulvių sėklos – jau vagose, pernykštis derlius – dar aruoduose1
Šis pavasaris negaili lietaus. Kai kur Lietuvoje laukai plaukia, o kai kur juose jau dirba žemės ūkio technika ir sodinamos bulvės. Daržininkų aruodai dar saugo pernykštį derlių, kurio iki Velykų tikrai užteks pirkėjams. Tačiau kai ku...
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą10
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras9
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
Teismas atmetė „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl naujų Vilniaus oro uosto rinkliavų1
Teismas atmetė Airijos ir Vengrijos oro bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl 2023 metais padidintų rinkliavų Vilniaus oro uoste, pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
Kaip per Velykas dirbs prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ praneša, kad šeštadienį prieš Velykas, kovo 30 d., dirbs pirkėjams įprastu grafiku, o štai šventinį Velykų sekmadienį nedirbs visai. ...