- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lošimų priežiūros tarnybai pastebėjus, kad karantino metu padaugėjo azartinių lošimų reklamos, šios rinkos dalyviai tikina, kad nei reklamos srautų, nei apimčių nepadidino, bet žada, kad nuotolinių lošimų reklamos, kol tęsis karantinas, netrukus iš viso nebeliks.
Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija BNS informavo, kad su žiniasklaida jau susitarta nuo balandžio vidurio nutraukti bendrovių prekės ženklo ar pavadinimų skelbimą.
„Pagal susitarimą žiniasklaida nutraukia bet kokios nuotolinių lošimų reklamos skleidimą nuo balandžio 15 dienos, kadangi tik internetas dirba dabar. Nes taip greitai iš tinklelių negalima išimti. O mes su ja (žiniasklaida – BNS) tarsimės, kad tie srautai būtų perkelti į kitus laikotarpius“, – teigė asociacijos vadovas Olegas Smirnovas.
Lietuvos lošimų verslo asociacija, kuriai vadovauja Mantas Zakarka BNS pranešė, kad susitarimas galios iki karantino pabaigos.
„Žiūrime į realią situaciją“, – BNS teigė M. Zakarka.
Tuo tarpu Seimo Biudžeto ir finansų komiteto narys konservatorius Mykolas Majauskas, tikinantis, kad situacija dėl azartinių lošimų reklamos yra paūmėjusi, pareiškė netikintis tokiais verslo susitarimais.
„Lošimo organizatoriais naudojasi karantino situacija, kai didelė dalis žmonių yra prilipę prie kompiuterių, telefonų ar planšečių ekranų, nes negalėdami išeiti iš namų, dirba nuotoliniu būdu arba prie šių prietaisų pramogauja. Lošimo organizatoriai didina reklamos apimtis ir bando ant azartinių lošimų užkabinti kuo daugiau žmonių“, – BNS teigė parlamentaras.
Komitetas trečiadienį pritarė grupės Seimo narių inicijuojamoms Azartinių lošimų įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma nuo liepos kiekvienoje azartinių lošimų reklamoje rodyti įspėjamuosius užrašus apie tokių lošimų rizikas.
Lošimų priežiūros tarnybos vadovas Virginijus Daukšys BNS pranešė, kad tarnyba į nuotolinių lošimų organizatorius ir jų reklamos transliuotojus kreipėsi du kartus, pirmą po to, kai kovo pabaigoje gavo Europos lošimų ir lažybų asociacijos rekomendacijas, ir prašė apsispręsti dėl tokios reklamos koronaviruso epidemijos metu.
„Kada negavome jokių reakcijų į pirmą raštą, kreipėmės į organizatorius su prašymu iki balandžio 9-osios pateikti atsakymą, kaip jie elgsis“, – BNS teigė V. Daukšys.
Suprantame, kad žmonės, kurie sėdi karantine, kurie neturi veiklos, nedirbantys, tai ta reklama yra labai pavojinga.
Pasak jo, daug mokslinių tyrimų yra įrodę, kad lošimų reklama yra labai paveiki.
„Suprantame, kad žmonės, kurie sėdi karantine, kurie neturi veiklos, nedirbantys, tai ta reklama yra labai pavojinga“, – kalbėjo V. Daukšys.
Lošimų priežiūros tarnybos vadovo teigimu, kol kas neaišku, ar tikrai nuotolinių lošimų reklamos padaugėjo, ar atrodo, kad jos padaugėjo, nes ji tapo labiau matoma sumažėjus kitos reklamos srautui.
„Tokių duomenų neturime, negalime pasakyti, kiek jos ištransliuojama. Tai gali pasakyti tik tie, kurie užsako arba transliuoja“, – tvirtino jis.
V. Daukšys be kita ko sakė, kad tarnyba gauna daug gyventojų skundų dėl nuotolinių lošimų reklamos: „Jos ištransliavimas pakankamai agresyvus, uždengia vos ne visą ekraną“.
O. Smirnovo teigimu, per kovą, lyginant su vasariu, azartinių lošimų reklamos padaugėjo.
„Apie 10 proc. tikrai, o 20 proc. būtų gal ir per daug“, – BNS sakė jis.
O. Smirnovo teigimu, daugiau azartinių lošimų reklamos galėjo atsirasti, nes ji buvo iš anksto suplanuota dėl įvairių sporto renginių, turėjusių vykti pastaruoju metu. Reklama skatinta lažintis dėl rezultatų.
Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija Lošimų priežiūros tarnybai nurodė, kad jai priklausančios kelios įmonės reklamos srauto ir apimčių nepadidino.
M. Zakarka sako, kad situacija nebuvo bandoma naudotis ir padidinti reklamos kiekius: „Kiekiai tikrai nebuvo specialiai padidinti ar didinami“.
Asociacijų vadovų teigimu, azartinių lošimų reklama labiau pastebima tapo, nes per karantiną sumažėjo kitų prekių ir paslaugų reklamos.
Nacionalinei lošimų ir žaidimų verslo asociacijai priklauso bendrovės „Tete a tete“ kazino, „Top Sport“, „Unigames“ ir „Novogaming Vilnius“. Pasak asociacijos, šios įmonės užima virš 90 proc. lošimų automatų salonų rinkos dalį ir apie pusę internetinių lošimų rinkos.
Lietuvos lošimų verslo asociacijai priklauso trys Lietuvoje veikiančios užsienio kapitalo įmonės – „Olympic Casino Group Baltija“, valdanti prekės ženklus „Olympic Casino“ ir „OlyBet“, „Lošimų strateginė grupė“, valdanti prekės ženklą „Betsafe“, ir „Baltic Bet“, kuriai priklauso „Optibet“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Brangsta elektra ir dujos1
Prasidedant 2025-iesiems, šalyje vidutiniškai 4 proc. brangsta visuomeninio tiekėjo „Ignitis“ elektros tarifai, taip pat didėja sąskaitos gamtinių dujų daugiausiai suvartojantiems gyventojams. ...
-
„Nauji metai – nauji ratai“: kalba eina apie jūsų pinigus
Nuo šių metų sausio 1 d. Lietuvoje įsigaliojo nauji minimalios mėnesinės algos (MMA), senatvės pensijų ir kitų socialinių išmokų dydžiai. ...
-
Svarbiausi pokyčiai, kurie įsigalioja nuo Naujųjų: aktualu kiekvienam3
Pateikiame svarbiausius pokyčius, įsigaliojančius nuo 2025 metų sausio 1 dienos. ...
-
Degalinių viražai: iš karto po vidurnakčio – kainų šuolis (papildyta)25
Gruodžio 31-osios vakare Raudondvario plente esančioje „Neste“ degalinėje 95 benzinas ir dyzelinas kainavo 1,359 Eur. Bet iš karto po vidurnakčio kaina švieslentėje pasikeitė – apie pusę pirmos nakties švieslentė ...
-
Sako, kad euro įvedimas nedidino kainų. Ar tikrai?3
Prieš 10 metų Lietuvoje įvestas euras padėjo šaliai sumažinti skolinimosi kaštus, padidino jos patikimumą bei leido išvengti skaudesnių 2022–2023 metų energetinės krizės padarinių, teigia BNS kalbinti finansų ir pin...
-
ELTOS kalendorius: svarbiausi 2024-ųjų Lietuvos ekonomikos įvykiai
Paskutinę 2024-ųjų dieną naujienų agentūra ELTA kviečia prisiminti svarbiausius šių metų verslo ir ekonomikos įvykius. ...
-
LEA: fiksuotus tarifus per savaitę padidino du tiekėjai1
Pastarąją savaitę du nepriklausomi elektros tiekėjai fiksuotas 12 ir 24 mėnesių elektros kainas padidino, o vienas sumažino, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Naujametinė „dovanėlė“ vairuotojams – teks patuštinti kišenes29
Naujametinė „dovana“ vairuotojams: nuo sausio 1-osios benzinas brangs 6, dyzelinas – mažiausiai 13 centų. Nors ir nepatenkinti, gyventojai neslepia, jog mokės tiek, kiek reikės, ir kelionių automobiliu atsisakyti nežada. Bet labiausiai...
-
Žiniasklaida: Energetikos ministerija kaltinama buvusios Vaičiūno darbovietės reklamavimu
Saulės energetikos sektoriuje dirbantis verslas įtaria galimą interesų konfliktą dėl Energetikos ministerijos pranešimo, kuriame išskirta įmonės „SoliTek“ produkcija. Šioje saulės modulius gaminančioje bendrovėje ank...
-
EIM siūlo atšaukti tūkstančių dvejopos paskirties prekių eksporto draudimą1
Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo atšaukti nuo sausio 1 dienos įsigaliojantį kelių tūkstančių dvejopos paskirties prekių eksporto į trečiąsias šalis draudimą. ...