- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos šalyse vis labiau plečiasi hibridinių keltų, kurie naudoja elektrą ir įprastus variklius, statyba.
Neatsisako planų dėl hibridinių keltų
„Smiltynės perkėla“ planuoja atnaujinti laivyną įsigydama modernesnių ir ekologiškesnių hibridinių keltų.
„Tai būtų pirmieji hibridiniai keleiviniai keltai Baltijos šalyse. Jie varomi elektra maitinamais varikliais. Laivuose sumontuoti baterijų blokai būtų įkraunami krantinėje, o trūkstamą elektros energiją teiktų dyzeliniai generatoriai. Tokio tipo laivuose tilptų iki 400 keleivių, jie būtų šiek tiek mažesni nei dabartinis keltas „Nida“. Planuojame įsigyti du laivus. Taip taptume lankstesni, galėtume aptarnauti daugiau maršrutų vienu metu, o keleivių į abu keltus tilps net daugiau nei į „Nidą“, – sakė „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas
Siekdama atnaujinti laivyną, „Smiltynės perkėla“ vasarį paskelbė tarptautinį konkursą naujiems keleiviniams keltams pirkti. Iš rinkos sulaukus pastebėjimų dėl konkurso ir norint užtikrinti kuo didesnį konkurencingumą, nuspręsta koreguoti pirkimo dokumentus. Visais atvejais tai darant, procedūros numato, kad konkursas turi būti nutrauktas.
„Smiltynės perkėlos“ atstovas pranešė, kad kai dokumentai bus pakoreguoti, pakartotinai bus skelbiamas naujas konkursas.
Keltus varo tik elektra
Panašūs hibridiniai keltai vis labiau populiarėja Skandinavijos šalyse. Daug tokių, o kai kur ir dyzelinių su galimybe naudoti dujas, keltų jau plaukioja Norvegijos pakrantėse.
Populiarus būdas Norvegijoje yra modifikuoti anksčiau dyzelinu varomus keltus įrengiant juose baterijas ir elektrinę dalį.
Norvegijoje plaukioja ir grynai elektrinis kompanijos „Fjord1“ keltas. Neseniai pasirodė pranešimas, kad Norvegijoje modifikuojami ir nedideli uosteliai, kuriuose diegiama vis daugiau automatinių elektros jungčių, pritaikytų pakrauti keltų baterijoms.
Elektra varomi hibridiniai keltai naudingi ten, kur yra palyginti nedidelis atstumas.
Didelis iki 70 metrų ilgio vien elektra varomas keltas šiuo metu statomas vienam Islandijos maršrutui tarp žemyno ir Vestmano salos, kur yra 45 minučių plaukimas. Jis galės priimti iki 550 keleivių ir 75 automobilius.
Hibridai Danijoje
Palyginti nemažai hibridinių keltų jau yra ir Danijoje. Laivybos kompanija „Scandline“ linijose tarp Danijos ir Vokietijos kursuoja 6 hibridiniai keltai su naujos kartos baterijomis.
Tarp Danijos ir Švedijos Helsingoro ir Helsingborgo uostų kursuoja su hibridiniai keltai, kurie gali dirbti vien baterijų pagalba, nors turi ir dyzelinius variklius.
Šiomis dienomis pasirodė pranešimas, kad naujo hibridinio kelto, kuris naudos baterijas ir dyzelinį variklį, korpusas yra statomas vienoje iš Rygos statyklų.
Numatyta, kad keltas plaukios tarp Danijos Baltijos jūros pusėje esančios Langeland salos Rudkoping ir Aero salos Marstal uostelių. Šios salos išsidėsčiusios priešais Vokietijos Kylio uostą.
Planuojama, kad Rygoje hibridinio kelto korpusus bus pastatytas šiemet iki gegužės 1 dienos ir tolesnei statybai pertemptas į „Hvide Sande“ laivų statyklą.
200 keleivių ir 30 automobilių galintis kelti keltas pradėtų kursuoti šiemet rugsėjo 30 dieną.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...