„Bolt“ vairuotojų ir Valstybinės darbo inspekcijos ginčas – vėl teisme Pereiti į pagrindinį turinį

„Bolt“ vairuotojų ir Valstybinės darbo inspekcijos ginčas – vėl teisme

2025-05-19 12:31

Pirmos instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti pavėžėjimo bendrovės „Bolt“ vairuotojų skundą dėl Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) sprendimo nelaikyti jų „Bolt“ darbuotojais, galutinai  nusprendė Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT).

„Bolt“ vairuotojų ir Valstybinės darbo inspekcijos ginčas – vėl teisme
„Bolt“ vairuotojų ir Valstybinės darbo inspekcijos ginčas – vėl teisme / I. Gelūno / BNS nuotr.

LVAT gegužės 14 dieną tenkino „Bolt“ darbuotojų prašymą įpareigoti Regionų administracinį teismą nagrinėti jų ieškinį inspekcijai.

LVAT nesutiko su pirmosios instancijos teismo sprendimu, jog bylą turi nagrinėti bendros kompetencijos, o ne administracinis teismas.

„Pirmosios instancijos teismas nepagrįstai priėjo prie išvados, jog pareiškėjų skundas yra teismingas bendrosios kompetencijos teismui“, – konstatavo LVAT.

„Bolt“ vairuotojai į teismą kreipėsi po to, kai VDI Vilniaus skyrius ir vyriausiasis valstybinio darbo inspektorius atsisakė pripažinti, jog tarp vairuotojų ir pavėžėjimo platformos susiklostė darbo santykiai. Vairuotojai inspekcijos prašė pripažinti, jog jų darbas „Bolt“ turi nelegalaus darbo požymių, ir skirti įmonei sankciją.

Vienos skundo autorių – vairuotojos Linos Butkutės teigimu, pavėžėjų manymu, jų skundą inspekcija išnagrinėjo neteisingai, atmestinai.

 Vairuotojai inspekcijos prašė pripažinti, jog jų darbas „Bolt“ turi nelegalaus darbo požymių, ir skirti įmonei sankciją.

„Jie (VDI – BNS) neišnagrinėjo mūsų skundo teisingai. (...) Mes kiek punktų surašėme, nė į vieną teisiškai normaliai nebuvo atsakyta“, – BNS teigė L. Butkutė.

Pasak L. Butkutės, grupė „Bolt“ platformos pavėžėjų prašo jų veiklą prilyginti darbo santykiams – įmonė neužtikrina tinkamų darbo sąlygų, apsaugos, nors reguliuoja jų veiklą.

„Į teismą mes kreipėmės, kad pripažintų, kad tai yra darbo santykiai“, – teigė „Bolt“ vairuotojų atstovė.

Jos teigimu, pavėžėjais dirbančius Lietuvos piliečius slegia didelė mokesčių našta, nes juos jie turi mokėti tiek „Bolt“, tiek valstybei, tuo metu iš trečiųjų šalių atvykę vairuotojai dažnai dirba nelegaliai, mokesčių nemoka.

„Bolt“ reguliuoja viską. Pradėjome ieškoti teisybės, nes mūsų niekas negina. Uždarbis nedidėja, o kokybė prastėja, nes daug atvažiavusių (iš trečiųjų šalių – BNS) ir neaišku, kaip jie dirba – ir nelegaliai, ir mokesčių nemoka, ir iškreipia konkurenciją“, – BNS aiškino L. Butkutė.

„Dideli mokesčiai iš tikro gaunasi, o tarifai nekyla, nes labai daug dirba užsieniečių, kuriems ir 600 eurų per  mėnesį yra labai daug. O jeigu nelaimė ar kažkas atsitinka, esi vienas lauke karys. Niekam neįdomu“, – teigė ji.

Anot jos, vairuotojai reikalauja dirbti pagal darbo santykius, kad jiems būtų užtikrintos darbuotojų teisės, kad būtų atliekama vairuotojų patikra.

Regionų administracinis teismas aiškino, jog ginčas susijęs su VDI sprendimu konkrečioje byloje dėl nelegalaus darbo, o tokie inspekcijos nutarimai pagal Administracinių nusižengimų kodeksą turi būti skundžiami apylinkės teismui.

Savo ruožtu LVAT teigė, jog VDI sprendimus priėmė vykdydama administracinę procedūrą.

„Aplinkybę, kad tokio pobūdžio ginčai nagrinėti administraciniame teisme, patvirtina LVAT praktika“, – teigė teismas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų