Greitai sunkvežimių vairuotojų trūkumas sieks 18 proc.

  • Teksto dydis:

Šiuo metu 12 proc. Lietuvoje siekiantis pervežimo sektoriaus vairuotojų trūkumas 2028 m. išaugs iki 18 proc., įspėja Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) generalinis sekretorius Umberto de Pretto. Pasak jo, didžiulė atskirtis tarp pervežimo sektoriaus poreikių ir kiek vairuotojų dirba jame matomas tiek ES, tiek pasaulio mastu.

Jaunimas ir moterys

„Lietuvoje darbuotojų sektoriuje trūkumas siekia 12 proc., palyginti kiek žmonių dirba su poreikiu. Iki 2028 m. šis trūkumas išaugs iki 18 proc., kai tuo metu ES vidutiniškai sieks 17 proc. Šią problemą galima spręsti pritraukiant į sektorių daugiau jaunimo ir moterų“, – Transporto inovacijų forume teigė U. de Pretto.

„Šiandien matome didžiulę krizę šiame sektoriuje – trūksta darbuotojų. Taip, tai problema su kuria susiduria ir kiti sektoriai, bet transporto sektoriuje tai yra globalu“, – tvirtino jis.

Anot IRU generalinio sekretoriaus, dar spalio pradžioje atliktas tyrimas parodė, kad pasaulyje gali trukti iki 12 mln. sunkvežimių vairuotojų, o beveik trečdalis dirbančiųjų sektoriuje – vyresni nei 55 metai. Jis pabrėžia, kad šis trūkumas tik didės, tad sektorius privalo imtis inovacijų ar rasti kaip į vairuotojų pozicijas pritraukti jaunimo ar moterų, kurios sudaro tik nedidelę vairuotojų dalį.

Dvigubai daugiau

„Atlikome apklausą, kurioje apžvelgėme 36 valstybes. Ir viena didžiausių problemų yra tai, kad trečdaliui vairuotojų yra 55-eri ar daugiau. Nesunku suvokti, kad greitai jie išeis į pensiją. Vairuotojų amžiaus vidurkis – 47 metai“, – komentavo U. de Pretto.

„Tyrimas taip pat parodė, kad 36 valstybėse trūksta 3 mln. vairuotojų. Nuo šių metų iki 2028 m. šis trūkumas išaugs iki 7 mln. Tačiau apklaustos buvo ne visos valstybės, jeigu ekstrapoliuojame pasauliniu lygiu, trūksta iki 12 mln. vairuotojų“, – pridūrė jis.

U. de Pretto pastebi, kad Lietuvoje jaunų vairuotojų proporcija yra daugiau nei dvigubai didesnė nei ES. Visgi, anot jo, šalis smarkiai atsilieka tuo, kiek moterų renkasi vairuotojų profesiją.

Tik 6 proc. sunkvežimių vairuotojų pasaulyje yra moterys. Ir čia reikia pasakyti, kad Lietuva atsilieka. Lietuvoje tik 0,5 proc. vairuotojų yra moterys.

„Tik 6 proc. sunkvežimių vairuotojų pasaulyje yra moterys. Ir čia reikia pasakyti, kad Lietuva atsilieka. Lietuvoje tik 0,5 proc. vairuotojų yra moterys. [...] Tačiau Lietuva turi pirmenybę vairuotojų jaunumo atžvilgiu – 10,9 proc. sunkvežimių vairuotojų yra jaunesni nei 25 metai, o ES vidurkis – 4,8 proc.“ – aiškino U. de Pretto.

Inovacijų forumas

Spalio 9 ir 10 d. Vilniuje vyko didžiausias Baltijos šalių transporto ir logistikos renginys – Transporto inovacijų forumas. Susisiekimo ministerijos ir Transporto inovacijų asociacijos iniciatyva organizuojame šeštajame tarptautiniame forume šiemet dėmesys buvo skiriamas verslo atsparumui ir kariniam mobilumui.

Verslo atsparumo ir karo logistikos temas analizavo tarptautiniai transporto ir logistikos sektoriaus ekspertai iš Tarptautinės kelių transporto sąjungos, Europos Komisijos Mobilumo ir transporto generalinio direktorato, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Prekybos direktorato, Europos inovacijų ir technologijų instituto.

Taip pat buvo įteikti ir tradiciniai „Žaliojo susisiekimo apdovanojimai“, kuriais siekiama įvertinti Lietuvoje kuriamus tvarius transporto sprendinius. Ryškiausiai savo sprendimais prie pokyčių transporto srityje prisidėję konkurso dalyviai įvertinti šešiose pagrindinėse nominacijose: savivaldybės, inovacijos, ambasadoriaus, verslo, institucijos ir iniciatyvos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių