- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau seniai praėjo tie laikai kai Lietuva savo kelius galėjo vadinti geresniais nei Lenkijos. Tiltų ir viadukų būklė išvis apverktina. Trūkstant finansavimo, politikai rengia siūlymus, kaip sutvarkyti šalies kelius ir žada būtent iš lenkų imti pavyzdį.
Kiemelių gyvenvietėje Vilniaus rajone yra asfaltuotas kelias, tačiau asfaltas staiga baigiasi ir iki pagrindinio kelio į Vilnių, kelias dešimtis metrų tenka dardėti duobėtu vieškeliu. Tokių atkarpų Lietuvoje yra šimtai, o gal net tūkstančiai.
Prezidento patarėjas Jaroslavas Neverovičius teigė, kad regionuose dažni skundai, jog svarbiuose keliuose savivaldybės negali jų tinkamai prižiūrėti, nes joms tie keliai nepriklauso.
„Ta problema miestų, miestelių kelių, kurie priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai, prezidentas siūlo tokiu būdu spręsti, kad perduoti tą nuosavybę savivaldybėms. Be abejo, su finansavimu, kuris proporcingai būtų padidintas toms savivaldybėms, kurios perimtų tuos kelius“, – „Žinių radijuje“ kalbėjo jis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Lenkijoje valstybė atsako už labai panašų kelių tinklą kaip ir Lietuvoje, nors šalis kur kas didesnė, todėl prezidento siūlymui susisiekimo ministras pritaria.
„Tikrai yra būtinybė judėti valstybinių kelių perdavimo savivaldybėms kryptimi – klausimas kokiais terminais, kokiais sąlygomis, bet tai yra būtina, kad tam tikri darbai būtų padaromi greičiau ir efektyviau“, – teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Anksčiau Lietuva gyrėsi geresniais keliais nei Lenkija, tačiau jau kuris laikas yra atvirkščiai. Kodėl, būtent savo pavyzdžiais Lenkijos atstovai Lietuvos politikus ir supažindino.
„Sistema paremta šalies kelių fondu, kuris veikia šalies ūkio banke. Atsakingai planuojame išlaidas, sukuriame daugiametes programas. Tai duoda efektą. Jau nutiesėme daugiau kaip penkis tūkstančius kilometrų greitkelių, iki 2030 metų planuojame dar tris tūkstančius kilometrų nutiesti“, – sakė Lenkijos Infrastruktūros ministerijos Kelių ir greitkelių generalinio direktorato vadovas Jaroslaw Waszkiewicz.
„Matome, kad jie turi sėkmės istoriją, o mes turime ne sėkmės istoriją, nes nepriėmėme strateginių sprendimų anksčiau“, – aiškino Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas.
Lietuva irgi ruošiasi kelius finansuoti iš kuo įvairesnių šaltinių. Pavyzdžiui, svarstoma Kelių direkcijai leisti lėšas ir skolintis, ne tik maldauti pinigų iš valstybės biudžeto.
„Kurie pinigai, ar tai nuo akcizo, ar nuo kuro, kuri dalis būtent patenka į kelių fondą, taip pat e-tollingas, nes dar yra ribų, kai bus įdiegta el. sistema, mes galėsime dar didesnes sumas surinkti ir panaudoti kelių tiesimui“, – sakė Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Planuojama keisti ir tam tikrus įstatymus, pavyzdžiui, kad kelius būtų ir kuo paprasčiau projektuoti.
„Velniam reikalingas tas erdvinis projektavimas, kuris užtrunka dvigubai, iki 24 mėnesių. Aš suprantu, pastatai, požeminė infrastruktūra, bet keliams tiesti, kur dvimatis projektavimas. Ir lenkai, beje, to BIM projektavimo nenaudoja ir netaiko“, – stebėjosi Seimo narys (TS-LKD) Andrius Kupčinskas.
Velniam reikalingas tas erdvinis projektavimas, kuris užtrunka dvigubai, iki 24 mėnesių.
Finansavimas keliams, pasak opozicijos, pastaraisiais metais labai nekito. Esą šiemet kelių infrastruktūrai skirta daugiau tik dėl bankų solidarumo mokesčio, šie pinigai naudojami svarbiausiems keliams, jungtims su Europa finansuoti.
„Jeigu šnekame apie tuos pinigus, kurie yra surenkami iš kelių naudotojų, dėl vinječių, dėl kuro pylimo ir panašiai, jeigu visus tuos pinigus skirtume keliams atkurti ir naujiems keliams tiesti, tų pinigų užtektų viskam. Na, bet šiuo atveju yra tokie sprendimai, kad pusė tų pinigų skiriama“, – tikino G. Paluckas.
„Ar akcizai, ar gyventojų pajamų mokestis, ar pridėtinės vertės mokestis, baudos įvairiausios, rinkliavos. Visos jos patenka į bendrą valstybės biudžetą, ir kada patenka į bendrą valstybės biudžetą jau tada sprendžiama kiekvienais metais, kuriai sričiai, kuriuo metu reikia daugiau lėšų“, – teigė M. Skuodis.
Kelių sektoriui šių metų valstybės biudžete skirti beveik 900 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas9
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą4
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę2
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...