- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ konsoliduotosios pajamos per pirmąjį 2024 metų pusmetį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, paaugo 4,7 proc. ir pasiekė 3 mlrd. Eur.
Kaip ketvirtadienį pranešė grupė, didžiausią įtaką šiam augimui turėjo tęsiama plėtra Lenkijoje ir Bulgarijoje bei išaugę pardavimai Lietuvoje ir Latvijoje.
Grupės teigimu, bendras pajamų augimas šių metų pirmąjį pusmetį buvo mažesnis nei pernai. Teigiama, kad tai labiausiai lėmė sulėtėjęs vartojimo ir sumažėjusi infliacija. Taip pat įtakos turėjo „Barboros“ veiklos nutraukimo Lenkijoje.
Išplatintoje statistikoje teigiama, kad didžiausią pajamų augimo dalį sudarė pajamos Lenkijoje, kur vykdyta aktyviausia parduotuvių tinklo plėtra, čia pajamos augo 11,2 proc. ir perkopė 920 mln. Eur.
„Nors „Stokrotka“ ir „T Market“ tinklų pajamos fiksavo stabilų augimą, stipri konkurencija ir mažesnės prekių pardavimo kainos lėmė tik nežymų LFL parduotuvių apyvartos augimą. Baltijos šalyse LFL parduotuvių pajamų augimas viršijo arba buvo lygus rinkos augimo tempui, o Lietuvoje fiksuotas didžiausias LFL augimas, siekiantis 4,7 proc.“ – teigia Grupė.
**EBITDA krito beveik 11 proc.
Teigiama, kad grupės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) sudarė 209 mln. Eur ir per pirmąjį 2024 metų pusmetį sumažėjo 10,8 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. „Pelningumo sumažėjimą daugiausia lėmė suintensyvėjusi konkurencija bei augantis darbo užmokestis, kuris turėjo reikšmingos įtakos veiklos sąnaudoms“, – teigia Grupė.
Informuojama, kad palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, bendros e. komercijos segmento pajamos pirmąjį 2024 m. pusmetį dėl kovo mėn. nutrauktos veiklos Lenkijoje buvo 8 mln. Eur mažesnės, tačiau prekių pardavimai „Barboros“ el. parduotuvėse Baltijos šalyse paaugo 4 mln. Eur, taip pat augo ir aktyvių „Barboros“ pirkėjų skaičius.
Savo ruožtu iunvesticijos į ilgalaikį turtą 2024 m. pirmąjį pusmetį siekė 109 mln. Eur, t.y. 53 mln. Eur daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Kaip tvirtina grupė, investicijos reikšmingai išaugo dėl „Maximos“ logistikos centro statybų Lietuvoje, veiklą pradėjusio birželio mėn., taip pat didesnio ploto parduotuvių atnaujinimo bei nekilnojamojo turto, kuriame veikia Grupės valdomų tinklų parduotuvės, įsigijimų. Per pirmąjį 2024 metų pusmetį atidarytos 24 naujos parduotuvės, iš kurių 16 Lenkijoje, 5 Bulgarijoje, 2 Lietuvoje ir 1 Latvijoje.
Grynoji Grupės skola, palyginti su 2023 metų pirmuoju pusmečiu, išaugo ir pusmečio pabaigoje sudarė 1,16 mlrd. Eur, o finansinio sverto rodiklis padidėjo iki 2,6x. Šį pokytį labiausiai lėmė išaugę nuomos įsipareigojimai dėl kilusių nuomos kainų ir didėjusio parduotuvių skaičiaus Lenkijoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VPT ėmėsi skundo dėl netinkamo „Foxpay“ įkainių vertinimo, apsispręs iki lapkričio pabaigos
Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūrai (VSSA) apskundus Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadą, kad, pirkimus laimėjusiam institucijų mokėjimų tarpininkui „Foxpay“ nustačius netinkamą kainodarą, išaugusius pas...
-
VSSA už 9 mln. eurų ketina įsigyti tris viešosios debesijos platformas1
Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra (VSSA, buvęs Informacinės visuomenės plėtros komitetas) planuoja įsigyti trijų, viena nuo kitos nepriklausančių, viešosios debesijos platformų paslaugas. ...
-
ESO: elektros tiekimas atstatytas visiems savaitgalį jos netekusiems gyventojams
Elektros tiekimas atstatytas visiems gyventojams, jos netekusiems dėl Vėlinių savaitgalį siautusio stipraus vėjo bei virtusių medžių. ...
-
Lietuviai žvarbų lietuvišką orą keičia į saulėtąją Tenerifę – kodėl planuoti atostogas reikia jau dabar?1
Tenerifė – didžiausia Kanarų salyno sala, nuo Afrikos krantų nutolusi vos 200 kilometrų. Būtent dėl to visus metus joje vyrauja malonus klimatas, o tai yra viena iš daugelio priežasčių, lietuvius į Tenerifę viliojančių ir žiemą. ...
-
Dermatologijos klinikas valdanti „DMK LT“ įsigijo prekės ženklą „Medihub“ ir jo įmones
Tarptautinį dermatologijos klinikų tinklą „Revu Clinic“ valdanti bendrovė „DMK LT“ įsigijo Lietuvoje ir Latvijoje veikiantį prekės ženklą „Medihub“ bei jį valdančias įmones „Medihub“ ir „Medihub...
-
„Citus“ ekspertai: būsto rinkos atsigavimas Vilniuje įsitvirtina – sandorių skaičius artėja prie 400
Išankstiniais kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis*, spalio mėn. naujų būstų sandorių skaičius Vilniuje ir Kaune augo: sostinėje praėjusį mėnesį fiksuotas absoliučiai geriausias ...
-
„Auga Group“ 20 mln. eurų vertės žaliųjų obligacijų emisijai suteiktas stebimojo statusas
Verslininko Kęstučio Juščiaus netiesiogiai kontroliuojamos ekologiško maisto gamintojos „Auga Group“ 2019 metais išplatintai 20 mln. eurų vertės žaliųjų obligacijų emisijai suteiktas stebimojo statusas. ...
-
„Ignitis“ atnaujina IT sistemas ir savitarną: lapkričio 7–11 dienomis galimi laikini nesklandumai
Bendrovė „Ignitis“ atnaujina savitarnos ir kitas IT sistemas. Pranešama, kad lapkričio 7–11 dienomis, įgyvendinant atnaujinimo darbus, savitarnoje galimi laikini nesklandumai. ...
-
Per 10 mėnesių „Teleloto“ laimėta daugiau nei 10 milijonų eurų: lietuviai negaili dovanoti
Ar dovanotumėte artimiesiems ar pažįstamiems loterijos bilietą? O jei tiksliai žinotumėte, kad jis laimingas? Regis, populiariausios šalies loterijos „Teleloto“ žaidėjams šie klausimai dvejonių nekelia. Mat kalbinami la...
-
Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra: VPT neteisingai vertino „Foxpay“ paslaugų kainą
Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) nustačius, kad finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ pirkimų kainodara buvo netinkama, o už paslaugas permokėjo galutiniai vartotojai, Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra (buvęs Informac...