- Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaliningrado srities valdžios atstovams pareiškus, kad baigiasi Lietuvos nustatytos tranzitu per ją gabenamų naftos ir cemento krovinių kvotos, „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) BNS pranešė, kad šiemet dar gali būti pervežta apie 600 tūkst. tonų šių prekių.
„Pagal ES reglamentą į sąrašą įtraukti skirtingų kodų naftos ir cemento produktai, kurių kiekiai vertinami konkrečiai, kai gaunamos paraiškos. Šiuo metu dalies jų vidurkiai yra pasiekti. Šiais metais šių prekių dar gali būti pervežta apie 600 tūkst. tonų“, – komentare BNS teigė LTG ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė.
Pasak Rusijos žiniasklaidos, Kaliningrado Teritorinio įmonių transporto paslaugų centro atstovė Irina Jumatova teigia, kad eksklavui šiemet liko atsigabenti 41 tūkst. tonų cemento, tuo metu srities infrastruktūros plėtros ministrės Jevgenijos Kukuškinos duomenimis, šis kiekis siekia 70 tūkst. tonų.
„Šiai dienai mums liko atsigabenti 41 tūkst. tonų cemento. Tokia yra kvota iki metų pabaigos. Taip pat buvo nustatytos kvotos keliems naftos kroviniams. Šiuo atveju padėtis yra geresnė, bet visgi viskas baigiasi“, – Kaliningrado prekybos ir pramonės rūmų posėdyje kalbėjo I. Jumatova.
Anot jos, problemų kyla ir dėl kitų krovinių, kuriems Lietuva yra nustačiusi kvotas, o Kaliningrado geležinkeliai dėl to išsiuntė užklausas kolegoms Lietuvoje, tačiau į keturias jų gautas tik vienas neigiamas atsakymas. Jos teigimu, Europos Komisijos išaiškinimai dėl šių kvotų yra dviprasmiški.
„(Kaliningrado srities – BNS) geležinkelių vadovas neseniai parašė laišką vienam iš „Rusijos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojų su prašymu kreiptis į Užsienio reikalų ministeriją dėl kvotų, skaičiavimų. Į skaičiavimus neįtraukti tranzitiniai kroviniai, neįtraukti kroviniai iš pačios Lietuvos, Baltarusijos. Be to, neaišku, ką daryti su naujais kroviniais, su nauja nomenklatūra“, – aiškino I. Jumatova.
Ministrė J. Kukuškina teigė, kad didžiausia cemento tiekėja „Evrocement“ persiorientuoja į transportavimą laivais, svarstomos papildomų išlaidų subsidijavimo galimybės.
Kaliningrado srities gubernatorius Antonas Alichanovas rugpjūtį skundėsi, kad šis Rusijos eksklavas dėl Europos Sąjungos (ES) apribojimų geležinkeliu per Lietuvą negali įsivežti naftos, medienos, trąšų ir kai kurių kitų sankcionuotų prekių, nes sritis jau išnaudojo jų kvotas.
Liepos 13-ąją Europos Komisijai išleidus gaires, kuriomis ji leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į ir iš Kaliningrado srities per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais,
„LTG Cargo“ liepos 22 dieną atnaujino nuo birželio vidurio sustabdytą kai kurių prekių tranzitą tarp Rusijos ir Kaliningrado, tačiau krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius paraiškos atmetamos.
Liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o gruodžio 5 dieną arba 2023 metų vasario 5-ąją, priklausomai nuo konkrečios prekės kodo, įsigalios sankcijos naftai ir jos produktams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda iš energetikos ministro tikisi spartesnės „Harmony Link“ statybos1
Prezidentas Gitanas Nausėda iš būsimo energetikos ministro tikisi laiku įgyvendinti kitų metų vasarį numatytą energetikos sistemos sinchronizavimą su Europa, taip pat spartesnės didelių regioninių projektų, tarp jų „Harmony Link&ldquo...
-
„Litgrid“: sumažėjus importui iš Suomijos elektra brango 4 proc.2
Sumažėjus importui iš Suomijos vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę augo 4 proc. iki 90,1 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
LEA: pastarąją savaitę nežymiai sumažėjo biokuro ir benzino kainos
Praėjusią savaitę Lietuvoje po 0,1 proc. sumažėjo biokuro ir benzino kainos. Tuo metu dyzelinas pabrango 1,1 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
ILTE sulaukė 8 finansavimo paraiškų iš gynybos investuotojų Lietuvoje ir užsienyje1
Finansų įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) sulaukė 8 gynybos sektoriaus įmonių, veikiančių Lietuvoje ir į rinką ateiti planuojančių iš užsienio, paraiškų gauti ketvirtadalio milijono eurų vertės finansavimą, sako ILTE vald...
-
Nuo seksualinio smurto nukentėjusiems vaikams reikia pagalbos: gal jūs – tas, kurio ieško?
Mažiau nei penkiolika specialistų visoje Lietuvoje – tiek šiuo metu šalyje dirba teismo psichologų. Psichologai ypač reikalingi apklausiant vaikus, nukentėjusius nuo fizinio smurto ar seksualinių nusikaltimų, užduodant klausimus sup...
-
ILTE: Lietuvos įmonių investicijoms trūksta 5 mlrd. eurų1
Lietuvos įmonių investicijoms 2023–2024 metais trūko 5 mlrd. eurų, rodo nacionalinės plėtros įstaigos ILTE (buvusi „Invega“) atlikta apklausa. ...
-
FNTT ir LB sutarė stiprinti kritptoturto įmonių priežiūrą
Lietuvos bankas (LB) ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) pirmadienį susitarė stiprinti bendradarbiavimą prižiūrint kriptoturto įmones. Įstaigos pasirašė tai numatantį susitarimą. ...
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius7
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?31
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Po skandalo dėl „Teltonikos“ – liūdnos išvados: niekas nežino, kaip išlipti iš biurokratų pelkės15
Niekas negali pasakyti, kaip išlaisvinti valstybę iš biurokratų pelkės. Naudos Lietuvai turinčios siekti valstybės įmonės ne tik nesusikalba, bet netgi konkuruoja. Stringa tiek daug projektų, kad lėtėja visos valstybės vystymasis. Akiv...