- Lukas Juozapaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Auditoriams konstatavus, jog valstybinės reikšmės kelių statybos 2021–2023 metais vėlavo ar nebuvo suplanuotos skaidriai, paskirtasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis žadą atlikti šių kelių valdytojos „Via Lietuvos“ auditą. Tuo metu bendrovės valdyba jau nutarė steigti nepriklausomą Audito komitetą.
„Žiūrint į kiekvieną (ministerijai pavaldžią – BNS) įmonę, manau, kad (...) naujas ministras nori susipažinti su jos veikla. Vienas dalykas – kalbėtis su vadovais, valdybomis ir panašiai, antras dalykas – truputį skausmingesnis susipažinimas, (...) vidaus auditų atlikimas. Žiūrint į nuotaikas, net neabejoju, kad „Via Lietuvos“ auditą, jau savą vidaus auditą, bet kuriuo atveju, reikės padaryti“, – pirmadienį LRT radijui sakė E. Sabutis.
Lapkričio pradžioje bendrovės „Via Lietuva“ 2021–2023 metų audito išvadas paskelbusi Valstybės kontrolė konstatavo, jog didžioji dalis valstybinės reikšmės kelių statybos sutarčių vėlavo nuo kelių dienų iki trejų metų.
E. Sabutis žadėjo aiškintis pagrindines statybų vėlavimo priežastis.
„Šiandien, (...) kol nesu tas, kuris gali pareikalauti tikslios ir atitinkamos informacijos iš pavaldžių įmonių, įstaigų ir organizacijų, negaliu pasakyti, kad žinau tas priežastis. Tikrai nežinau tikslių priežasčių, bet tikrai į jas gilinsiuosi ir išsiaiškinsiu“, – sakė paskirtasis ministras.
„Nebūsiu tas, kuris kritikuoja aklai, kad kritikuočiau, bet tikrai nebūsiu tas, kuris gina aklai, kad ginčiau“, – pabrėžė jis.
Lapkričio pradžioje bendrovės „Via Lietuva“ 2021–2023 metų audito išvadas paskelbusi Valstybės kontrolė konstatavo, jog didžioji dalis valstybinės reikšmės kelių statybos sutarčių vėlavo nuo kelių dienų iki trejų metų.
Tuo metu „Via Lietuva“ pranešė, kad tęsiant pernai pradėtą įmonės pertvarką ir atsižvelgus į Valstybės koordinavimo centro rekomendacijas įmonės valdyba nutarė steigti nepriklausomą Audito komitetą, kurio pagrindinis tikslas bus finansinės atskaitomybės skaidrumas ir patikimumas.
Audito komitete dirbs trys nariai: nepriklausomi valdybos nariai Tadas Jagminas bei Liudas Liutkevičius, o trečio nario atranka šiuo metu dar vyksta.
„Pastarųjų dienų aktualijos parodė, kad „Via Lietuva“ turi pokyčius tęsti ir kitose srityse – valdant veiklos rizikas, mažinant biurokratinius trikdžius, stiprinant klientų aptarnavimo funkciją. Tokie artimiausi tikslai valdybos pavedimu prieš kelias dienas buvo suformuoti bendrovei“, – pranešime sakė „Via Lietuva“ valdybos pirmininkė Rūta Butautaitė Pivoriūnienė.
Šių metų sausį įmonė patvirtino viešųjų konkursų planą, todėl kelių infrastruktūros darbai pirmą kartą galėjo būti pradėti ir pabaigti laiku. Anksčiau toks planas buvo skelbiamas kovo mėnesį, todėl dalis darbų prasidėdavo tik sezonui įsibėgėjus.
Nuo 2023 metų vasario „Via Lietuvai“ vadovaujantis Marius Švaikauskas anksčiau sakė, kad pernai pasikeitus įmonės vadovybei buvo peržiūrėti veiklos planavimo procesai bei atlikti esminiai pokyčiai.
„Via Lietuva“ prižiūri daugiau nei 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1,5 tūkst. tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 tūkst. kilometrų pėsčiųjų ir dviračių takų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...