Kaimynų sukelti rūpesčiai vežėjams diktuoja išeitis

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema "eToll" pradėjo veikti šiemet birželį, o nuo spalio 1-osios ji šioje šalyje – vienintelė. Lietuvos vežėjai iki šiol susiduria su jos veikimo trūkumais.

Pritrūko aparatų

Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija "Linava" dėl susidariusios situacijos kreipėsi į Lietuvos susisiekimo ministrą Marių Skuodį prašydama tarpininkauti ieškant sprendimų su atsakingomis Lenkijos institucijomis.

Norint apskaičiuoti Lenkijos kelių mokesčius pagal "eToll", transporto priemonės, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 3,5 t, tai gali padaryti turėdamos telematikos įrenginius (OBU).

Tokius įrenginius siūlo kaimyninėje šalyje sertifikuoti tiekėjai, naudodami bendrus EETS ("European Electronic Toll Service") prietaisus, viename aparate palaikančius skirtingų šalių rinkliavų sistemas, arba į mobilųjį telefoną ar planšetę įdiegtą nemokamą "eToll" programėlę.

Šie pokyčiai sukėlė rūpesčių ne vienam transporto parko valdytojui. Pati sistema vis dar veikia nepakankamai sklandžiai, o vežėjams vienu metu suskubus pasikeisti kelių mokesčių aparatus rinkoje susiformavo jų trūkumas.

Kiekvienas vežėjas nori kuo mažesnės administracinės naštos ir nenutrūkstamos veiklos užtikrinimo.

Gelbsti "DKV Card"

Viena pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų "DKV Mobility", siekdama palengvinti prisitaikymą prie pokyčių, iškart pasiūlė laikiną sprendimą – už Lenkijos kelių mokesčius mobiliojoje "eToll" programėlėje atsiskaityti degalų ir aptarnavimo kortele "DKV Card" tiek apmokant transporto paslaugas iš anksto, tiek atsiskaitant jau gavus paslaugas, taip palengvinant mokesčių surinkimą ir jų apskaitą.

Šis sprendimas užtikrina sklandų transporto parkų savininkų prisitaikymą prie naujosios sistemos Lenkijoje. Vežėjai už visas operacijas gauna vieną sąskaitą, o detalią transakcijų informaciją gali sekti ir analizuoti specialioje programėlėje.

"Tai aktualu daugybei įmonių Baltijos šalyse, nes daugumos jų transporto priemonės keliauja per Lenkiją. Kiekvienas vežėjas nori kuo mažesnės administracinės naštos ir nenutrūkstamos veiklos užtikrinimo, tai ypač aktualu dabartinių transporto sektoriaus problemų kontekste. Todėl platesnis mobilumo paslaugų paketas leidžia sukurti didesnę vertę šios rinkos žaidėjams – matome, kad jau pirmomis dienomis nauja apmokėjimo alternatyva pasinaudojo šimtai vežėjų", – teigė "DKV Mobility" atstovas Artūras Michejenka.

Universali kortelė

"DKV Card" kortele vežėjai gali naudotis tvarkydami daugybę įvairių mobilumo paslaugų transakcijų, ja taip pat galima atsiskaityti už degalus daugiau nei 100 000 mokėjimo vietų 42 šalyse.

Vokietijoje įkurta bendrovė "DKV Mobility" logistikos ir pervežimų rinkoje paslaugas teikia jau 85-erius metus.

2020 m. įmonės transakcijų apimtis siekė 9,3 mlrd. eurų, jos paslaugomis naudojosi daugiau nei 230 tūkst. aktyvių klientų, o visas tiekimo grandis į vieną sistemą sujungiančiam "DKV Live" sprendimui skirtas "Telematic Award 2020" apdovanojimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių