- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausias šalies transporto ir logistikos įmones vienijantis Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA) teigiamai įvertino Vyriausybės programos nuostatas dėl teisėkūros, ekonominės ir mokesčių politikos principų.
Pasak Aljanso generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, taip pat palankiai įvertinti Vyriausybės siekiai gerinti verslo aplinką, stiprinti šalies konkurencingumą ir ekonominę diplomatiją.
Jo teigimu, nors Vyriausybės programoje išimtinai tarptautinio kelių transporto sektoriui skirtos strateginės veiklos kryptys nėra išskirtos, optimizmo suteikia bendrieji principai, apimantys atvirą ir skaidrų sprendimo priėmimo procesą. Pasak P. Drižo, verslas teigiamai vertina galimybę glaudžiai bendradarbiauti su Vyriausybe įgyvendinant ambicingus Europos žaliojo kurso tikslus, siekiant užtikrinti ekonomikos tvarumą.
„Vienas esminių Vyriausybės programos akcentų – kokybiškas teisėkūros procesas, paremtas konsultacijomis su visuomene bei teisinio reguliavimo poveikio vertinimu. Tikimės, kad šis pamatinis principas ateinančius ketverius metus lydės tiek Vyriausybės, tiek Seimo darbą. Verslas savo ruožtu yra pasiruošęs sprendimų priėmėjams ir atsakingoms institucijoms teikti ekspertinę informaciją dėl spręstinų transporto sektoriaus klausimų“, – pažymi P. Drižas.
Jo teigimu, pastaraisiais metais Lietuvos kelių transporto sektorius susidūrė su dideliais iššūkiais: mūsų šalies įmonių patekimą į ES rinką ribojančiu Mobilumo paketo teisės aktų rinkiniu, mokestinės naštos padidėjimu, žmogiškųjų išteklių trūkumu.
Kalbėdamas apie programoje deklaruojamus ekonomikos ir transporto politikos prioritetus, P. Drižas atkreipia dėmesį į Vyriausybės pasiryžimą naikinti barjerus ES vidaus rinkoje, ypač transporto, paslaugų ir kitose srityse. Pasak TTLA vadovo, šiais metais priimtas Mobilumo paketas puikiai iliustruoja ES vidaus rinkos atskirties didinimo tendencijas, kurios ypač neigiamai palies Lietuvos verslą.
„Tikimės, kad Lietuvos vežėjus labiausiai diskriminuojančios Mobilumo paketo nuostatos bus panaikintos ES Teisingumo Teismo sprendimu. Tačiau ieškinio nagrinėjimas teisme truks ne vienerius metus – tikimės, kad per visą šį laikotarpį Vyriausybė ir atsakingos institucijos, atstovaujančios Lietuvai teisme, sieks mūsų šaliai palankaus sprendimo“, – pridūrė P. Drižas.
Jo teigimu, TTLA yra pasiruošusi bendradarbiauti ir teikti siūlymus Vyriausybei, siekiant ilgojo laikotarpio strateginių tikslų, susijusių su Europos žaliojo kurso įgyvendinimu.
„Klimatui neutralios ekonomikos siekis yra didžiulis iššūkis tiek verslui, tiek viešajam sektoriui, tačiau bendromis pastangomis įmanoma pasiekti proveržį“, – sako P. Drižas.
TTLA vienija didžiausias šalies transporto ir logistikos įmones, kurių bendra apyvarta siekia per 80 proc. Lietuvos krovininio kelių transporto pajamų. Dabartinės asociacijos narės – išskirtinai tarptautinio krovinių transporto įmonės, veiklą vykdančios ne tik Lietuvos, bet ir Europos, Azijos bei kituose regionuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VST pradeda saugoti „LitPol Link“ objektus – skirstyklą ir transformatorių pastotę
Viešojo saugumo tarnyba (VST) trečiadienį pradeda saugoti elektros jungties su Lenkija „LitPol Link“, per kurią Baltijos šalys vasarį sinchronizuosis su kontinentine Europa, objektus – skirstyklą ir transformatorių pastot...
-
LEA: Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc.1
2024 m. gruodį fiksuotas mažesnis gamtinių dujų vartojimas ir Klaipėdos SGD terminalo darbas lėmė, kad Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc. – tai artimas lygis aukščiausiam daugiamečiam užpildy...
-
„Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje2
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje. ...
-
LEA: Lietuvoje elektros didmeninė kaina mažesnė nei Latvijoje bei Estijoje
Pirmąją sausio pusę vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje, „Nord Pool“ biržoje, siekė 0,086 Eur/kWh be PVM ir buvo 6 proc. mažesnė už vidutinę kainą Latvijoje ir Estijoje, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Seimas: nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų
Nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų – turėti didelį inovacijomis grįstą verslo plėtros potencialą. Valstybė labiau skatins būtent tokias įmones. ...
-
Maitinimo sektoriui sužibo viltis: Paluckas žada diskutuoti apie PVM lengvatą2
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos maisto produktams ir viešojo maitinimo įstaigoms klausimą Seimas nagrinės pavasario sesijoje. Nors Vyriausybės vadovas neatsako, ar tokią atsakomybę palaikytų, ...
-
Užfiksuotas metų rekordas: šis butas – brangiausias per visą Lietuvos istoriją5
2024 metų brangiausiai Vilniuje parduotų butų sąrašas stebina savo solidumu ir įspūdingomis sumomis. ...
-
Pakelis sviesto – 4 eurai: ar galime tikėtis tokio „siurprizo“?6
Praėjusiais metais Lietuvoje pieno kaina augo bene labiausiai ES – 11 proc. Praėjusių metų rudenį įsibėgėjo pieno produktų kainų augimas. 2024 m. lapkritį, palyginti su ankstesnių metų lapkričiu, šviežias nenugriebtas pienas pabrang...
-
Skrendantiems į Jungtinę Karalystę – naujovė: palies absoliučiai visus1
Jau nuo balandžio vykstantys į Jungtinę Karalystę privalės gauti kelionės leidimą. Visi keliautojai, kad gautų leidimą atvykti į šalį, turės registruotis internetu ir sumokėti 12 eurų. Tai galios net ir skrendantiems jungiamaisiais skryd...
-
Seimas padidino rajono kelių finansavimą: ar to užteks?
Seimas dešimtadaliu padidino finansavimą rajoniniams keliams, lėšas paskirstant pagal gyventojų skaičių ir kelių ilgį juos valdančiose savivaldybėse, taip pat leido pačioms savivaldybėms apsispręsti, kokio lygio kelio remonto nori. ...