- Aurimas Ragelis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Panevėžio rajono gyventojai antradienį Vilniuje, prie Prezidentūros protestuos dėl europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto rengėjų siūlomų Panevėžio mazgo sprendinių.
Šį mazgą sudaro tarptautinė keleivių stotis vakarinėje miesto dalyje bei papildomas miestą kertantis beveik 23 kilometrų ilgio kelio ruožas.
Pasak Panevėžio rajono viešojo intereso gynimo grupės atstovo Tomo Rutkausko, grupė pasisako prieš neracionalų mazgo alternatyvos pasirinkimą, kuris pažeidžia įstatymus, konstitucines nuostatas ir viešąjį interesą.
„Mes matome kitas (projekto sprendinių – BNS) alternatyvas, kurios daug pigesnės, racionalesnės, ekonomiškai pagrįstos ir tikrai būtų priimtinos visuomenei“, – BNS sakė T. Rutkauskas.
Gyventojai baiminasi, kad tiesiant geležinkelį bus nugriauta daugiau nei dvi dešimtys gyvenamųjų namų, nerimaujama dėl kultūros paveldo objekto – siaurojo geležinkelio – likimo.
T. Rutkausko teigimu, Vilniaus miesto savivaldybė išdavė leidimą iki 50 protestuotojų.
Sprendžiant dėl „Rail Baltica“ plėtros Panevėžio regione pernai visuomenei buvo pristatytos trys jos alternatyvos. Pagal du pigesnius 69 mln. eurų ir 73 mln. eurų kainavusius sprendinius buvo numatyta viena šalia Panevėžio einanti vėžė su keleivių stotimi Gustonyse be papildomo ruožo per miestą.
Už vieną iš šių pigesnių alternatyvų pasisako ir Panevėžio rajono gyventojai.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įspėja: neaiškios kilmės augintinis ateityje gali pridaryti problemų2
Jau daugiau nei mėnesį draudžiama įsigyti ir atsivežti augintinius iš Rusijos ar Baltarusijos. Žmonės su gyvūnais iš trečiųjų šalių pasienyje apgręžiami. Anot kinologų, tai būtina, nes dalis tokių gyvūnų – neskiepy...
-
Žiniasklaida: magistralės atnaujinimas tarp Riešės ir Molėtų gali kainuoti 170 mln. eurų
Magistralinio kelio Vilnius–Utena atkarpos tarp Riešės ir Molėtų rekonstrukcijos kaina gali siekti daugiau nei 170 mln. eurų. ...
-
Seimas linkęs įpareigoti transporto sektorių mažinti naftos degalų vartojimą2
Siekdamas pažaboti benzino, dyzelino, suskystintų naftos dujų vartojimo augimą, Seimas ketina nustatyti šių degalų mažinimo tikslus – nuo kitų metų ketinama apriboti šio kuro pylimą į kelių transporto priemones, ypač į vie­...
-
Švenčia pergalę: namus nuo „Rail Baltica“ vėžių išgelbėjo patys gyventojai8
Panevėžio rajono gyventojai kol kas atsargiai, bet švenčia pergalę. Jiems pavyko išsikovoti, kad tiesiant geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ nebūtų paaukoti jų namai. ...
-
Ekspertas: svyravimai energetikos rinkoje turėtų paskatinti galvoti apie elektros kainos fiksavimą2
Ypač karštai vasarai išauginus elektros energijos poreikį ir nulėmus svyravimus, „Enefit“ ekspertas Valdemar Fiodorvičius neabejoja – stabilumu elektros rinka nepasižymės ir artimiausiais mėnesiais. Todėl, anot jo, dabar...
-
Uogautojai: miško uogos ir grybai tampa prabangos preke3
Šviežių miško grybų ir uogų šiais metais yra mažiau, mažėja ir jų paklausa, ir poreikis, sako Lietuvos miško grybų ir uogų verslininkų asociacijos vadovas. Pasak Virginijaus Varanavičiaus, mėlynės, voveraitės ir kitos...
-
„Daugiau Vokietijos Lietuvoje“: Vilnius rengia naują santykių su Berlynu strategiją8
Pasinaudodama Vokietijos brigados dislokavimu šalyje, Lietuva nori sustiprinti strateginę partnerystę su šia šalimi. ...
-
Seimo komisija: tarp nemokumo administratorių – didelė korupcijos rizika
Daugėjant atvejų, kai nemokumo administratoriai esą savo lėšomis kompensuoja išlaidas valdydami bankrutuojančias įmones, kai kurie parlamentarai jų veikloje įtaria esant korupcijos apraiškų ir siūlo Vyriausybei greičiau spręsti...
-
Lietuvoje veikiantys didieji bankai: nefiksavome nieko neįprasto1
Penktadienį visame pasaulyje pasirodžius pranešimams apie IT sistemų trikdžius, paveikusius daugelį sektorių, Lietuvoje veikiantys didieji bankai su sunkumais nesusidūrė. ...
-
Potvyniai sugadino namus, paskendo automobilis: ar galima tikėtis kompensacijos?4
Neprognozuojamos audros, stichinės nelaimės apgadino turtą, nuvirtęs medis ar nulūžusi šaka nepataisomai sudaužė automobilį. Į ką pirmiausia kreiptis? Ar galima tikėtis kompensacijos? Apie tai LNK žurnalistas pasikalbėjo su advokatu Dainiu...