„LTG Infra“ modernizuos 26 pavojingiausias pervažas

  • Teksto dydis:

Atlikusi pervažų rizikos vertinimą, „LTG Infra“ ėmėsi 26 geležinkelio pervažų modernizavimo bei rekonstrukcijos į dviejų lygių pervažas projektus. Vien šiemet į pervažų saugumo didinimo projektus ketinama investuoti 7,88 mln. eurų, o bendrą darbų sąmata sieks beveik 19 mln. eurų.

„Geležinkelių eismas pasaulyje pripažįstamas ne tik kaip itin ekologiškas, bet ir kaip viena saugiausių transporto rūšių, nes nelaimingų atsitikimų čia nutinka itin mažai. Tačiau visada siekiame ir norime daugiau ir geriau, tad esame nusimatę nuolat investuoti į geležinkelių transporto saugumo priemones, kad nelaimingų nutikimų būtų dar mažiau, o prevencinės priemonės būtų dar patikimesnės“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis.

2019 m. Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ inicijavo geležinkelių modernizavimo programą „Geležinkelio pervažų saugumo didinimas“. Reitinguojant pervažas pagal eilę rizikingumą nusakančių parametrų buvo atrinktos 24 pervažos, kurios iki 2022 m. bus modernizuojamos diegiant papildomas pėsčiųjų ir traukinių eismo saugumo priemones – vaizdo stebėjimo sistemas ir signalizacijos įrenginius, įrengiant ar rekonstruojant pėsčiųjų takus.

10 atrinktų pervažų įrengtos tarptautiniame geležinkelių transporto koridoriuje Vilnius–Klaipėda. Jų modernizavimas planuotas iš dalies finansuoti 2014-2020 m. etapo ES lėšomis. tačiau dėl pasaulį sukausčiusios pandemijos pasekmių projektą numatoma finansuoti iš 2021-2027 m. etapo ES lėšų. Siekiant neatidėlioti saugumo didinimo darbų, „LTG Infra“ savo lėšomis jau pradėjo šių pervažų modernizavimo darbus.

Šiuo metu pasirašyta sutartis ir pradėti vykdyti darbai dėl 1-osios pervažos, o dėl likusiųjų devynių pervažų sutartys bus pasirašytos iki 2021 m. gegužės. 10 pervažų modernizavimo vertė sieks 4,2 mln. eurų.

Dar 14 pervažų savo lėšomis „LTG Infra“ iki 2023 m. modernizuos kituose geležinkelio ruožuose. Šio projekto vertė – 4,85 mln. eurų.

2021 m. į šių 24-ių pervažų modernizavimą planuojama investuoti virš 4,38 mln. eurų.

Šiemet ne mažiau svarbūs darbai bus vykdomi pagal priemonę „Vieno lygio eismo sankirtų eliminavimas“, pagal kurią 2023 m. bus rekonstruotos dvi pervažos: geležinkelio ruože Lentvaris–Vievis, ties susikirtimu su 108 regioniniu automobilių keliu esančioje pervažoje įrengtas tunelis, bei pastatytas viadukas pervažoje, esančioje geležinkelio ruože Kyviškės–Valčiūnai, ties susikirtimu su A15 magistraliniu keliu (Liepkalnio g.). Vykdant pervažų rekonstrukcijos darbus taip pat bus sutvarkytos naujų statinių prieigos bei atnaujintos susijusios sistemos.

Efektyviam šio projekto įgyvendinimui „LTG Infra“ pasirašė trišalius susitarimus su Elektrėnų ir Vilniaus savivaldybių administracijomis bei Lietuvos automobilių kelių direkcija. Bendra projektų vertė – 11 mln. eurų, jis dalinai bus finansuojamas iš ES struktūrinių fondų. Šiemet į šį projektą planuojama investuoti iki 3 mln. eurų.

Taip pat „LTG Infra“ prisideda prie trečiųjų šalių organizuojamų projektų. Pavyzdžiui, šiemet bendrovė skirs 260 tūkst. eurų pertvarkyti geležinkelio eismo valdymo ir kontrolės sistemą „DaVinci“ Lentvaryje, kur vietoje vieno lygio geležinkelio pervažos bus įrengiamas tunelis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
O kad Klaipėda atkirsta geležinkeliu visai niekam nerūpi
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių