Galimybės socialiniams startuoliams: kada geri darbai gali virsti pelningu verslu?

  • Teksto dydis:

Pastarieji metai įrodė, jog ne pelnu matuojama nauda yra kur kas vertingesnė, o emocinė sveikata, visuomenės gerovė ir kiti svarbūs socialinių verslų kuriami produktai gali reikšmingai keisti visų mūsų gyvenimus. Programa „Change4Future“ gegužės 28 d. kviečia visus, besidominčius socialinę vertę kuriančiu verslu, dalyvauti nuotoliniu būdu transliuojamame „Impact day“ renginyje ir sužinoti daugiau apie verslo idėjų kūrimą, startuolių veiklą, poveikio investavimą bei galimybes pritraukti investuotojų dėmesį.

Šį penktadienį vyksiančio „Impact day“ renginio dalyviai turės galimybę susipažinti su praėjusių metų dalyviais, šiandien jau sėkmingais socialinių verslų kūrėjais, tarp kurių ir „Mindletic“ – vienas greičiausiai augančių socialinių verslų. Savo patirtimi dalinsis ir vyrų savipagalbos bei paramos grupes organizuojantis socialinis verslas „Gentys“. Renginyje taip pat dalyvaus „ETIAM PLANET“, „Codami“, „Unum Et Idem“, „Y Tėvai“, „REpUP craft“ bei „Memory Tree“ socialinių verslų kūrėjai. Tad kiekvieno dalyvio laukia patirčių ir patarimų gausa. O kur dar galimybė sulaukti tik šio renginio metu galiojančių įmonių pasiūlymų bei dovanų! Bet apie viską nuo pradžių.

„ChangemakersON“ nuotr.

Socialinis verslas pritraukia investicijas

Socialinio verslo reikšmė auga visame pasaulyje, todėl nenuostabu, kad startuolių kūrėjai neapsiriboja ir geografine padėtimi, o domisi galimybėmis tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje. Daugybė verslų jau pasinaudojo galimybe sėkmingai kurti socialinius startuolius šio akseleratoriaus pagalba. Anot organizatorių, „Impact day“ metu savo žiniomis dalinsis patyrę socialiniai inovatoriai, ekspertai bei sėkmę jau pelnę socialinių startuolių kūrėjai, kurie šiame renginyje dalyvavo praėjusiais metais.

Pasak tarptautinės socialinių inovacijų ir verslo vystymo programos „ChangeMakers’ON“ įkūrėjos Simonos Šimulytės, šiuo laikotarpiu tiek visuomenė, tiek būsimi startuoliai bei organizacijos atsivėrė socialiniam poveikiui. „Jei iki pandemijos tai rūpėjo tik uždaram ratui, šiandien tai yra tikra aktualija. Pasikeitė visa ekosistema. Vis daugiau ir tradiciniais vadinamų startuolių kuria pridėtinę vertę, naudą visuomenei.

Stiprus verslas tampa tada, kai turi galimybę plėstis. Šiame renginyje norime parodyti, kaip užaugo praėjusių metų renginyje dalyvavę startuoliai, kokią naudą įgijo ir kaip tapo sėkmingais“, – kalbėjo pašnekovė.

Tačiau kartu S. Šimulytė užsimena, kad investuotojai kartais vengia socialinio poveikio startuolių. „Norime ne tik teoriškai kalbėti, kad visko reikia, bet ir pavyzdžiais parodyti, kas veikia ir kada pasiseka. Kol įgyvendini vieną ar kitą idėją, tikrai padarai klaidų, kartais atsilieki nuo plano, o kartais padarai ir daugiau.

Iš vienuolikos praėjusiais metais šioje kelionėje keliavusių komandų išrinkome aštuonias, kurios jau gali džiaugtis apčiuopiamais rezultatais ir investuotojų dėmesiu, parama savo kuriamiems produktams.

Per tokį trumpą laiką ir atsižvelgiant į tai, kad tai yra socialiniai startuoliai, nuveikta tikrai daug“, – džiaugėsi „ChangeMakers’ON“ įkūrėja.

Ar geri darbai gali nešti ir pelną?

Simonai antrino ir Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų kancleris Andrius Verbyla, kuris pridūrė, jog socialinis startuolis pirmiausiai turėtų būti teikiantis teigiamą naudą ir poveikį visuomenei, gamtai ar socialinei grupei.

„Kaunas sparčiai keičiasi ir šioje transformacijoje socialinio verslo projektai, sprendžiantys socialines problemas, prisideda prie miesto ekosistemos gerinimo.

Dažnai gerus darbus darantys žmonės pradeda kurti socialinį verslą. Kai gebi ir nori nuoširdžiai daryti gerus darbus, antras žingsnis, jog tą veiklą reikia paversti verslo idėja. Tada galima dirbti mėgaujantis tiek procesu, tiek jo rezultatais. Mitas, kad socialinis verslas turi būti dotuojamas ir negali pats save išlaikyti. Šio projekto rėmuose turime jau vienuolika įmonių, kurios gali kurti pridėtinę vertę ir save išlaikyti“, – svarstė A. Verbyla.

Tačiau kartu socialinis verslas be ideologinių paskatų turėtų išlaikyti ir konvencinio verslo pagrindą – būti tvarus ir pelningas. Tokios nuomonės laikosi verslo ir turizmo plėtra Kaune besirūpinančios VšĮ „Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius, kuris taip pat pastebi, kad tokių verslų bei pradedančiųjų verslininkų mūsų šalyje tik daugėja.

„Socialinio verslo poveikis, kaip ir bet kurio kito verslo, turėtų būti aiškiai matomas, pamatuojamas ir kuriantis pokytį mūsų visų gyvenime“, – teigė jis.

T. Stankevičius yra įsitikinęs, kad dažniausia socialinio verslo problema šiandien yra neįvertinimas, kaip vertybėmis paremta gera idėja gali būti tvari, subalansuojant jos įgyvendinimui reikalingas išlaidas ir pajamas. Tai šiandien, anot pašnekovo, yra stengiamasi spręsti konsultuojantis su patyrusiais ekspertais bei dalyvaujant tokiuose projektuose kaip „Change4Future“.

Kai tema ir jos nešamas pokytis vertybiškai svarbūs, tai motyvuoja ir sunkiausiais etapais.

Akseleratorius mokantis mąstyti plačiau

Pasak psichinės sveikatos stiprinimo programos „Mindletic“ įkūrėjos Ievos Vaitkevičiūtės, toks verslas turi turėti labai aiškų socialinį iššūkį, siekti konkretaus pokyčio, kuris vestų į iššūkio tikslą, būti orientuotas į pokytį ir tvarų sprendimą.

„Nelengva kurti tvarų sprendimą sprendžiant kompleksines socialines problemas. Ypač, kai kalbame apie save išlaikantį verslą. Vis dėlto ieškoti tvarių sprendimų, nesustoti motyvuoja grįžtamasis ryšys. Mūsų varomoji jėga yra temos aktualumas ir įdomumas. Kai tema ir jos nešamas pokytis vertybiškai svarbūs, tai motyvuoja ir sunkiausiais etapais“, – sakė startuolio įkūrėja.

Anot jos, kuriant „Mindletic“ akseleratorius atvėrė galimybes susipažinti ne tik su įvairių sričių atstovais, kurie konsultavo komandą keliais klausimais, tačiau ir rekomendavo startuolį jį sustiprinusiam tarptautiniam projektui. Taip jaunas socialinis verslas gavo palaikymą svarbiausiu jo kūrimosi laiku. „Galų gale tai prisidėjo prie sėkmingo investicijos pritraukimo“, – sakė I. Vaitkevičiūtė.

O štai „Memory tree“ įkūrėjas Domas Paulavičius yra įsitikinęs, kad socialinio verslo kūrėjai turi tikėti ir norėti spręsti esamą socialinę problemą. Iš užsidegimo ir noro kurti gimusi idėja tampa pokyčio varikliu.

Pasiteiravus, ką verslininkas galėtų patarti kitiems socialinių verslų kūrėjams, jis sakė, kad svarbiausia yra tikėti savo komanda, bendraminčiais bei nepasiduoti, jei viskas nevyksta pagal planą.

„Kartais socialinio verslo modelis nesidėlioja taip, kaip buvo planuota ir tenka verslo strategiją pradėti kurti iš naujo. Vienas svarbiausių patarimų būtų nebijoti atsisukti atgal ir paanalizuoti, kas įvyko ne taip. Nesilaikykite įsikibę susikurtos strategijos. Jeigu ji neveikia, keiskite ją ir eksperimentuokite.

Tikroji varomoji jėga yra jūsų bendraminčiai. Neišsimuškite iš vėžių jei nevisi jus supranta ar tiki daromu poveikiu. Suburkite bendraminčių komandą ir drąsiai judėkite į priekį“, – patarė jis.

„ChangemakersON“ nuotr.

Pats D. Paulavičius „Impact day“ rekomenduoja dėl naujos patirties ir plačiau mąstyti mokančio požiūrio, kuris ypač svarbus kuriant socialinį verslą.

Kūną įgavusios mintys tampa startuoliu

Tuo tarpu „REpUP craft“ įkūrėja Eglė Poderienė sakė, kad svarbiausia prisiminti, jog kuriant tokį verslą yra svarbu dalintis ir turėti savo misiją. „Būtent akseleratoriaus metu labai daug kas paaiškėjo ir mintys įgavo kūną, apibrėžimus. Daug atsakymų buvo gauta viso renginio metu tiek sau, tiek komandai.

Tai skatino nepasiduoti ir judėti pirmyn. Labiausiai užkabino tai, kad turėdami vieną tikslą, šio renginio metu išsigryninome jų dar daugiau“, – savo patirtimi dalijosi pašnekovė ir startuolio įkūrėja.

Šiai nuomonei pritarė ir startuolio „Codami Technologies“, kurio tikslas yra padėti sumažinti neapykantos komentarų skaičių internete, komunikacijos vadovė Daiva Gritėnaitė, kuri užsiminė, kad svarbi yra misija ir pati idėja, o savo sėkmę komanda mato per neapykantos komentarų sumažėjimo procentą.

Pasak D. Gritėnaitės, tai, kad Kaunas šįkart sutelkia savo srities profesionalus ir socialinio verslo naujokams duoda galimybę gauti visas žinias vienoje vietoje, miestui suteikia progresyvumo, augimo ir kūrybiškumo.

„Tokie renginiai įkvepia ir leidžia nenuleisti rankų. Gražios sėkmės istorijos tik parodo, kad viskas yra įmanoma, o žmonių inovatyvumui nėra ribų. Smagu matyti, kad Kaune gimsta puikios idėjos, kurios atneša teigiamus pokyčius visuomenei“, – įsitikinusi ji ir pridūrė, kad kuriant startuolį laukia daugybė darbų, procesų planavimo, klientų bei naujų partnerių paieškų, todėl galimybė išgirsti kitus ir jų patirtį yra neįkainojama.

Vis dėlto kaip vieną didžiausių ir gajausių mitų socialinio verslo atstovė įvardija tai, kad neva tokiems verslams nereikia uždirbti. „Tai liūdina, nes kaip ir bet kuris kitas verslas, socialinis verslas yra valdomas žmonių, todėl natūralu, kad darbas jiems turi padėti susikurti teigiamas gyvenimo sąlygas,“ – svarstė netrukus prasidėsiančiam renginiui jau besiruošianti D. Gritėnaitė.

Šiųmečio renginio metu būsite supažindinti su vis sėkmingesne „Change4Future“ socialinio verslo programa, socialinio verslo akseleratoriumi bei hakatonu, į kurį yra kviečiami prisijungti visi, siekiantys užauginti savo verslą iki sėkmingų aukštumų.

Registruotis į „Impact day“ galima jau dabar: https://cutt.ly/FnuwssT.

Socialinio verslo vystymo programa „Change4Future“ yra įgyvendinama, vykdant projektą „Socialinio verslo pradžios paskatos ir kūrimosi skatinimas Kauno apskrityje“ (08.5.1-ESFA-K-853-01-0018). Ji yra dalinai finansuojama Europos socialinio fondo lėšomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kertinis žodis

Kertinis žodis portretas
Praplauti, įsisavinti Europos pinigus.Startuoliai Šaunuoliai.
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių