- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tiesioginei prekybai būdingos produktų demonstracijos vis dažniau tampa virtualios, o pardavimų sandoriai aktyviai vyksta socialiniuose tinkluose. Tai atskleidė Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atlikta tarptautinė apklausa. Kas antras tiesioginės prekybos atstovas Lietuvoje socialinius tinklus nurodė kaip efektyvų pardavimų būdą.
„Kosmetikos ar kitų produktų pardavimų vakarėliai namuose – ko gero, žinomiausia ir labiausiai tradicinė tiesioginės prekybos ypatybė, su kuria anksčiau buvo siejama visa rinka. Tyrimo duomenimis, šis pardavimų kanalas tebelieka vienas iš pagrindinių, tačiau taip pat vis labiau populiaru tokius pardavimų vakarėlius organizuoti virtualiai, „Facebook“, „Skype“ ar kitose platformose, kur pirkėjai produktų pristatymuose dalyvauja jungdamiesi iš namų“, – komentuoja Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.
„Apklausa taip pat atskleidė, kad Lietuva – viena iš šiuo požiūriu pirmaujančių valstybių, nes pagal socialinių tinklų efektyvų panaudojimą tiesioginei prekybai mus lenkia tik Jungtinė Karalystė ir Olandija“, – atkreipia dėmesį G. Zaleckas.
Tyrimo duomenimis, Lietuvoje tiesioginės prekybos įmonių pardavėjai labiausiai vertina gyvą bendravimą – asmeninius susitikimus ir produktų pristatymo vakarėlius kaip veiksmingus pardavimų kanalus nurodo 8 iš 10 pardavėjų. 6 iš 10 apklaustųjų taip pat teigia efektyviai išnaudojantys skambučius telefonu. Tradicinius tiesioginės prekybos kanalus sparčiai vejasi virtualūs – 59 proc. apklaustų pardavėjų sako efektyviai išnaudojantys socialinius tinklus, o 45 proc. – kad pardavimams taip pat padeda jų asmeniniai blogai ar puslapiai internete.
G. Zaleckas pabrėžia, kad net keliantis į virtualias platformas, asmeninis kontaktas ir ateityje išliks vienu svarbiausių tiesioginės prekybos privalumų. „Pastaraisiais metais tiesioginės prekybos įmonės keitė savo strategijas, atsižvelgdamos į besikeičiantį vartotojo gyvenimo būdą ir visa ko persikėlimą į virtualią erdvę. Įmonės tiek savo pardavėjams, tiek klientams siūlo virtualias produktų demonstravimo ir užsakymų platformas bei programėles. Tačiau technologijos adaptuojamos savitai ir nuosaikiai, neperkeliant visko į beasmenę el. prekybą, o išlaikant asmeninio konsultanto svarbą ir suteikiant jam virtualius įrankius skatinti pardavimus ir palaikyti tiesioginį kontaktą su klientu.“
Tyrimą 2018 m. vasario-balandžio mėn. Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atliko pasaulinė rinkos tyrimų agentūra „Ipsos“. Tyrimo metu 11-oje Europos valstybių buvo apklausta daugiau nei 30 tūkst. tiesioginės prekybos įmonių nepriklausomų pardavėjų-konsultantų, iš jų – 1742 Lietuvoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministerija: kelių fondo steigimui trūksta sprendimo dėl 300 mln. eurų įstatinio kapitalo1
Susisiekimo ministerijos vadovai sako, kad jau parengti šalies automobilių kelių finansavimui skirto fondo steigimo dokumentai, tačiau vis dar įstrigęs 300 mln. eurų jo įstatinio kapitalo suformavimas. ...
-
Lietuvos tinklo modeliavimo studija: 2030-aisiais Lietuva eksportuos elektrą3
2030 metais Lietuva galės pati pasigaminti ir eksportuoti iš atsinaujinančių išteklių pagamintą elektrą, rodo Lietuvos energetikos agentūros (LEA) kartu su JAV Nacionaline atsinaujinančių išteklių laboratorija (NREL) atlikta tarp...
-
G. Nausėda sako, kad solidarumo mokestis pasiteisino, ragina neatmesti jo pratęsimo2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad antrus metus galiojantis laikinasis bankų solidarumo įnašas pasiteisino, todėl ragina neatmesti siūlymų jį pratęsti. ...
-
Seimo opozicija siūlo bankų solidarumo įnašą pratęsti neribotam laikui1
Seimo opozicinių frakcijų atstovai siūlo neribotam laikui pratęsti antrus metus galiojantį laikinąjį bankų solidarumo įnašą. ...
-
Vartotojų grupės apkaltino „Temu“ manipuliuojant pirkėjais internete1
Europos vartotojų grupės ketvirtadienį apkaltino Kinijos prekybos platformą „Temu“ naudojantis „manipuliacija pagrįstais metodais“, siekiant priversti vartotojus išleisti daugiau pinigų, taip pat kitokiais būdais pažeidin...
-
Seimas įtvirtino valstybės ir vietos gynybos pramonės bendradarbiavimą1
Seimas ketvirtadienį priėmė Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo pataisas, kuriomis į valstybės vykdomus karinės technikos įsigijimus nuo liepos bus įtraukiamos Lietuvos įmonės, o tokiems sandoriams nereikės skelbti viešųjų pirkimų. ...
-
LEA: šalyje ir toliau pingant degalams, kainos išlieka mažesnės nei Lenkijoje
Pastarąją savaitę benzinui Lietuvoje atpigus 1 proc., o dyzelinui – 1,6 procento, degalai Lietuvoje išlieka pigesni nei Lenkijoje. Pasak Lietuvos energetikos agentūros, tai jau trečia savaitė iš eilės, kai vidutinės degalų kainos &...
-
Valstybės kontrolė: vykdant įsipareigojimus dėl mokytojų atlyginimų gali tekti skolintis2
Dėl sparčiau nei mokytojų atlyginimai augančio vidutinio darbo užmokesčio gali nepavykti įgyvendinti valstybės įsipareigojimo, kad mokytojų atlyginimas pasiektų 130 proc. vidutinio šalies atlyginimo, tam gali tekti skolintis, teigia Valstyb...
-
G. Paluckas: supaprastinti reikalavimai atveria kelią piktnaudžiavimui
Seimui ketvirtadienį planuojant priimti įstatymo pataisas, kuriomis lietuviškoms karinės pramonės įmonėms lengvinamos sąlygos dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, socialdemokratas Gintautas Paluckas Krašto apsaugos ministerijos (KAM) ...
-
T. Povilauskas: turistų išleista kelionėms suma šiais metais turėtų būti didesnė nei pernai1
Ekonomistų teigimu, augant gyventojų turimoms lėšoms kredito įstaigose, bendra turistų išleista kelionėms suma šiais metais turėtų būti didesnė negu pernai. Tai patvirtina ir kelionių organizatoriai: šiemet vidutini&scaro...