- Valentina Gudienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ir Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pasirašė bendradarbiavimo susitarimą dėl VSAT Aviacijos rinktinės sraigtasparnių panaudojimo stichinių nelaimių ir kitų nepaprastųjų situacijų atveju. Bendrovės prašymu VSAT specialistai iš oro padėtų operatyviai nustatyti oro linijų gedimus ir mastą. Tai, pasak ESO atstovų, padėtų greičiau atlikti tikslingus veiksmus ir atkurti elektros energijos tiekimą gyventojams.
Stiprus vėjas, škvalas ar pūgos dažnai miškuose sukelia augančių medžių išvartas, nutraukia tinklų oro linijas ir taip sutrikdo elektros energijos tiekimą, kelia pavojų aplinkiniams. Nustatyti tokių gedimų vietą užtrunka, kadangi inžinieriams tenka nueiti dešimtis kilometrų siekiančius atstumus – ne visuomet prie linijų galima privažiuoti, o privažiavimai būna užversti medžiais.
„Nuosekliai tobuliname reagavimo į gedimus procesus siekiant spartinti gedimų šalinimo laiką. Tai darome pasitelkdami visas prieinamas priemones. Bendradarbiaudami su VSAT nuo šiol galėsime dar operatyviau nustatyti gedimų vietas ir iš karto siųsti brigadas juos tvarkyti. Tai palengvins darbų organizavimą ir leis greičiau atstatyti elektros energijos tiekimą šalies gyventojams“, – teigia ESO Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius Virgilijus Žukauskas.
Pasak ESO atstovo, galimybės apžvelgti elektros oro linijų tinklus iš paukščio skrydžio nauda – itin didelė. Vien šiemet ieškant gedimų po gamtos stichijų iš oro buvo apžiūrėta daugiau nei 1 tūkst. km elektros oro linijų, esančių sunkiausiai pasiekiamose vietovėse. Pasitelkus VSAT Aviacijos rinktinės sraigtasparnius, esant poreikiui žvalgymą iš oro bus galima pradėti dar greičiau ir efektyviau.
Rinktinė budi visą parą ir operatyviai reaguoja į gautus pranešimus dėl neatidėliotino skrydžio poreikio, todėl sraigtasparnis gali pakilti per pusę valandos. Bendradarbiavimo sutartimi įtvirtinta, kad sraigtasparnius nedelsiant pasitelkti galima įvykus avarijai ar kitai neeilinei ar ekstremaliai situacijai, kuri gali sukelti pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba padaryti kitą žalą ESO infrastruktūrai.
„Lietuvoje yra apie 85 tūkst. km elektros oro linijų, o vien vidutinės įtampos linijų miškuose ilgis siekia 5 tūkst. km, kur gamtos stichijų padaryta žala pasitaiko dažniau, o avarijos likvidavimas – sudėtingesnis. Pasitelkus sraigtasparnius galėsime greičiau identifikuoti įvykio vietą ir nustatyti, kokių tikslių priemonių ir pajėgų reikia atkurti elektros tėkmę. Mūsų tikslas, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, – ESO pranešime cituojamas V. Žukauskas.
Šiuo metu VSAT Aviacijos rinktinė eksploatuoja 5 sraigtasparnius – du „Eurocopter 120B Colibri“, du „Eurocopter 135“ ir vieną „Eurocopter 145“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla4
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...