Vyriausybė neketina atsisakyti licencijų vežėjams Pereiti į pagrindinį turinį

Vyriausybė neketina atsisakyti licencijų vežėjams

2012-09-05 23:59

Vyriausybė Susisiekimo ministerijos siūlymu neketina pritarti iniciatyvai nebereikalauti leidimų iš vežėjų, jeigu jie krovinius gabena tik toje savivaldybėje, kurioje yra registruoti.

"Siekiant užtikrinti sąžiningos konkurencijos sąlygas, būtina visiems vežėjams taikyti bendrąsias taisykles dėl leidimo verstis profesine krovinių vežimo kelių transportu veikla suteikimo ir tik išskirtiniais atvejais, kai krovinių vežimas turi labai mažą poveikį transporto rinkai, leisti verstis krovinių vežimu neturint leidimo, licencijos", – nurodė Susisiekimo ministerija.

Ministerija siūlo Vyriausybei nepritarti dėl parlamentaro Seimo Kaimo reikalų komiteto nario Jono Stankevičiaus teikiamų Kelių transporto kodekso pakeitimų. Sprendimą numatoma priimti per posėdį trečiadienį.

J.Stankevičius sakė, kad panaikinus licencijas atsirastų daugiau vežėjų, sumažėtų jų paslaugų kaina.

Dabar automobiliais, kurių masė viršija 3,5 tonos, krovinius gali vežti tik vežėjai, turintys licenciją. Be licencijos vežti krovinius vidaus maršrutais gali pašto siuntų, sugadintų ir avarijas patyrusių automobilių, vaistų bei kitų gaminių, reikalingų pirmajai medicinos pagalbai, vežėjai.

Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius tvirtino, kad leidus vykdyti veiklą vežėjams, neturintiems licencijų, kiltų grėsmė ir krovinių, ir visuomenės saugumui.

"Aišku, galima viską liberalizuoti, visą kelių transportą. Bet tuomet kiltų didelė rizika visam šios rūšies verslui. Juk niekas kažkodėl neina taisyti dantų pas kalvį ar suvirintoją. Taigi nematau skirtumo ir čia – kroviniams vežti reikalinga kvalifikacija, nes tai tiesiogiai susiję su saugumu keliuose", – tvirtino "Linavos" prezidentas.

Anot jo, siūlymo liberalizuoti reikalavimus vežėjams autoriai turėtų prisiminti, jog dar ne taip seniai Lietuva puikavosi pirmąja vieta Europoje pagal žūtis keliuose.

"Duoti užsiimti šiuo verslu bet kam nebūtų teisinga – tiek vadovai, tiek ir žemesnės grandies personalas turi būti kvalifikuoti. Aš kalbu ne tik apie nelaimes keliuose – statistika rodo, kad krovinių sektoriuje dažniausi nelaimingi atsitikimai kyla ne tik keliuose dėl neatsakingo, neatsargaus vairavimo, bet ir dėl krovos taisyklių nesilaikymo", – licencijas turinčių vežėjų pozicijas gynė A.Kondrusevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų