LTOU: Vilniaus oro uosto sandėlio rangovo konkursas bus tęsiamas

Teismams galutinai išsprendus ginčus tarp bendrovės „Lietuvos oro uostai“ (LTOU) ir statybos bendrovių „Inti“ bei „Jungtiniai projektai“ dėl jų galimybių toliau dalyvauti Vilniaus oro uosto sandėlio ir komercinio pastato rangovo konkurse, jis bus tęsiamas, pranešė LTOU.

„Teismas nenutraukė ir neįpareigojo nutraukti LTOU šio pirkimo, todėl nėra pagrindo skelbti naują viešąjį pirkimą. Pirkimo procedūros bus tęsiamos toliau. Apie šio projekto rangovo konkurso eigą ir nugalėtoją informuosime, kai bus aiški nauja pasiūlymų eilė“, – komentare BNS teigė LTOU.

Pasak įmonės, gavusi konkurse dalyvavusios ir trečioje vietoje likusios statybų bendrovės „Infes“ pretenziją ir „Inti“ bei „Jungtinių projektų“ paaiškinimus, pernai rugsėjį ji nutarė, kad pirmoje vietoje buvę „Jungtiniai projektai“ nepateikė melagingos informacijos ir vėliau buvo paskelbti konkurso nugalėtojais, o „Inti“ pripažino pateikus melagingą informaciją ir jos paraišką atmetė bei pašalino iš pasiūlymų eilės.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) liepos 18 dieną galutinai nutarė, jog „Jungtiniai projektai“ pateikė melagingą informaciją, todėl jos pasiūlymą konkursui atmetė, tuo metu „Inti“, anot teisėjų kolegijos, melagingos informacijos nepateikė, todėl ji gali dalyvauti konkurse.

LTOU atstovas Tadas Vasiliauskas BNS sakė negalintis įvardyti konkurso vertės, nes jis dar nesibaigė. Anot jo, būsimą  sandėlį ir komercinį pastatą numatoma statyti pietinėje oro uosto teritorijos dalyje.

Pirkimo procedūros bus tęsiamos toliau. Apie šio projekto rangovo konkurso eigą ir nugalėtoją informuosime, kai bus aiški nauja pasiūlymų eilė.

 

Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, 2023 metų sausį skelbto vadinamojo dinaminio įvairių statybos darbų 5 metams konkurso preliminari bendra vertė siekė 35 mln. eurų (be PVM). Jį laimėjusios įmonės vėliau riboto konkurso būdu pasirenkamos konkrečiam projektui. Ginčas kilo dėl vieno šių projektų.  

LTOU konkurso sąlygose nurodė, jog rangovas per pastaruosius penkerius metus turi būti savarankiškai atlikęs panašių statybos darbų bent už 0,5 mln. eurų.

„Infes“ teismams teigė, kad „Jungtiniai projektai“ neatitiko šio kvalifikacijos reikalavimo, melagingai nurodė įvykdę statybos darbų už 3,45 mln. eurų – įmonė neturi nė vieno darbininko-statybininko, o tik atestuotus statybos ar techninės priežiūros bei statinio projekto dalies vadovus.

„Jungtiniai projektai“, anot LAT, privalėjo pasiūlyme išviešinti visas įmones, su kuriomis įgyvendino rangos sutartis, išskirdama ir pagrįsdama jų dalį, kurią įvykdė savo jėgomis.

Teismo teigimu, „Jungtiniai projektai“ pasirinko prieštaringą poziciją, neatskleidė tikrųjų santykių su neišviešintais ūkio subjektais ar statybos darbus atlikusiais darbininkais, neigė šių įmonių pajėgumų panaudojimą pagal ankstesnę sutartį, tvirtino statybos darbus atlikusi savo jėgomis.

„Teismų praktikoje nereti atvejai, kai viešojo pirkimo sutartis vykdo neišviešinti subtiekėjai, tai ne joks „naujas veiklos modelis“, o bandymas apeiti teisinį reglamentavimą, pažeidžiant viešųjų pirkimų principus, konkretaus viešojo pirkimo bei sutarčių sąlygas“, – pranešė LAT, kurio nutartis yra galutinė ir neskundžiama.

Tuo metu „Inti“ nurodė pati stačiusi lopšelį-darželį už 855 tūkst. eurų, nors pasitelkė subrangovą ir turėjo nurodyti būtent savo atliktų darbų vertę – 835 tūkst. eurų.

Pasak LAT teisėjų kolegijos, „Inti“ viso proceso metu teigė, kad jos pateikta informacija nesutapo dėl objektyvių priežasčių, nes ji skirtingai suprato ir aiškino konkurso reikalavimus.

„Inti“ teismui teigė, jog sąlygose vartota frazė „atliktų darbų vertė“ neįrašant žodžio „statybos“, todėl ji įvertino plačiąja prasme. „Inti“ pabrėžė nenorėjusi suklaidinti, nes turi būtiną patirtį, o jeigu klydo, tai sąžiningai, nes nurodyta informacija nesutapo dėl LTOU reikalavimų dviprasmiškumo.

LTOU 2023 metų rugpjūtį skelbė ieškanti rangovo, kuris vietoje senų sandėlių Vilniaus oro uosto pietinėje dalyje pastatytų trijų aukštų daugiafunkcinį pastatą.

Tuomet skelbta, jog su konkurso laimėtoju sutartį planuojama pasirašyti 2023 metų spalį, darbus pradėti lapkritį, o projektą baigti 2024–2025 metų sandūroje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių