- Parengė Alfredas Zdramys
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Turiu tikslą suvienyti ir sutelkti bendram darbui Lietuvos vežėjus", – sakė kandidatas į Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidentus Romas Austinskas, organizacijos nariams pristatydamas memorandumą su savo idėjomis apie "Linavos" ateitį.
R.Austinskas nori suvienyti
Pasak R.Austinsko, dabar labiausiai reikalinga vertę vežėjų bendruomenei kurianti veikla, o ne santykių aiškinimasis per teismus.
"Pastaruoju metu "Linavai" ypač reikia skaidrumo ir švaraus, šviežio starto. Tarpusavio rietenos, valdžios dalybos, virtusios net teisiniais ginčais, žlugdo organizacijos reputaciją, skaldo asociaciją ir nebekuria jokios vertės jos nariams. Todėl jaučiu pareigą iš anksto visiems atskleisti savo, kaip galimo asociacijos prezidento, veiklos, vertybių bei prioritetų viziją ir kartu komandą sutelkti vieningai ir kryptingai dirbti Lietuvos vežėjų naudai", – kalbėjo R.Austinskas, pokalbio pakvietęs asociacijos prezidiumą ir narius.
Asociacijoje Alytaus krašto vežėjams atstovaujantis prezidiumo narys Bronislavas Geležiūnas sako, kad iš tiesų reikia tokio vadovo, kad pirmiausia būtų išspręstos visos problemos asociacijos viduje. "Linavos" vadovybė turi liautis aiškintis santykius teismuose ir dėti maksimalias pastangas, kad visi veikloje kylantys ginčai būtų sprendžiami diplomatiškai, taikiai, diskusijų ir derybų būdu.
Įmonės "Autopaslauga" savininkas ir vadovas R.Austinskas, jau ketvirtį amžiaus esantis "Linavos" nariu, iki šiol niekada nedalyvavo asociacijos valdyme. Tačiau dabar, matydamas susiskaldymą, siekia suvienyti vežėjus, pakviesti dirbti kartu.
Balandžio 9-ąją Vilniuje jis paskelbė memorandumą dėl asociacijos "Linava" ir jos prezidiumo vertybių bei veiklos prioritetų. Pagrindinės vertybės penkios – pridėtinės vertės kūrimas nariams, skaidrumas ir nepriekaištinga reputacija, lygiateisiškumas, teisėtumas, taikus ginčų sprendimas.
R.Austinskas atkreipė dėmesį, kad visi asociacijos nariai, nepriklausomai nuo jų dydžio ir finansinės padėties, turi būti vienodai svarbūs bei vienodai atstovaujami ir ginami, sprendimai privalo būti teisiškai pagrįsti ir neprieštarauti teisės aktams,
Skaidrumo svarba
Gerų permainų norintys vežėjai ypač akcentuoja skaidrumą. Pasak dabartinių "Linavos" prezidiumo narių, asociacijos ketinimai steigti savo draudimo bendrovę, kuri konkuruotų su paslaugų kainas nežmoniškai sukėlusiomis bendrovėmis, irgi pasmerkti strigti.
"Linava" yra pradėjusi vežėjų draudimo bendrovės įkūrimą – šis veiksmas jau turėjo atgarsį ir tiesioginių pasekmių rinkoje. Privalome pabaigti bendrovės steigimo procesą ir užtikrinti jos veiklos stabilumą, patikimumą bei skaidrumą", – mano R.Austinskas.
"Kai prezidiume, valdyboje dirba žmonės, turintys daugybę bylų, apie reputaciją kalbėti sudėtinga, – mano R.Austinską palaikantys vežėjai. – Ką sakyti apie dabartinį "Linavos" prezidentą su šimtu bylų? Su skaidrumo stokojančiais atstovais vengia susitikti, problemas aptarti ir valdžios atstovai."
Vežėjų atstovai mano, kad "Linavos" prezidentu turėtų tapti toks kandidatas, kuris savo sėkmingo verslo pavyzdžiu būtų autoritetas visiems.
Alytaus krašto vežėjų atstovas B.Geležiūnas neabejojo, kad būtini nauji veiklos standartai ir privalu skaičiuoti, o ne švaistyti verslininkų į "Linavos" iždą suneštus mokesčius.
"Dabar, pasirodo, asociacijos kongresą (jame balandžio 24-ąją vyks Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidento rinkimai – aut. past.) galima surengti maždaug už 7 tūkst. eurų, o prisimename, kad vienas kainavo 200 tūkst. litų (beveik 58 tūkst. eurų – aut. past.)", – svarstė B.Geležiūnas.
Jo kolega "Linavos" prezidiumo narys Vytas Bučinskas, atstovaujantis Šiaulių krašto vežėjams, priminė gerokai didesnes išlaidas: "Vienas kongresas kainavo ir 700 tūkst. litų (beveik 203 tūkst. eurų – aut. past.)."
"Turi egzistuoti nulinė tolerancija nesąžiningumui, piktnaudžiavimui, abejotinai reputacijai ir asmeninių interesų tenkinimui", – mano ir kandidatas į "Linavos" prezidentus R.Austinskas.
Prezidentas turi būti pavyzdys
Į "Linavą" susibūrusios ir labai didelės įmonės, turinčios šimtus automobilių, jų atstovams svarbu, kad asociacijai vadovautų profesionalas.
Vežėjų atstovai, aptardami įvairių kandidatų galimybes tapti "Linavos" prezidentu, svarstė, kad labiausiai tiktų toks, kuris savo sėkmingo verslo pavyzdžiu būtų autoritetas visiems. Dalis jų pavyzdžiu pateikia tris dešimtis metų sėkmingai veikiančios įmonės vadovą R.Austinską.
Iš tiesų jo įsteigta UAB "Autopaslauga", teikianti pervežimo paslaugas, išsiskiria iš daugumos vežėjų. Vien tai, kad šių metų vasarį bendrovėje dirbančių 57 darbuotojų vidutinis atlyginimas siekė 1 510,71 euro ("Sodros" duomenys), daug ką pasako. Įmonė turi beveik 60 automobilių. Į "Linavos" vadovus pretenduoja ir tokie kandidatai, kurių įmonėse transportą gali ant vienos rankos suskaičiuoti.
Kauno regiono vežėjų atstovas, taip pat asociacijos prezidiumo narys, Romas Vosylius mano, kad R.Austinskas, per tiek metų puikiai sustygavęs savo verslą, gali daug laiko skirti visuomeninei veiklai ir turėti joje patirties. Daugiau nei 30 metų R.Austinskas – automobilių sporto entuziastas. Pastaruosius ketverius metus ėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento pareigas, organizacijai yra vadovavęs ir anksčiau. 2015 m. jis buvo Benedikto Vanago ekipos Dakare vadovas.
Mobilumo paketo svarba
Dabar vienas svarbiausių vežėjams rūpesčių – Mobilumo paketas. Asociacijos atstovai sutaria, kad, nepaisant to, jog Europos Parlamentas jį patvirtino, būtinos tolesnės derybos tarptautiniu mastu. Svarbu, kad tai suprastų ir valdžios atstovai, ir visuomenė.
"Būtina imtis realaus darbo, kad maksimaliai sumažintume neigiamus Mobilumo paketo padarinius mūsų vežėjams – tam reikalingas informavimas, taip pat reali pagalba nariams įgyvendinant šio dokumento reikalavimus", – akcentavo R. Austinskas.
Verslininkas taip pat atkreipia dėmesį, kad asociacija turi stiprinti savo, kaip stipraus ir patikimo socialinio partnerio, autoritetą bei skatinti bendradarbiavimą ne tik Lietuvos, bet ir tarptautiniu mastu. Jo manymu, "Linavai" stinga ir ilgalaikio bei trumpalaikio strateginio veiklos plano, orientuoto į finansinį asociacijos nepriklausomumą bei pridėtinės vertės nariams kūrimą. Kandidatas įsitikinęs, kad asociacija turėtų užtikrinti nuolatinį vežėjų verslo aplinkos analizavimą bei savalaikę reakciją ir darbą teisėkūros srityje, siekiant užtikrinti šalies vežėjų konkurencingumą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Dirbančių pensininkų laukia pokyčiai: viskas, ką reikia žinoti2
Šiuo metu perskaičiuojamos būtent dirbančių pensininkų pensijos ir jų padidėjimą dalis žmonių jau pajuto. Kiti didesnių išmokų sulauks iki liepos mėnesio. Apie dirbančius pensininkus ir kiek padidės jų pensijos, LNK pasakojo &bdqu...
-
Seimas ėmėsi opozicijos pataisų dėl pasitraukimo iš pensijų kaupimo
Seimas priėmė svarstyti opozicijos parengtas pataisas, kurios leistų žmonėms bet kada pasitraukti iš antros pakopos pensijų kaupimo ir atgauti jų sumokėtas įmokas. ...
-
L. Kasčiūnas: didesnis PVM gynybai svarstytinas, bet pirmiau – pelno mokestis9
Ieškant papildomų lėšų gynybai, svarstytinas didesnis pridėtinės vertės mokestis (PVM), tačiau pirmiausia būtų didinamas pelno mokestis, o vėliau – galbūt ir kiti, sako naujasis krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūn...
-
Seimas: galutinė pirkinių krepšelio suma bus apvalinama nuo 2025-ųjų gegužės4
Prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje bus apvalinama nuo 2025 metų gegužės – taip pamažu bus atsisakyta 1 ir 2 centų monetų. ...
-
L. Nagienė ir L. Kukuraitis siūlo dar labiau atlaisvinti pensijų kaupimą
Konstituciniam Teismui (KT) paskelbus, kad turi būti numatyta galimybė žmonėms nutraukti pensijų kaupimo sutartį dėl svarbių priežasčių, opozicinės demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariai Linas Kukuraitis ir Laima Nagienė siūlo ...
-
Per 26-erius metus Lietuva taps energetiškai nepriklausoma: utopija ar realybė?6
Valdžia skelbia užmojį, kaip ir kiek energijos Lietuva pasigamins po 26-erių metų. Strategijoje – savarankiškas apsirūpinimas elektra, vandenilis ir net planai sugrąžinti branduolinę energetiką. Ekspertai planą jau pavadino „...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose4
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, maitinimo įmonių apyvarta smuko
Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sausį–vasarį, palyginti su tuo pat laiku pernai, augo 0,7 proc. ir siekė 2,807 mlrd. eurų, o vasarį, palyginti su pernai vasariu, – 2,2 proc. iki 1,394 mlrd. eurų (be PVM). ...
-
G. Skaistė: nepasiturintys gyventojai elektrą galės gauti nemokamai arba labai pigiai9
Energetinį skurdą patiriantys gyventojai, turintys teisę į socialinę paramą, elektrą galės gauti nemokamai arba itin pigiai, sako finansų ministrė Gintarė Skaistė. Anot jos, tai užtikrins šiais metais numatyta valstybės parama energetinėm...