- „Kauno diena“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema "eToll" pradėjo veikti šiemet birželį, o nuo spalio 1-osios ji šioje šalyje – vienintelė. Lietuvos vežėjai iki šiol susiduria su jos veikimo trūkumais.
Pritrūko aparatų
Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija "Linava" dėl susidariusios situacijos kreipėsi į Lietuvos susisiekimo ministrą Marių Skuodį prašydama tarpininkauti ieškant sprendimų su atsakingomis Lenkijos institucijomis.
Norint apskaičiuoti Lenkijos kelių mokesčius pagal "eToll", transporto priemonės, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 3,5 t, tai gali padaryti turėdamos telematikos įrenginius (OBU).
Tokius įrenginius siūlo kaimyninėje šalyje sertifikuoti tiekėjai, naudodami bendrus EETS ("European Electronic Toll Service") prietaisus, viename aparate palaikančius skirtingų šalių rinkliavų sistemas, arba į mobilųjį telefoną ar planšetę įdiegtą nemokamą "eToll" programėlę.
Šie pokyčiai sukėlė rūpesčių ne vienam transporto parko valdytojui. Pati sistema vis dar veikia nepakankamai sklandžiai, o vežėjams vienu metu suskubus pasikeisti kelių mokesčių aparatus rinkoje susiformavo jų trūkumas.
Kiekvienas vežėjas nori kuo mažesnės administracinės naštos ir nenutrūkstamos veiklos užtikrinimo.
Gelbsti "DKV Card"
Viena pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų "DKV Mobility", siekdama palengvinti prisitaikymą prie pokyčių, iškart pasiūlė laikiną sprendimą – už Lenkijos kelių mokesčius mobiliojoje "eToll" programėlėje atsiskaityti degalų ir aptarnavimo kortele "DKV Card" tiek apmokant transporto paslaugas iš anksto, tiek atsiskaitant jau gavus paslaugas, taip palengvinant mokesčių surinkimą ir jų apskaitą.
Šis sprendimas užtikrina sklandų transporto parkų savininkų prisitaikymą prie naujosios sistemos Lenkijoje. Vežėjai už visas operacijas gauna vieną sąskaitą, o detalią transakcijų informaciją gali sekti ir analizuoti specialioje programėlėje.
"Tai aktualu daugybei įmonių Baltijos šalyse, nes daugumos jų transporto priemonės keliauja per Lenkiją. Kiekvienas vežėjas nori kuo mažesnės administracinės naštos ir nenutrūkstamos veiklos užtikrinimo, tai ypač aktualu dabartinių transporto sektoriaus problemų kontekste. Todėl platesnis mobilumo paslaugų paketas leidžia sukurti didesnę vertę šios rinkos žaidėjams – matome, kad jau pirmomis dienomis nauja apmokėjimo alternatyva pasinaudojo šimtai vežėjų", – teigė "DKV Mobility" atstovas Artūras Michejenka.
Universali kortelė
"DKV Card" kortele vežėjai gali naudotis tvarkydami daugybę įvairių mobilumo paslaugų transakcijų, ja taip pat galima atsiskaityti už degalus daugiau nei 100 000 mokėjimo vietų 42 šalyse.
Vokietijoje įkurta bendrovė "DKV Mobility" logistikos ir pervežimų rinkoje paslaugas teikia jau 85-erius metus.
2020 m. įmonės transakcijų apimtis siekė 9,3 mlrd. eurų, jos paslaugomis naudojosi daugiau nei 230 tūkst. aktyvių klientų, o visas tiekimo grandis į vieną sistemą sujungiančiam "DKV Live" sprendimui skirtas "Telematic Award 2020" apdovanojimas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia4
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...