Aptarnavimo sektoriuje lietuviai, palyginti su daugeliu Europos šalių, pasižymi puikiais aptarnavimo įgūdžiais, tačiau tobulai pasisveikinti su klientais ir jiems daugiau šypsotis vis dar neišmoksta.
Klientų aptarnavimo tyrimų bendrovė "Spect-Dive" nuo 2004 m. daugelyje pasaulio šalių matuoja aptarnavimo sektoriuje dirbančio personalo pardavimo įgūdžių, pasisveikinimo su klientais ir šypsenų lygį.
Naujausi duomenys liudija, kad per metus labiausiai suprastėjo lietuvių pardavimo įgūdžių vertinimas – nuo 80 proc. 2010-aisiais iki 64 proc. pernai. Nesmarkiai, bet krito ir tinkamo pasisveikinimo su klientais vertinimas – nuo 89 proc. iki 82 proc. Stabilus liko Lietuvos pardavėjų šypsenos lygis – antrus metus iš eilės jis siekia 83 proc.
"Lietuva pagal šypsenos ir pasisveikinimo kriterijus pasaulio kontekste lenkia pasaulio ir Europos vidurkį. Lietuva pagal šypseną užima vienuoliktą vietą pasaulio kontekste (iš 26 šalių). Kaimynai latviai ir estai šypsosi daugiau – pagal šypsenos kriterijų atitinkamai užima aštuntą ir septintą vietas. Iki 2009 m. lietuviai šypsojosi mažiau, nuo 2010 m. šypsenų padaugėjo ir toks pat jų lygis išliko pernai", – komentavo Neringa Kazlauskienė, bendrovės "Slapto pirkėjo tyrimai" ("Spect-Dive") direktorė.
Pasak N.Kazlauskienės, pagal pasisveikinimo kriterijų Lietuva yra aštuoniolikta (iš 31), o Estija – penkiolikta, Latvija – vienuolikta. "Palyginti su ankstesniais metais, lietuviai sveikinosi kiek rečiau", – pabrėžė pašnekovė.
Pagal pardavimo įgūdžius Lietuva gerokai lenkia pasaulio ir Europos regiono vidurkį ir yra septinta (iš 29). "Tačiau mus lenkia kaimynė Latvija – ji yra pirma. Pagal pardavimo įgūdžius lietuvius taip pat lenkia Kolumbijos, Prancūzijos, Italijos, Čilės ir Ukrainos specialistai", – teigė N.Kazlauskienė.
Nustatyta, kad pernai pasaulyje labiausiai klientams šypsojosi Austrijos ir Paragvajaus šalių aptarnavimo sektoriaus personalas, mažiausiai šypsenų išspaudė pakistaniečiai ir kroatai. Dažniausiai šypsosi Šiaurės Amerikos, mažiausiai – Azijos žemyno šalių gyventojai. Pagal sektorius visame pasaulyje labiausiai šypsosi grožio paslaugų sektoriaus personalas, mažiausiai – transporto.
Naujausi komentarai