- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
-
Finansavimo gynybai didinimas: penkios galimos alternatyvos
Politikams, verslo ir profesinių sąjungų atstovams tariantis dėl gynybos finansavimo, naujienų agentūra BNS pateikia penkias Finansų ministerijos pirmadienį paviešintas galimas alternatyvas, kaip galėtų augti finansavimas šiai sričiai ir kokios įtakos tai turėtų.
Pasak ministerijos, tai nėra jos siūlymai, ji tik pateikė informaciją apie viešojoje erdvėje keliamus ir svarstomus klausimus.
1. Skolinimasis
Viena iš galimų alternatyvų – skolinimasis, tačiau palūkanos 2025–2034 metais galėtų siekti 1 mlrd. eurų – daugiau nei kainuotų infrastruktūros Vokietijos brigadai plėtra, neįskaitant civilinės.
Skolos aptarnavimo kaštai 2025 metais siektų 6 mln. eurų, 2026 metais – 21 mln. eurų, 2027 metais – 46 mln. eurų, vėliau atitinkamai augtų iki 77 mln., 102 mln., 124 mln., 147 mln., 164 mln., 179 mln., o 2034 metais pasiektų 192 mln. eurų.
Viena iš galimų alternatyvų – skolinimasis, tačiau palūkanos 2025–2034 metais galėtų siekti 1 mlrd. eurų (...)
2. PVM atotrūkio mažinimas
Mažinant pridėtinės vertės mokesčio (PVM) atotrūkį būtų gauta papildomų pajamų, kurios mažintų skolinimosi poreikį. Tačiau sunku prognozuoti hipotetines pajamas, ypač svarbiems ilgalaikiams karinės technikos užsakymams.
2021 metais PVM atotrūkis siekė 14,5 proc., 2022 metais – 13,3 proc., o 2023 metais – 11,7 procento (prognozė). 1 proc. punkto PVM atotrūkio sumažėjimas reiškia papildomus 64,4 mln. eurų.
PVM atotrūkis reiškia skirtumą tarp faktinių įplaukų ir įplaukų, kurias valstybė galėtų surinkti, jei nebūtų šešėlio, lengvatų ir įstatymų pažeidimų.
3. PVM didinimas
PVM tarifo didinimas 1 proc. punktu iki 22 proc. reikštų papildomus 298 mln. eurų, arba 0,37 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).
Kaip privalumai didinant PVM tarifą nurodoma plati mokesčio bazė, nebūtų didelių prisitaikymo išlaidų mokesčių mokėtojams ir administratoriui. Tuo metu tarp trūkumų – našta perkeliama gyventojams, regresyvumas.
Lietuvoje PVM šiuo metu siekia 21 proc., toks pat tarifas taikomas ir Latvijoje. Estijoje PVM siekia 22 proc., Lenkijoje – 23 proc., o visoje Europos Sąjungoje – vidutiniškai 21,55 procento.
4. Pelno mokestis
Standartinio pelno mokesčio tarifo didinimas 1 proc. punktu reikštų papildomus 122 mln. eurų, arba 0,15 proc. BVP.
Didint mokestį nebūtų didelių išlaidų mokesčių mokėtojams ir administratoriui. Tačiau tai galėtų neigiamai paveikti investicinį patrauklumą ir konkurencingumą, ekonomikos augimą. Be to, padidėtų atotrūkis tarp standartinio ir lengvatinio tarifų.
Šiuo metu įprastas pelno mokestis Lietuvoje siekia 15 proc., Latvijoje ir Estijoje – po 20 proc., o vidutiniškai Europos Sąjungoje – 21,5 procento.
Standartinio pelno mokesčio tarifo didinimas 1 proc. punktu reikštų papildomus 122 mln. eurų, arba 0,15 proc. BVP.
5. Gyventojų pajamų mokestis
Padidinus pagrindinį gyventojų pajamų mokesčio (GPM) tarifą 1 proc. punktu valstybės biudžetas papildomai gautų 205 mln. eurų, arba 0,25 proc. BVP.
Pasak ministerijos, tarifo didinimo privalumai – plati mokesčio bazė, nebūtų didelių prisitaikymo išlaidų, o trūkumai – mokesčio našta didėtų ir mažesnes pajamas gaunantiems, didėtų atotrūkis tarp darbo ir kitų rūšių pajamų apmokestinimo, tai nepalanku ekonomikos augimui, nemaža dalis papildomų pajamų atitektų savivaldybėms.
Lietuvoje pagrindinis GPM tarifas siekia 20 proc., o nuo 101 tūkst. eurų pajamų – 32 procentus.
Latvijoje tarifas siekia 20 proc., nuo 20 tūkst. eurų – 23 proc., nuo 78,1 tūkst. eurų – 31 proc. Tuo metu Estijoje galioja vienas tarifas, siekiantis 22 proc., Lenkijoje – 12 proc., nuo 27,35 tūkst. eurų – 32 proc., be to, papildomai taikomas 4 proc. solidarumo mokestis sumai virš 227,88 tūkst. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas16
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu5
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...
-
Baltijos šalių ministrai ragina suvienodinti tiesiogines žemės ūkio išmokas1
Lietuvoje vykusiame susitikime Baltijos šalių žemės ūkio ministrai paragino visas Europos Sąjungos valstybes nares suvienodinti tiesiogines išmokas žemės ūkiui. ...
-
Nuo gruodžio baisogališkiai traukiniais į Vilnių keliaus be persėdimų1
Nuo gruodžio vidurio, savaitgaliais, į šalies sostinę nuvykti norintys Baisogalos gyventojai tą galės padaryti keliaujant vienu traukiniu. ...
-
BFK vadovas: vienkartinių pensijų fondų išmokų nereikia apmokestinti
Naujasis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas mano, kad ir toliau nereikėtų apmokestinti vienkartinės išmokos iš antros pakopos pensijų fondų. Tačiau socialdemokratas Algirdas Sysas mano, jog valstybės įmokėta dalis ar ...
-
G. Nausėda inicijuoja pataisas – daugiau lėšų būtų skirta rajonų keliams2
Prezidentas Gitanas Nausėda inicijuoja įstatymo pataisas ir siūlo Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas savivaldybėms paskirstyti pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį. ...
-
Baltijos šalys sutarė kartu kontroliuoti kare naudojamų prekių judėjimą
Baltijos šalys ketina kartu kontroliuoti į Rusiją ir Baltarusiją eksportuoti draudžiamų kare naudojamų prekių judėjimą – jos sutarė sudaryti regioninį kontroliuojamų mūšio lauke naudojamų jautrių prekių sąrašą. ...