M. Skuodis: „Rail Baltica“ atkarpos Lietuvoje turėtų veikti 2027-aisiais

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad apie 2026 metus jau turėtų veikti europinės geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki Panevėžio, 2027 metais šalyje veiktų daugiau atskirų jo atkarpų, o apie 2028 metus būtų sujungtos linijos Lietuvoje ir Lenkijoje.

„Mano tikslas, kad 2024 metais būtume padarę didžiąją dalį darbų europietiškiems bėgiams iki Panevėžio. Tai reiškia, kad dar po metų–dvejų nuo Panevėžio traukinys jau galėtų pradėti važinėti“, – antradienį išvykdamas į Varšuvą Vilniaus geležinkelio stotyje žurnalistams teigė M. Skuodis.

„Tikiuosi, kad maždaug 2027 metais mes galime kalbėti apie atskiras atkarpas, jau veikiančias Lietuvoje“, – pridūrė jis.

„2028-ieji metai maždaug šiuo metu“, – teigė ministras, atsakydamas į klausimą, kada galėtų būti sujungtos Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpos.

Pasak M. Skuodžio, „Rail Baltica“ geležinkelio tinklo visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje statybos pabaiga numatoma 2030 metais – toks, anot jo, yra europinis įpareigojimas.

Susisiekimo ministras antradienį išvyko į Varšuvą, kur dalyvaus konferencijoje apie geležinkelių svarbą Europos saugumui – politikos, karybos, transporto sektoriaus lyderiai ir ekspertai diskutuos apie geležinkelių plėtrą Trijų jūrų regione, jungiančiame dvylika Europos Sąjungos valstybių tarp Baltijos, Adrijos ir Juodosios jūrų. 

„Man yra labai svarbu, kad mes kalbėtume apie naujas geležinkelių jungtis su Ukraina, siekiant atverti naujus kelius prie Baltijos šalių jūrų uostų – ne tik Lenkijos, Vokietijos, bet ir trijų Baltijos valstybių“, – teigė M. Skuodis.

„Natūralu, kad geležinkeliai yra taip pat svarbūs ir kariniam mobilumui“, – pridūrė jis.

Ministras į Lenkijos sostinę išvyko pernai gruodį startavusiu nauju traukinių maršrutu iš Vilniaus per Kauną ir Mockavą.

Pasak M. Skuodžio, šių metų gruodį kelionė iš Vilniaus į Varšuvą turėtų sutrumpėti nuo devynių iki aštuonių valandų, o ateityje sujungus Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpas – iki keturių valandų. Be to, anot ministro, keleiviai persėstų ne Mockavoje, o Kaune.

„Tikiuosi, kad nuo naujo traukinių tvarkaraščio jau gruodį maršruto trukmė tikrai sutrumpės. „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo tam tikrus pirkimus, įsigis naują lokomotyvą ir persėdimas važiuojant iš Vilniaus bus tik vienintelis Kaune. O jeigu vykstant iš Kauno, tai jau be persėdimo galėsime keliauti į Varšuvą“, – teigė M. Skuodis.  

„Planas yra toks – pradžioje pasistengti sutrumpinti visą maršrutą iki aštuonių valandų. Natūralu, ateityje su „Rail Baltica“ jis turėtų trumpėti dvigubai – iki keturių valandų“, – pridūrė ministras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Skirtumo nera

Skirtumo nera portretas
Nu taip, nebuvo dar nei dienos, kad nors viena rytu europos salis butu tapusi es donoru ;))))

skirtumas toks

skirtumas toks portretas
kad tie es pinigai is oro neatsiranda ir juos sunesam mes visi

koks skirtumas

koks skirtumas  portretas
ES kopustai milijardus duoda, ko neimti? jei duoda reikia imti ir dar kainas kelti :), juk čia pinigai iš ES dangaus, kiek tik nori milijinu, tvorai, energetikai, ukininkams, verslui kompensuoti energijos kaštus, viską,,,simtai milijonu, milijardų ES duoda Lietuvai
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių